Kiderült, kik tervezik meg a közel 43 méter hosszú átkelőt.
Új kapcsolat nyílik a szlovák-magyar államhatáron, mellyel két magyar települést: az Ipoly déli oldalán fekvő Őrhalmot és az északi part menti Ipolyvarbót (Vrbovka) kötnek össze. A beruházásról, mely egy több Ipoly-híd építkezését magába foglaló beruházássorozat része, legutóbb tavaly decemberben írtunk. Akkor kormányközi megállapodás született két híd építkezéséről is a magyar és szlovák kormány között.
Most arról érkezett hír, hogy az Őrhalom-Ipolyvarbó átkelő és a környező útépítés kiviteli terveit a Főmterv Zrt. készíti el nettó 28,6 millió forint költséggel. Az uniós közbeszerzési értesítő adatai szerint a fővárosi cég
terveit állíja össze.
A most beinduló projekt és a többi hasonló fejlesztés azért is jelentős, mivel az első világháború előtt még 47 híd kötötte össze az Ipoly partjait. A háborúban nagy részük elpusztult, és az 50-es évekre számuk négyre csökkent. Mivel az Ipoly Trianon után jórészt határfolyóvá vált, az újjáépítések elmaradtak, most azonban több beruházás is tervben, illetve folyamatban van a pótlásukra.
A zalai tesztpályához hasonló legközelebbi létesítmény Észak-Németországban található, de miután elkészül az oválpálya, Zalaegerszegen kínálják majd a kontinensen a legszélesebb tesztelési lehetőségeket a megrendelőknek.
Babarcnál új üzemi forduló épül.