A Dömper, a Subterra-Raab, a Strabag, a Belfry, az EuroAszfalt, a Swietelsky és a Betonútépítő is dolgozik az útépítésen.
Folyamatosan haladnak a munkálatok az esős időjárás ellenére az ország északnyugati sarkában épülő M85-ös gyorsforgalmi úton. Jelenleg négy alprojektben dolgoznak a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában összesen 57,5 kilométeren Csornától Sopronig:
Most az utóbbi két szakaszról (hármas, illetve négyes) kapott új információt szerkesztőségünk. A hármas szakaszon már jelentősen előrehaladt az burkolási munka, mintegy 10 kilométeren már az alap- és a kötőréteg is fent van a pályán (a kopóréteg később kerül fel). Többek között nemrég elkezdődött az elválósztósávok szalagkorlátainak leverése is: a tervek szerint egy 5 kilométeres szakasz az év végéig elkészül. Ugyanitt októberben forgalomba helyezték a GYSEV vasúti vonalának épített új hidat, melynek építkezése alatt ideiglenes vasúti töltés szolgálta ki a vonatokat.
A többi műtárgy munkálatai is jól haladnak, mind a hármas, mind a négyes szakaszon már csak 3-3 ilyen elem vár cölöpözésre.
Az építkezést a klímaváltozás miatt is felerősödött, de a térségben amúgy is jelentős esőzések nem könnyítik meg, ennek ellenére a kivitelezők amikor csak lehet, dolgoznak az úton. Az időjárás mindazonáltal jelentős szerepet játszik a fejlesztésben.
Hogy ezzel együtt is minél jobb tempóban haladhasson a projekt, a földmű felső 50 centiméterét végig stabilizálták cement és mészkeverékkel, így tudnak CKT-réteget építeni a kedvezőtlen időjárási viszonyok mellett is. Ez a réteg sem marad lefedetlenül: a tél beállta előtt minden ilyen szakaszt aszfaltréteggel fednek le.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.