2019.12.07, Szombat

A Dömper, a Subterra-Raab, a Strabag, a Belfry, az EuroAszfalt, a Swietelsky és a Betonútépítő is dolgozik az útépítésen.

Hirdetés

Folyamatosan haladnak a munkálatok az esős időjárás ellenére az ország északnyugati sarkában épülő M85-ös gyorsforgalmi úton. Jelenleg négy alprojektben dolgoznak a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában összesen 57,5 kilométeren Csornától Sopronig:

  • a Csorna és a Fertőd-Endrédmajor csomópont közötti 20,05 kilométert a Strabag Építő Kft., a Strabag AG és a Belfry PE Kft. konzorciuma építi fel,
  • a Fertőd-Endrédmajor csomópont és Nagylózs közötti 15,6 kilométeren az EuroAszfalt Kft., a Swietelsky Magyarország Kft. és a Betonútépítő Zrt. alkotta társulás végzi el a munkálatokat,
  • a Nagylózs és Sopron-kelet közötti 15,4 kilométeren (hármas szakasz) pedig a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. alakítja ki az új utat, akárcsak a Sopron-kelet és a fertőrákosi csomópont közötti 6,4 kilométeren is (négyes szakasz).

 

 

Most az utóbbi két szakaszról kapott új információt szerkesztőségünk. A hármas szakaszon már jelentősen előrehaladt az burkolási munka, mintegy 10 kilométeren már az alap- és a kötőréteg is fent van a pályán (a kopóréteg később kerül fel). Többek között nemrég elkezdődött az elválósztósávok szalagkorlátainak leverése is: a tervek szerint egy 5 kilométeres szakasz az év végéig elkészül.

A hármas szakaszon októberben forgalomba helyezték a GYSEV vasúti vonalának épített új hidat, melynek építkezése alatt ideiglenes vasúti töltés szolgálta ki a vonatokat. A többi műtárgy munkálatai is jól haladnak, mind a hármas, mind a négyes szakaszon már csak 3-3 ilyen elem vár cölöpözésre.

 

Az esőzéseket figyelembe kell venni

Az építkezést a klímaváltozás miatt is felerősödött, de a térségben amúgy is jelentős esőzések nem könnyítik meg, ennek ellenére a kivitelezők amikor csak lehet, dolgoznak az úton. Az időjárás mindazonáltal jelentős szerepet játszik a fejlesztésben.

Hogy ezzel együtt is minél jobb tempóban haladhasson a projekt, a földmű felső 50 centiméterét végig stabilizálták cement és mészkeverékkel, így tudnak CKT-réteget építeni a kedvezőtlen időjárási viszonyok mellett is. Ez a réteg sem marad lefedetlenül: a tél beállta előtt minden ilyen szakaszt aszfaltréteggel fednek le.

ÚtépítésDömper Kft.Subterra-Raab Kft.StrabagBelfry PE Kft.EuroAszfalt Kft.Swietelsky Magyarország Kft.Betonútépítő Zrt.M85-ösútépítésgyorsforgalmi utakNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)

Hírlevél

Hirdetés

Hirdetés