A mintegy egy kilométer hosszú átkelőt és a kapcsolódó 25 kilométeres úthálózatot a Duna Aszfalt valósítja meg.
Múlt héten tartották meg a komáromi híd ünnepélyes átadóját, most pedig újabb Duna-híd építkezése kezdődhet meg. A Paks és Kalocsa közötti összeköttetést biztosító, 946 méteres hídhoz kapcsolódva jelentős úthálózatot is kiépítenek, az óriásprojekt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában zajlik le.
Az uniós közbeszerzési értesítő adatai szerint az immár a végső tervezési és kivitelezési szakaszba lépő fejlesztést a Duna Aszfalt Kft. végzi el összesen 91,9 milliárd forint értékben. A híd, valamint az azt a környező településekhez és az M6-oshoz kapcsoló 512-es és 5124-es utak végleges kivitelei terveit, illetve építkezését két alprojektben valósítja meg a meghatározó magyar út- és hídépítővállalat.
A kelet-nyugat irányú 512-es az autópályától halad majd a hídig, majd a Duna keleti oldalán Kalocsáig. Ebben a részprojektben építik meg a hidat, mely
összesen mintegy 946 méter hosszú lesz, kétszer 73 méter, 74,1 méter, 120 méter, 200 méter, 120 méter, 96,1 méter és végül kétszer 95 méter támaszközökkel.
Továbbá többek között elkészül
A híd és ezek az útépítések mintegy 76,9 milliárd forintból készülnek el.
A Duna nyugati partján futó észak-dél irányú 5124-es út a Faluhelypusztánál keresztezi majd az 512-est, a szakasz Gerjent köti össze Pakssal. Itt összesen
Ez az ütem 14,9 milliárd forintból valósul meg.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.