A híd utolsó lezárási ütemeiben nemcsak a szerkezeten dolgoznak, hanem a körgyűrűként működő útnál fontos zajvédő falakon és korlátokon is.
Múlt héten beszámoltunk róla, hogy elrajtoltak a munkák a 30 évvel ezelőtti eredetű anomáliákat feltáró műegyetemi vizsgálatok után az M0-ás Deák Ferenc hídján, részleges lezárással. A vizsgálatok fontosságáról és a folyamatos biztonsági intézkedésekről a beruházó vezérigazgató-helyettesével készített interjúnkban olvashatnak, a lezárások menetrendjéről pedig ebben a cikkünkben.
A Nemzeti Infrastuktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) által megbízott STR M0-ás konzorcium a héten
A lezárások ütemezése még változik majd az aktuálisan elvégzett feladatok fényében – lesznek olyan időszakok, amikor főként a híd alsó szerkezetén fog a kivitelező dolgozni. A munkálatoknak köszönhetően 2021. szeptemberétől mindkét hídon (a Hárosi hídként ismert átkelő voltaképpen két hídból áll, a déli és az északi rész eltérő időpontban épült) a forgalom mindkét irányban, teljes értékűen, 4 forgalmi sávon haladhat.
Szerkesztőségünk információi szerint ezt követően a tervek szerint decemberig még ismét többször fognak hétvégén dolgozni, amely munkálatok már döntően nem befolyásolják a közúti közlekedést.
A SOLTÚT dolgozik a dunántúli város közlekedésének kényelmesebbé tételén.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.