A Déli összekötő vasúti Duna-híd harmadik új szerkezete is átjárható, a Duna felett immár immár három külön vasúti átkelő ível át a Rákóczi híd mellett.
A Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésében folyik Budapest egyik meghatározó vasúti fejlesztése, ahogyan arról a magyarepitok.hu rendszeresen tájékoztat. A projekt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) együttműködésében valósul meg. Az engedélyezési terveket és a híd kiviteli terveit a Főmterv Zrt., a MSC Kft. és a Speciálterv Kft. mint társtervezők készítették. Arról is részletes cikket közöltünk márciusban, hogy hogyan látott el az építkezésen cölöpalapozási feladatokat a HBM Soletanche Bachy Kft.
A projekt része a munkák megkezdése előtt két párhuzamos szerkeszetből álló (és két vágánnyal működő) átkelő régi szerkezeteinek felújítása és egy új, harmadik hídszerkezet is felépült. Miután az egyik párhuzamos hídszerkezetet már felújították,
május 4-én az utolsó, déli hídszerkezet utolsó elemét, az úgynevezett zárótagot is beemelték a helyére reggel 7 és délután 2 óra között.
A fejlesztés során elsőként megépült hidat 2021. április 25-én, a második újjáépült hidat 2021. december 11-én vehették birtokba a szerelvények, a vasúti forgalom azóta zavartalan. Hamarosan a harmadik új hídszerkezet is átadásra kerül a most lezajlott munkákat követően. Ezután következhetnek a vasúti szakági és egyéb, befejező munkák, majd augusztus elején próbaterhelést végeznek.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.