A több, mint 37 kilométernyi útvonalon két új Körös-híd is épülhet. Kiválasztották a nyertes tervezőirodákat.
Győztest hirdetett az Építési és Közlekedési Minisztérium a mintegy 1 évvel ezelőtt meghirdetett engedélyes és kiviteli tervekre vonatkozó pályázaton, melyek alapján a Békéscsaba és Berettyóújfalu között haladó 47-est fejleszthetik 2x2 sávos úttá. Mindez összhangban van azzal, hogy a múlt héten Lázár János építési és közlekedési miniszter Debrecenben bejelentett infrastruktúra-fejlesztési csomagjában is szerepel a projekt. A tárcavezető kifejtette:
a 47-es főutat tervezik autópályává építeni, aminek a legvalószínűbb forgatókönyve, hogy 2026 és '29 között Békéscsaba és Szeghalom között megkezdődhet a négysávosítás.
Berettyóújfaluig már megépült Debrecenből az autópálya (az M35-ös köti össze a két várost), így a fennmaradó útvonalon több, mint 37 kilométeres szakasz megtervezésére keresték a vállalkozókat 4 részprojektben:
A közbeszerzés mind a négy részprojektben eredményes lett, összesen mintegy nettó 4,116 milliárd forint értékben dolgozhatnak majd a tervezőirodák.
Ezt a szakaszt az Utiber Kft. tervezheti meg, nettó 1,584 milliárd forintért.
A Körösladányt elkerülő új, egybefüggő nyomvonalon tervezett 2x2 sávos, emelt sebességű főútja teljeskörű engedélyezési terveinek, szükséges engedélyeinek megszerzéséhez szükséges dokumentumok elkészítése, az építési engedélyek megszerzése, valamint a teljeskörű kiviteli tervdokumentáció elkészítése a nyertes feladata, hozzávetőlegesen 12 km hosszon.
A tervező feladatát képezi továbbá a meglévő Berettyóújfalu mérnökségi telep bővítésének tervezése és engedélyeztetése is. A 800 nap alatt megvalósítandó fejlesztés várható mennyiségei:
Itt az Utiber Kft. konzorciumban dolgozik a Pannonway Kft.-vel, összesen nettó 993 millió forintos ajánlattal nyerték meg a munkát.
A Köröstarcsát elkerülő új, egybefüggő nyomvonalon tervezett 2x2 sávos, emelt sebességű főút kialakítása a tervező feladata, nagyjából 4,5 km-en, valamint a 47-es főút 2x2 sávra való bővítése 4,4 km-en. Az engedélyezési tervek, engedélyek megszerzése, valamint a teljeskörű kiviteli tervdokumentáció elkészítése is a győztes ajánlattevőt terheli. A 800 nap alatt megvalósítandó fejlesztés várható mennyiségei:
Ezt a részprojektet a Pannonway Kft. egyedül tervezi meg, a munka értéke mintegy nettó 651 millió forint.
A Mezőberényt elkerülő új, egybefüggő nyomvonalon tervezett, 2x2 sávos, emelt sebességű hozzávetőlegesen 8,3 km hosszú főút tervezése és engedélyeztetése és a teljeskörű kiviteli tervdokumentáció elkészítése a nyertes feladata. A 700 nap alatt megvalósítandó fejlesztés várható mennyiségei:
A közbeszerzés nyertese a negyedik részprojektben az UNITEF'83 Zrt. lett, egy nettó 888 millió forintos ajánlattal.
A Mezőberény és Békéscsaba között új, egybefüggő nyomvonalon tervezett, 2x2 sávos, emelt sebességű főutat szükséges kialakítani, nagyjából 5,2 km-en, illetve a 47-es főút 2x2 sávra való bővítését megtervezni 3,2 km-en. Ennek során a teljeskörű engedélyezési tervek, engedélyek, valamint a teljeskörű kiviteli tervdokumentáció elkészítése is a feladat része. A 700 nap alatt megvalósítandó fejlesztés várható mennyiségei:
Szintrehozási munkálatainak második évét zárja decemberben az MKIF Zrt. az általa üzemeltetett gyorsforgalmi úthálózaton, ám arról eddig kevés szó esett, hogy mi történik a mart aszfalttal. Mára elvárás az utakból eltávolított anyagok újrafelhasználása, ám ebben még sokat léphetünk előre. E tekintetben a hazai gyorsforgalmi utak 60%-t üzemeltető MKIF Zrt. hazai léptékkel nézve óriási vállalást tett, melynek részleteit Koch Domonkos, a Társaság innovációs mérnöke osztotta meg lapunkkal.
Összetett projekttel fejlesztették a Fejér vármegyei Kisapostagot, a kivitelezést a STRABAG végezte el. Ennek során szabályozták egy településrészen a csapadékvíz-elvezetést, járdán megközelíthetővé tették a 6-os főút mentén lévő buszmegállókat valamint a közbenső szakaszon lévő buszmegállókat, utak újultak meg, gyalogos átkelőhelyek és két park is épült.