Több vasúti és közúti híd is épül majd a jövőbeli projektekben; 24 kilométeren négysávosodik a 32-es főút.
A TED-en kihirdették a három jelentős útfejlesztést előkészítő tervezői közbeszerzés eredményét. A hirdetmény szerint az október 3-án megkötött szerződések alapján
A közbeszerzés szövege alapján a karcagi keleti elkerülő útnak a 3401-es számú út (a Karcagról Kunmadarasra vezető Madarasi út) és az M4-es közötti szakaszát kell előkészíteni. Az elkerülő kétsávos főútként jön majd létre új nyomvonalon, legalább 9,5 km hosszon.
A tervezés során többek közt ki kell térni a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Kisújszálláson található mérnökségi telephelyének felújítására, bővítésére is. A projektben a várható csomópontokat és műtárgyakat is részletezik, eszerint többek közt egy vasutat és közutat átívelő híd is létrejön majd a projektben, amelynek felszerkezeti hossza várhatóan 118,8 méter lesz. Mindezeken túl egy külön szintű csomópont is épül.
A közbeszerzés második részprojektje az M4-es gyorsforgalmi út Kisújszállás (Kelet) és Püspökladány közötti szakaszára vonatkozik, amely a Duna Aszfalt Projekt Zrt. kivitelezésében épülő Törökszentmiklós-Kisújszállás szakasz folytatása lesz majd a jövőben. A hirdetmény szerint a tervezés tárgya az M4-esnek a Karcag térségét érintő rész-szakasza. Itt az engedélyezési tervek elkészítése és az építési engedélyek megszerzése a feladat az új nyomvonalon, legalább 19 km hosszon tervezendő útra. „A meglévő építési engedélyt az újonnan elkészített terveknek megfelelően módosítani szükséges” – olvasható az összegzésben.
Az M4-esnek ezen szakaszán többek közt három különszintű csomópontot is kell tervezni, közülük a legjelentősebb a Karcagról Füzesgyarmatra vezető 4206-os útnál épülő csomópont. A 4206-os út felett és a Karcag I. csatorna felett várhatóan egy 3 nyílású 87,20 méter felszerkezeti hosszúságú előre gyártott hídgerendás szerkezetű híd épül majd. Ezeken túl öt aluljáró és hat felüljáró is létre jön.
Harmadik részprojektént a 32-es főút négysávosra bővítését részletezi a közbeszerzés az M3-as autópálya és Jászberény között. A tervezett út 24 km hosszú lesz, azon belül
A projektben többek közt meg kell oldani a 82-es számú Hatvan-Szolnok vasútvonal keresztezését, a Magyar Közút jászberényi telephelyének felújítását, bővítését; egy tengelysúlymérő állomás és két különszintű csomópont kivitelezését.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.
Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.