2024.11.21, Csütörtök
Indulhat a karcagi elkerülő és a Jászberénybe vezető gyorsforgalmi út tervezése

Indulhat a karcagi elkerülő és a Jászberénybe vezető gyorsforgalmi út tervezése

magyarepitok.hu

2024.10.26. 09:01 - Hegedűs Gergely

Több vasúti és közúti híd is épül majd a jövőbeli projektekben; 24 kilométeren négysávosodik a 32-es főút.

Hirdetés

A TED-en kihirdették a három jelentős útfejlesztést előkészítő tervezői közbeszerzés eredményét. A hirdetmény szerint az október 3-án megkötött szerződések alapján

  • a Karcag keleti elkerülő útjának tervezését az UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt.;
  • az M4-es Karcag térségi nyomvonalmódosításának tervezését az UTIBER Közúti Beruházó Kft.;
  • míg a 32-es főút négysávosításának tervezését az M3-as autópálya és Jászberény közötti szakaszon a Via Futura Kft., a SPECIÁLTERV Kft., valamint az UNITEF'83 Zrt. végezheti el.


Közel 10 kilométeres új főút épül

A közbeszerzés szövege alapján a karcagi keleti elkerülő útnak a 3401-es számú út (a Karcagról Kunmadarasra vezető Madarasi út) és az M4-es közötti szakaszát kell előkészíteni. Az elkerülő kétsávos főútként jön majd létre új nyomvonalon, legalább 9,5 km hosszon.

A tervezés során többek közt ki kell térni a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Kisújszálláson található mérnökségi telephelyének felújítására, bővítésére is. A projektben a várható csomópontokat és műtárgyakat is részletezik, eszerint többek közt egy vasutat és közutat átívelő híd is létrejön majd a projektben, amelynek felszerkezeti hossza várhatóan 118,8 méter lesz. Mindezeken túl egy külön szintű csomópont is épül.


Előre gyártott hídgerendás szerkezetű híd épül Karcag térségében

A közbeszerzés második részprojektje az M4-es gyorsforgalmi út Kisújszállás (Kelet) és Püspökladány közötti szakaszára vonatkozik, amely a Duna Aszfalt Projekt Zrt. kivitelezésében épülő Törökszentmiklós-Kisújszállás szakasz folytatása lesz majd a jövőben. A hirdetmény szerint a tervezés tárgya az M4-esnek a Karcag térségét érintő rész-szakasza. Itt az engedélyezési tervek elkészítése és az építési engedélyek megszerzése a feladat az új nyomvonalon, legalább 19 km hosszon tervezendő útra. „A meglévő építési engedélyt az újonnan elkészített terveknek megfelelően módosítani szükséges” – olvasható az összegzésben.

Az M4-esnek ezen szakaszán többek közt három különszintű csomópontot is kell tervezni, közülük a legjelentősebb a Karcagról Füzesgyarmatra vezető 4206-os útnál épülő csomópont. A 4206-os út felett és a Karcag I. csatorna felett várhatóan egy 3 nyílású 87,20 méter felszerkezeti hosszúságú előre gyártott hídgerendás szerkezetű híd épül majd. Ezeken túl öt aluljáró és hat felüljáró is létre jön.


Részben új nyomvonalon épül ki Jászberény gyorsforgalmi útja

Harmadik részprojektént a 32-es főút négysávosra bővítését részletezi a közbeszerzés az M3-as autópálya és Jászberény között. A tervezett út 24 km hosszú lesz, azon belül

  • a kezdő csomóponttól 9 kilométeren át a meglévő nyomvonal bővítésével jön létre;
  • ezt követően új nyomvonalon fut majd 14 km-en;
  • végül Jászberény előtt 1 km hosszban 11,5 tonna burkolatmegerősítés tervezését írják elő.

A projektben többek közt meg kell oldani a 82-es számú Hatvan-Szolnok vasútvonal keresztezését, a Magyar Közút jászberényi telephelyének felújítását, bővítését; egy tengelysúlymérő állomás és két különszintű csomópont kivitelezését.

ÚtépítésJászberény32-es főútUvaterv Zrt.Utiber Kft.Speciálterv Építőmérnöki Kft.Via Futura Kft.Unitef-83 Zrt.M4-esKarcag

Hírlevél

Hirdetés