2025.07.29, Kedd

Hirdetés

Így halad az M1-es bővítésének előkészítése – újabb két szakaszon kezdődnek meg a munkálatok az elválasztó sávban
Fotó, térképek: MKIF

Így halad az M1-es bővítésének előkészítése – újabb két szakaszon kezdődnek meg a munkálatok az elválasztó sávban

magyarepitok.hu, MKIF Facebook-oldal

2025.07.29. 08:00 - Szabó Ákos

Folytatódnak a főpályát érintő, részleges terelést igénylő feladatok.

Hirdetés

Újabb információ érkezett az MKIF Magyar Koncesszió Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-től az M1-es autópálya szeptemberben induló bővítésének előkészítési feladatairól, melyekről folyamatosan beszámolunk. A mintegy 80 kilométeres bővítés során az M0-s autóúttól az Ács és Bábolna térségében található Concó pihenőig újul meg a pálya burkolata és bővül 2x3 sáv + ITS sávra (ez utóbbi rövidítés az intelligens leállósáv kifejezést takarja) az M1-es.

 

Ezúttal arról ír Facebook-oldalán az MKIF, hogy számos eddigi előkészítési munka után most már elérkeztek egy újabb fontos ponthoz, mielőtt a tényleges bővítés megkezdődhetne: elindulnak a főpályát érintő előkészítő munkálatok is két újabb helyszínen.

 

 

Bő egy héttel ezelőtt közölték, hogy megkezdődhettek a munkálatok az elválasztó sávban az Óbarok és Tatabánya közti (42-56 km) szakaszon azzal, hogy sávelhúzással a forgalmat mindkét oldalon a külső és a leállósávra terelték. Most arról számolnak be, hogy ezen a héten a Komárom és Concó pihenőhely között (84-96km), illetve az M0 és Bicske közti szakaszon (20-35km) kezdenek bele ugyanebbe a feladatba és terelik hasonló módon a forgalmat. Így ezeken a helyszíneken szintén elrajtolhatnak a köztes sávban a kivitelezések, melyek során:

  • eltávolítják innen a növényzetet, rendbe rakják a meglévő vízelvezető rendszereket, a későbbiekben pedig a jelenlegi szalagkorlátot beton elválasztó elemek váltják a biztonságosabb közlekedés érdekében.
  • Üzemi átjárókat, vészhelyzeti leálló öblöket is építenek, hogy a bővítés idején, ha műszaki probléma adódna, a lehető leggyorsabban ki lehessen állni a forgalom alatt lévő sávból, illetve a mentés is gyorsabb lehessen.
  • Illetve a hidakat és felüljárókat át- vagy teljesen újra kell építeni, így a szükséges közbenső támaszok építése is megtörténik.

Hangsúlyozzák: a szakaszokon található csomópontok és pihenőhelyek továbbra is elérhetőek maradnak. 

 

 

ÚtépítésMKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.M1-es autópályaautópályaÓbarokTatabányaConcóKomáromM0-ásBicskeBábolnaútépítésútfelújítás

Hírlevél

Hirdetés