A fővárosi M1-es metróvonalat nyugati végállomásától elvezetik a Duna-partig, keleten pedig először a Kassai térig, majd pedig a Marchieggi-hídig érhet majd el.
Újabb meghatározó metróberuházás indulhat el Budapesten, az M1-es jelzésű földalattit hosszabbítják meg – derül ki az uniós közbeszerzési adatokból. A beruházó Budapesti Közlekedési Központ (BKK) engedélyeztetési és kiviteli tervpályázatot írt ki, melynek során a fejlesztés előkészítésére keretszerződést kötnek.
A négy ütemre bontott projekt során az 1896-ban kialakított M1-es pályáját először nyugaton a Duna-part menti Vigadó térig, keleten pedig a Kassai térig hosszabbítják meg 800 méter hosszan. Ezt követően szintén keleten a Marchieggi-hídig viszik el a földalattit, ahol intermodális csomópontot is építenek majd.
Új megállót alakítanak ki a Vigadó téren, ahol a 2-es villamossal kötik össze a földalattit, illetve a Hungária körútnál a jelenlegi vonalon, valamint a Kassai térnél az M1-es ideiglenes új végállomásánál. Az ezután elinduló fázisban vezetik majd ki további 2,2 kilométeren a Marchieggi-hídig a kisföldalattit, ezen a szakaszon a korábbi megvalósítási tanulmány szerint várhatóan négy további állomást alakítanak ki.
Számos megállóban végeznek el kisebb felújításokat, illetve a fontosabb állomásokat akadálymentesítik. Emellett
A fejlesztés elkészültével a metróvonalat használó emberek száma jelentősen növekszik, így új, hosszabb metrószerelvényeket is bevezethetnek. Ennek következtében a Mexikói úti járműtelepen is átalakításokra lesz szükség.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.