A Szántódról rajtoló, 2000 tonnás óriásgép a meglévő vágány alatt, annak elbontása nélkül hoz létre új alépítményt, a hagyományos technológiánál kétszer gyorsabb.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) arról számolt be, hogy csütörtök reggel munkára indul a PM 1000-es alépítmény-javító óriásgép. A 2000 tonnás, 1115 méter hosszú gépóriás a Balaton déli partján a Szántód és Balatonszentgyörgy közötti vasútvonalon kezdi meg a felújítást. A gép az első ütemben április 21-től április 28 -ig a Szántód-Kőröshegy és Balatonszárszó vasútállomások közötti szakasz alépítményét építi át éjjel-nappali munkavégzésben.
A NIF közleményéből az is kiderül, a technológia a világ legkorszerűbb alépítmény-javítási eljárása, amely minőségben, hatékonyságban és gazdaságosságban is egyedülálló. A géplánc egyik legnagyobb előnye a hagyományos technológiákkal szemben, hogy a meglévő vágány alatt, annak elbontása nélkül végzi el az új alépítmény megépítését.
A gépezet csapadékos időjárásban is folyamatosan tud dolgozni, 24 órás munkavégzés esetén napi 650-750 métert halad, ami a hagyományos technológia tempójának kétszerese. A meglévő zúzottkőágyazat anyagát újrapattintással érdesíti, rostálja és mossa, így kiváló minőségű ágyazattal adja át a pályát. A védőréteg alsó 15-20 cm-es részét újrahasznosított kőanyagból készíti el, ezzel nagymérvű helyszíni anyag-újrafelhasználást tesz lehetővé.
Ahogy arról korábban is beszámoltunk, a Szántód és Balatonszentgyörgy közötti 52 kilométeres szakaszon átépül a vasútvonal. Új második vágány, új peronok és átkelők létesülnek. A vonatok sebessége 100 km/órára növekedik. A kivitelezés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) megbízásából, a NIF Zrt. beruházásban 15% hazai és 85% uniós forrás bevonásával valósul meg. A kivitelezést az R-Kord, a V-Híd és a Swietelsky konzorciuma végzi.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.