A jelentős forgalmat lebonyolító főút 16 kilométeres szakasza a Hódút, a Ke-Víz és a Zemplénkő kivitelezésében újult meg.
Átadták a 471-es főút Hajdúsámson és a Nyíradony térségében fekvő megyehatár (Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg) közötti szakaszának burkolaterősítési projektjét, melyet a Hódút Kft., a Ke-Víz 21 Zrt. és a Zemplénkő Kft. konzorciuma kivitelezett.
A péntek délutáni átadón kiderült, a fejlesztés során a korábbinál jóval nagyobb teherbírású burkolatot kapott a jelentős forgalmat lebonyolító főút 16,44 kilométeres szakasza. A kétszer egy sávos út teherbírása ezzel az uniós előírásoknak megfelelő 11,5 tonnára nőtt, a szükséges pontokon ívkorrekció is készült. A közlekedők biztonsága érdekében útburkolat és padkaszélesítés is történt.
A nettó értékén 5,5 milliárd forintos beruházásban két vasúti átjárót is átépítettek, Nyíradony belterületén pedig egy körforgalmat és egy forgalom-csillapító szigetet alakítottak ki.
Az átadón Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a kormány fontos céljának nevezte, hogy Debrecen az ország második fővárosa, a trianoni döntéssel elszakított területek, a Kárpát-medence keleti térségének fővárosa legyen, amihez hozzájárul a Debrecent és Mátészalkát összekötő 471-es út teljes felújítása is. A politikus a kormány nevében ígéretet tett arra, megtalálják a forrását, hogy Debrecen belterületén is korszerűsítsék a 471-es városi szakaszát.
A beruházás része annak az átfogó fejlesztésnek, ami által a korábban halálútként elhíresült 471-es a hajdú-bihari megyehatártól a 4-es főút debreceni csatlakozásáig összesen 31,8 kilométeren újul meg 44,3 milliárd forint hazai forrásból.
A most befejezett beruházáshoz a 471-es főúton csatlakozik
a Hajdúsámson elkerülését biztosító 8,6 kilométer kiépítése, ami a Ke-Víz és a Zemplénkő kivitelezésében zajlik;
a Hajdúsámson és Debrecen közötti 4,6 kilométer négysávosítása, amire nemrég írták ki a közbeszerzést;
valamint a 471-esnek a Debrecen belterületén történő fejlesztése 2,8 kilométeren.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.