A MOL Dunai Finomító elérhetőségét biztosító átjáró a Mészáros és a Vasútépítők által újul meg, egy átfogó vasúti korszerűsítés keretében.
A terveknek megfelelően halad a Mészáros és Mészáros Kft., illetve a Vasútépítők Kft. alkotta konzorcium a Százhalombatta-Pusztaszabolcs vasútvonal fejlesztésével – derült ki a beruházó NIF Zrt. közleményéből.
A tavaly szeptemberben rajtolt átfogó felújítás két ütemben zajlik:
A NIF mostani jelentése a Százhalombatta-Ercsi elágazás 15,7 kilométeres szakaszáról számolt be, melynek keretében 12,98 kilométer hosszan teljesen új nyomvonalon épül ki kétvágányú pálya. A pályabővítés miatt a MOL Dunai Finomító közelében lévő, vasút felett átívelő közúti hidat meg kell hosszabbítani.
A híd átépítése megkezdődött, ennek érdekében vasárnap éjszakától lezárásra került, a forgalmat pedig átterelték a közelben kialakított új közúti hídra.
Ennek megfelelően hétfőtől a 6-os főútról és az M6-osról a MOL Dunai Finomító és Százhalombatta már az ideiglenes hídon közelíthető meg.
Az ideiglenes hidat a meglévő híd meghosszabbítását és forgalomba helyezését követően, várhatóan jövő nyáron fogják elbontani.
A Százhalombatta-Pusztaszabolcs szakasz a Budapest-Pécs vasútvonal elővárosi részének számít, az itt zajló beruházás keretében megvalósul
A fejlesztés uniós és hazai forrás felhasználásával, a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatásával valósul meg.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.