Az MKIF 2022 szeptembere és az idei augusztus vége között 540 kilométernyi gyorsforgalmi úthálózatot újít fel, már az utolsó szakaszban járnak, hatalmas mennyiségű elvégzett munka mellett.
A múlt héten jelent meg az az átfogó anyagunk, amiben térképes módszerrel mutattuk be, hol végeztek szintrehozást 2024-ben a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt (MKIF Zrt.) mérnökei, gépei és szakemberei (kifejezetten látványos az eredmény, javasoljuk a kattintást).
A hazai autópályahálózat meghatározó részéért felelős vállalat most közleményt publikált Facebook-oldalán, melyből kiderül: idén március 17-én, jövő hétfőn kezdődik el a szintrehozási folyamat folytatása.
Ezeknek a munkáknak az előrehaladásáról az MKIF weboldalán kialakított új, átláthatóbb, kereshető felületen is lehet majd tájékozódni, mely ezen a linken keresztül érhető el.
A magyar autópályakezelő összefoglalja közleményében: az elmúlt két évben (2023-ban és 2024-ben) 8,7 millió négyzetméternyi új aszfaltot terítettek le az általuk fenntartott pályákon. Ahol arra szükség volt, a felső kopóréteg alatt a kötő- és az alapréteget is cserélték. A munkálatok során megújult 237 db híd és felüljáró, többek között a Kőröshegyi völgyhíd is, valamint összesen 40 pihenőhelyen történt felújítás.
Az MKIF a Magyar Állammal kötött szerződése értelmében a 2022. szeptemberében üzemeltetésre, fenntartásra, felújításra átvett 1237 km gyorsforgalmi úthálózatból mintegy 540 km-t kell a többivel megegyező műszaki szintre hozni három év alatt, idén augusztus 31-ig.
Magyarország történelmének legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítása tehát a március 15-i ünnepi hétvégét követően, idén is folytatódik, várhatóan március 17-től.
2025-ben, a tervek szerint további 3,2 millió négyzetméteren kapnak új burkolatot az MKIF Zrt. által üzemeltetett gyorsforgalmi utak, ez a főpálya 16%-t jelenti.
Emellett felújítanak 40 hidat, és 30 pihenőhelyet is. Többek között a Pentele híd szükséges műszaki felújítását is tovább folytatják. Itt sarukat és dilatációt cserélnek,
illetve az M7-en a régi velencei gyalogos, kerékpáros híd helyett újat építenek fel.
A tervek szerint 2025-ben az M3, M7, M1, M35 pályákon lesz a legtöbb munka, de ezen kívül 7 másik gyorsforgalmi úton is dolgoznak (M15, M85, M86, M30, M4, M70, M8).
A közlemény végén az MKIF kiemeli: bár a szintrehozó felújítási munkák idén augusztus 31-ig befejeződnek, a pályák további karbantartása, burkolatcseréje nem áll meg. Az idei munkák a közlekedők későbbi komfortérzetét és biztonságát hivatottak szolgálni.
A KM Építő munkájával születik újjá a már leromlott állapotba került szárazföldi hídrendszer.
A tetőablak gyártásban piacvezető VELUX magyarországi beruházásaiban továbbra is kulcsszerepet játszik a magyar építőipari cég.