2022.08.13, Szombat

Hirdetés

A már elkészült két hídszerkezet megfelelőségértékelésének lefolytatását követően, most a teljes projekt lezárása előtt áll a RailCert Hungary Kft.

Hirdetés

Folyamatosan nyomon követjük a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítését. A projektben a híd leromlott állapotú felszerkezeteit cserélték, és egy új harmadik felszerkezettel bővítették azt. Tekintettel a vasútvonal kulcsfontosságú szerepére (a híd a MÁV Zrt. 1-es számú Budapest−Hegyeshalom vasútvonalán található – a Szerk.) a kivitelezés ideje alatt a vasúti forgalom két vágányon kvázi-folyamatosan üzemelt.

Májusban került helyére a harmadik hídszerkezet zárótagja, a hídépítéseknél hagyományos hordógurítást július elején tartották. A vágány fektetése megtörtént, melyet a – ahogy az előző két hídszerkezet esetében is – statikus és dinamikus próbaterhelés követ várhatóan július utolsó és augusztus első felében.

A projekt a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában, a Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) együttműködésében valósul meg, a generálkivitelezést a Duna Aszfalt Zrt. végzi. A vasúti munkákat alvállalkozóként a V-Híd Zrt. látja el. Az engedélyezési terveket és a híd kiviteli terveit a Főmterv Zrt., az MSC Kft. és a Speciálterv Kft. mint társtervezők készítették. Az építkezés elején cölöpalapozási feladatokat látott el a projekten a mélyépítésben jártas HBM Soletanche Bachy Kft.

A próbaterhelés adatainak beépítése a tanúsítás egyik kulcseleme

A NoBo és DeBo hitelesítési eljárások teljes körű lefolytatását a RailCert Hungary Kft. végzi. A vállalat azon kevés szervezetek egyike, mely hazánkban vasúti tanúsítással foglalkozik, ellenőrzi és értékeli a kötöttpályás és ipari beruházások hazai és uniós követelményrendszereknek való megfelelőségét. A hitelesítési folyamatokról a vállalat ügyvezetőjével készült interjúnkban írtunk bővebben.

A tanúsító szervezet 2021 áprilisa óta folyamatos szakértői jelenlétet biztosít, és megfelelőségértékelési tevékenységet lát el a hazai vasút történetében kiemelkedő beruházás életében. A munka során a műtárgyakra vonatkozó követelményekre helyezik a hangsúlyt.

A projekt ütemezéséhez szorosan kapcsolódva, a hídszerkezetek kivitelezésének megfelelően, külön-külön folytatják le a NoBo és DeBo eljárásokat, így a vállalat 2021 áprilisában az első, 2021 decemberében a második felszerkezet korlátozott szolgáltatási szintű forgalmának felvételénél is jelen volt, a szükséges hitelesítési eljárásokat lefolytatta.

A vállalat feladata 2022. augusztus elején a harmadik hídszerkezet forgalmának felvételéhez szükséges tanúsítások kiadása. A RailCert Hungary Kft. szakemberei részt vesznek a műtárgy forgalomba helyezéséhez szükséges statikus és dinamikus próbaterheléseken, és azok eredményeit beépítve igazolják a követelmények teljesülését.

A használatbavételi engedély megszerzése a következő lépés

A munka során vizsgálják a beépített rendszerelemek megfelelőségét és alkalmazhatóságát, továbbá az infrastruktúra, az energia és a pályamenti ellenőrző-irányító jelző alrendszerek releváns követelménypontjait.

A korlátozott szolgáltatási szintű forgalom felvételéhez elengedhetetlen a NoBo és DeBo megfelelőségértékelési tevékenység elvégzése, a közbenső hitelesítési nyilatkozatok kiadásával a forgalom biztonságának maradéktalan garantálása, a követelményeknek való megfelelőség igazolása.

A forgalom felvételét követően a beruházó és a generálkivitelező a RailCert Hungary Kft. bevonásával a megvalósult állapot megfelelőségértékelésére, a projekt zárására, azaz a használatbavételi engedély megszerzésére helyezi a hangsúlyt, melyhez a már említett alrendszereket érintő tanúsítványok megszerzése szükséges.

 

Galéria

Kötött pályaRailCert Kft.Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)V-Híd Építő Zrt.Déli összekötő vasúti Duna-hídNemzeti Közlekedési Központ (NKK)Duna Aszfalt Zrt.Speciálterv Építőmérnöki Kft.MSC Kft.HBM Kft.Főmterv Mérnöki Tervező Zrt.vasúti tanúsításNoBoDeBoAsBovasútfejlesztésvasútfelújítás

Hírlevél