Megérkezett a MÁV ajánlati felhívása: a korábbi állapotfelmérés szerint a barnamezős területen közel 250 ezer köbméter szennyeződött talaj kitermelésével és veszélyes hulladékként történő elszállításával lehet kalkulálni.
A MÁV Magyar Államvasutak Zrt. a TED-en közzétette a rákosrendezői óriásprojekt előkészítését célzó ajánlati felhívását. A Rákosrendezőn tényfeltárás és műszaki megoldás elnevézést viselő projekt előzetes becsült értéke nettó 5,92 milliárd forint, a megvalósítására keretszerződés útján kerül sor.
A nyertesnek a leírás szerint többek közt kézi feltárásokat, gépi fúrásokat, talajmintavételeket és talajvíz mintavételeket kell végre hajtania. A projektben emellett többek közt műszaki beavatkozási tervdokumentációt kell készíteni több beavatkozási változattal, költségelemzéssel és ütemtervvel.
A közbeszerzésből kiderül, a 2019-es állapotfelmérés eredményei alapján az érintett területen a szennyezési gócokban kb. 248.000 köbméter szennyeződött földtani közeg kitermelésével és veszélyes hulladékként történő elszállításával lehet kalkulálni. A hirdetmény előírja, hogy a legkisebb kockázatot eredményező és tervezhető határidőn belül eredményesen megvalósítható beavatkozási technológia preferálandó.
Ahogy arról korábban többször is beszámoltunk, a jelenleg barnamezős övezetnek számító rákosrendezői övezetben a tervek szerint mintegy 1 millió négyzetméternyi területet hasznosítanának. Sajtóhírek szerint egy emirátusi befektető beruházása valósul meg, ehhez a kormányzat mintegy 5 milliárd euró értékű magánbefektetési nemzetközi megállapodást készít elő.
Az ÉKM tárcavezetője, Lázár János korábbi tájékoztatója szerint mintegy 600-650 ezer négyzetmétert építene be a külföldi befektető, ez magában foglal irodaépületeket, lakásokat, kereskedelmi ingatlanokat. További 250-350 ezer négyzetméteren ugyanakkor Budapest egyik legnagyobb közparkja jönne létre. A vasúti pályák egy részét lefednék, és felette zöld felületet alakítanának ki.
A projekthez jelentős közlekedésfejlesztés is kapcsolódhat: Lázár János tavaly decemberben többek közt új vasúti pályaudvar létrehozását jelölte ki célként, és az M1-es metró meghosszabbítását is fontos elemként említette.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.