A SWIETELSKY Kft. a Ferenciek terén és az Arany János utcában is folyamatosan dolgozik a megállók rekonstrukcióján.
Lapunkban folyamatosan beszámolunk az M3-as metró felújításának projektjéről, melynek során a déli szakasza hamarosan elkészül, a középső részen pedig már dolgozik az állomásokon a SWIETELSKY Kft.
Itt a Ferenciek tere és Arany János utcai állomásokat zárták le márciusban, azóta átfogóan leírtuk mindkét megálló átalakítási terveit, illetve cikkel jelentkeztünk magáról az építkezésről is. Most újabb híreket kaptunk a kivitelezőtől, illetve látványos galériát tudunk mutatni a munkálatokról.
Mindkét állomáson nagy hangsúly esett a mozgólépcsők elbontására: az Arany János utcában két lépcső elbontásával haladt előre a SWIETELSKY, ugyanúgy, mint a Ferenciek terén is. Van, ahol már a lépcsőkocsikat is kiszerelték és elszállították.
Az elektromos munkákban az Arany János utcában haladnak gyorsabban: itt már kiépítették az ideiglenes hálózatot és a fennmaradó rendszerek védelmét, emellett pedig kisebb bontási feladatok előkészülete is lezajlott. A kábelazonosítási munkák során (erről a folyamatról itt olvashatják cikkünket) jelenleg a csomópontok beazonosításánál járnak. Az utasforgalmi terekben hétvégente a burkolatok óvatos bontása zajlik (a pormentesség érdekében), az üzemi terekben pedig gépészeti rendszerek bontásán dolgoznak.
A Ferenciek terén a mozgólépcső-munkálatai mellett a padló- és oldalfalburkolatok bontásával is előre haladtak a kivitelezők, a cserére szoruló gépészeti rendszereket pedig szintén bontják. Mindemellett az állomás vízbekötését kicserélték és fejlesztették és a kábelbeazonosítás előkészítő munkáit is megkezdték.
Az ÉVOSZ felméréséből az is kiderült, hogy tavaly a vállalkozások felénél csökkent a forgalom, növekedést a több lábon állók jegyeztek.
A metróépítés és a SWIETELSKY foglalja keretbe Horváth Péter karrierjét. A márciusi Hónap Mérnöke 13 évvel ezelőtt a M4-es metró kivitelezésén kezdte el a munkát a Kálvin téri állomás építkezésén. Most az M3-as metró projektjének kilenc állomásra terjedő középső szakaszán pedig már projektvezető, ahol 5 állomás felújítását koordinálja – többek között a Kálvin térit is.
Az átjárhatóság érdekében át kellett programozni a vasúti biztosítóberendezést, hogy felismerje az új típusú járműveket.