Az M3-as metrófelújítás vágány és alagútrendszeri munkálatait végző Swietelsky Vasúttechnika és a beruházó BKV aláírta a középső szakasz munkáira vonatkozó szerződésmódosítást. A megállapodással elhárult a lehetséges jogi akadály a fejlesztés tervek szerinti megvalósítása elől.
2017 óta dolgozik az M3-as metró alagútjainak és vasúti pályarendszerének felújításán a Swietelsky Vasúttechnika Kft. (az állomásokat külön szerződésekben más vállalatok újítják fel). A több ütemben végzett munka északi és déli szakaszát már átadták (előbbit 2019 tavaszán, utóbbit 2020 őszén), jelenleg a Nagyvárad tér és a Lehel tér közti középső szakasz munkálatai ütemterv szerint zajlanak.
A vállalat és a beruházó BKV Zrt. között tavaly decemberben született megállapodás, hosszas tárgyalásokat követően a kivitelezési munkák szakmailag alátámasztott áremelkedéséről. Ezt követően nyár elején sajtóhírek érkeztek arról, hogy az egyik kormányzati felülvizsgáló szerv nem látja alátámasztottnak az árváltozás egy részét.
Nem régiben lapunknak adott nagyinterjújában (több más téma kifejtése mellett) a Swietelsky Vasúttechnika két ügyvezető igazgatója, Vadkerti-Tóth Tihamér és Vingelmann Szabolcs is beszélt a szerződésmódosítással kapcsolatban kialakult helyzetről.
A cégvezetők akkor is megerősítették, hogy egyrészről a kivitelező vállalat a tárgyalások idején is folytatja a munkát a M3-as metró középső szakaszán, (ez azóta is folyamatosan zajlott és zajlik) másrészt elmondták: az egyeztetések során jóhiszemű és konstruktív tárgyalópartnerként vettek részt, a megoldás kialakítása érdekében.
Hivatalos tájékoztatás szerint immáron sikeresen véget értek az egyeztetések: hétvégén sajtóközleményt adott ki a BKV miszerint 2021.július 30-án aláírták a szerződést, ezzel pedig elhárult a jogi akadálya a metrófelújítás tervek szerinti befejezésének.
Mint a BKV oldalán megjelent közleményben írják, a szerződést a hatóságok által előírt módon kötötték meg, azonban ez nem jelent joglemondást a Swietelsky Vasúttechnika Kft. részéről egyéb igénye vonatkozásában. Hangsúlyozták:
a BKV Zrt. és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. között létrejött szerződés mérföldkő abban a tekintetben, hogy az M3 metróvonal felújítása az uniós támogatás elszámolhatósági időszakán belül megvalósulhasson.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.