Eddig csak egy fából készült gyalogos átkelő kapcsolta össze a két községet.
Az elmúlt évben immár a negyedik hídberuházás kezdődhet meg a Trianon után határfolyóvá vált Ipolyon. Miután
közötti hídfejlesztések megvalósulására már kormányközi megállapodás születtett, illetve közbeszerzési eljárás indult, most a magyarországi Drégelypalánkot és a szlovákiai Ipolyhídvéget kötik össze egy 2x1 sávos közúti átkelővel.
A Közbeszerzési Értesítő adatai alapján az engedélyeztetési terveket a Speciálterv Zrt. fogja elkészíteni több más feladat elvégzése mellett mintegy nettó 29 millió forintból. A beruházásban a híd kialakítása mellett átépítenek körülbelül 300 méternyi eddig használt útszakaszt, valamint 700 méternyi új utat is átadnak majd.
A magyarországi oldalon a tervezett út a 24147-es és a 22101-es utak csomópontjától, Drégelypalánk belterületéről indul majd el, majd ezt követően keresztezi a Vác-Balassagyarmat vasútvonalat és innen halad tovább a folyó felé. A községet a Szlovákiában fekvő, magyarlakta Ipolyhídvéggel jelenleg csak egy gyalogos híd köti össze.
A befejezéshez közeledik Horvátország eddigi legjelentősebb, mintegy 700 millió eurós ipari projektje, az INA olajipari vállalat rijekai olajfinomítójának korszerűsítése. Az INA 49,08 százaléka a Mol-é, 44,84 százaléka a horvát államé.
2027 végére megvalósuló, csaknem egymilliárd forintos beruházás indult a Körös-Maros Nemzeti Parkban.