Az északnyugat-magyarországi gyorsforgalmi út Nagylózs és Fertőrákos közötti 21,8 kilométeres szakaszán a Dömper és a Subterra-Raab dolgozik március óta.
Folyamatosan halad Győr-Moson-Sopron megyében az M85-ös út fejlesztése, legutóbb novemberben számoltunk be az összesen 57,5 kilométer hosszú, négy alprojektben épülő 2x2 sávos útvonal két szakaszának munkálatairól.
A tavaly tavasszal elrajtolt projekt során
Most az utóbbi, Dömper és a Subterra-Raab által kivitelezett szakaszok kivitelezéséről érkeztek hírek. Itt az útépítésre időjárási okokból alkalmatlan téli hónapokban a kivitelezési tervek véglegesítésére kerül sor, illetve a hármas szakaszon befejezték a fakivágási munkálatokat is. A sopron-keleti és a fertőrákosi csomópont között pedig február végére fejeződnek be a birtokbavételi eljárások.
A tervek szerint február közepén elrajtolhat a 15. számú, Sopront és Szombathelyt összekötő vasútvonal és az M85-ös találkozásánál épülő híd cölöpözése. Ahhoz, hogy ez a terület a munkálatokra felszabadulhasson, a kivitelező konzorcium korábban egy mintegy 800 méter hosszú ideiglenes vasúti töltést és pályát épített ki, melyre a 15-ös vonalat már át is terelték. Az átkelő műtárgy felépítése után a vonatok újra a régebbi szakaszukon, illetve az eddigi pályaalapot adó töltés helyén felépült hídon keresztül haladhatnak majd át az M85-ös fölött.
Emellett Nagylózs és Sopron-kelet között a töltésépítési és töltésbevágási munkálatok márciusban kezdődhetnek meg. Szintén ezen a szakaszon belefog majd a Dömper és a Subterra-Raab a nagycenki csomópont kialakításához szükséges terelőút építkezésébe is.
A közel 5 kilométeres új út a térség kavicsbányáiból érkező forgalmat vezeti majd rá az 51-es főútra.
Vecsésen dolgozott a hazai útépítő, a projektben a KM Építő Kft. is részt vett.