2024.11.21, Csütörtök
Vasúti híd munkálataival folytatódhat az M85-ös építkezése
Illusztráció (Bernát Benjámin/magyarepitok.hu)

Vasúti híd munkálataival folytatódhat az M85-ös építkezése

magyarepitok.hu

2019.01.30. 11:44 - Szabó Ákos

Az északnyugat-magyarországi gyorsforgalmi út Nagylózs és Fertőrákos közötti 21,8 kilométeres szakaszán a Dömper és a Subterra-Raab dolgozik március óta.

Hirdetés

Folyamatosan halad Győr-Moson-Sopron megyében az M85-ös út fejlesztése, legutóbb novemberben számoltunk be az összesen 57,5 kilométer hosszú, négy alprojektben épülő 2x2 sávos útvonal két szakaszának munkálatairól.

A tavaly tavasszal elrajtolt projekt során

  • a Csorna és a Fertőd-Endrédmajor csomópont közötti 20,05 kilométert a Strabag Építő Kft., a Strabag AG és a Belfry PE Kft. konzorciuma valósítja meg,
  • a Fertőd-Endrédmajor csomópont és Nagylózs közötti 15,6 kilométeren az EuroAszfalt Kft., a Swietelsky Magyarország Kft. és a Betonútépítő Zrt. alkotta társulás végzi el a munkálatokat,
  • a Nagylózs és Sopron-kelet közötti 15,4 kilométeren (hármas szakasz) pedig a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. építi meg az új utat, akárcsak a Sopron-kelet és a fertőrákosi csomópont közötti 6,4 kilométeren is (négyes szakasz).

 

 

Most az utóbbi, Dömper és a Subterra-Raab által kivitelezett szakaszok kivitelezéséről érkeztek hírek. Itt az útépítésre időjárási okokból alkalmatlan téli hónapokban a kivitelezési tervek véglegesítésére kerül sor, illetve a hármas szakaszon befejezték a fakivágási munkálatokat is. A sopron-keleti és a fertőrákosi csomópont között pedig február végére fejeződnek be a birtokbavételi eljárások.

 

800 méteres ideiglenes elkerülőt is építettek

A tervek szerint február közepén elrajtolhat a 15. számú, Sopront és Szombathelyt összekötő vasútvonal és az M85-ös találkozásánál épülő híd cölöpözése. Ahhoz, hogy ez a terület a munkálatokra felszabadulhasson, a kivitelező konzorcium korábban egy mintegy 800 méter hosszú ideiglenes vasúti töltést és pályát épített ki, melyre a 15-ös vonalat már át is terelték. Az átkelő műtárgy felépítése után a vonatok újra a régebbi szakaszukon, illetve az eddigi pályaalapot adó töltés helyén felépült hídon keresztül haladhatnak majd át az M85-ös fölött.

Emellett Nagylózs és Sopron-kelet között a töltésépítési és töltésbevágási munkálatok márciusban kezdődhetnek meg. Szintén ezen a szakaszon belefog majd a Dömper és a Subterra-Raab a nagycenki csomópont kialakításához szükséges terelőút építkezésébe is.

Subterra-Raab Kft.ÚtépítésútépítéshídépítésM85-ösFertődCsornaSopronDömper Kft.

Hírlevél

Hirdetés