A túlzsúfolt belvárosi hidakat tehermentesítő fejlesztésben ezúttal a tervek ellenőrzésére és a statikai számításokra keresnek ajánlattevőket.
Az ajánlatkérő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kihirdette az új budapesti Duna-híd mérnöki szolgáltatásaira szóló közbeszerzést.
A TED-en megjelentek szerint a majdani nyertes feladata a független statikai számítások elvégzése, valamint az engedélyezési és ajánlati tervek ellenőrzése lesz.
A Dél-Pestet, Észak-Csepelt és Dél-Budát összekötő hídról legutóbb februárban írtunk, a beruházó KBBK ekkor kötött szerződést a nyertes tervpályázókkal - a holland Van Berkel en Bos U.N. Studio és a brit Buro Happold Consulting Engineers cégekkel.
A projektben egy villamospályát is tartalmazó, 2x3 sávos híd jön létre a budai Galvani utca és a pesti Illatos út magasságában. A számítások szerint az Új Duna-híd naponta 55 ezer autóval tehermentesíti majd a belváros túlzsúfolt hídjait, további 6 ezer gépkocsival az Üllői út és más bevezető utak forgalmát.
A mostani kiírásból az Új Duna-híd főbb adatai is kiderülnek, ezek szerint
11 ütemben készült el a 4434-es út felújítása a magyarbánhegyesi bekötőúttól egészen a határ közvetlen közelében fekvő városig.
Uniós támogatással halad majd az útfelújítás-sorozat, 22 szakaszról van szó. A szobi komp bekötőútjának megújulása is a projektsorozat része, itt a Duna Aszfalt végzi el a kivitelezést.