A túlzsúfolt belvárosi hidakat tehermentesítő fejlesztésben ezúttal a tervek ellenőrzésére és a statikai számításokra keresnek ajánlattevőket.
Az ajánlatkérő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kihirdette az új budapesti Duna-híd mérnöki szolgáltatásaira szóló közbeszerzést.
A TED-en megjelentek szerint a majdani nyertes feladata a független statikai számítások elvégzése, valamint az engedélyezési és ajánlati tervek ellenőrzése lesz.
A Dél-Pestet, Észak-Csepelt és Dél-Budát összekötő hídról legutóbb februárban írtunk, a beruházó KBBK ekkor kötött szerződést a nyertes tervpályázókkal - a holland Van Berkel en Bos U.N. Studio és a brit Buro Happold Consulting Engineers cégekkel.
A projektben egy villamospályát is tartalmazó, 2x3 sávos híd jön létre a budai Galvani utca és a pesti Illatos út magasságában. A számítások szerint az Új Duna-híd naponta 55 ezer autóval tehermentesíti majd a belváros túlzsúfolt hídjait, további 6 ezer gépkocsival az Üllői út és más bevezető utak forgalmát.
A mostani kiírásból az Új Duna-híd főbb adatai is kiderülnek, ezek szerint
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.