Idén további 40 kilométer hosszúságban folytatódik a Zalaegerszeg és az M7-es közötti M76-os gyorsforgalmi út építése.
A múlt évhez képest az idén jelentősen emelkedik Zala megyében a fejlesztésekre fordítható források összege a Terület- és Településfejlesztési Operatív Programot (TOP) felváltó Versenyképes Magyarország Operatív Program (VMOP) keretében - közölte Pál Attila, a Zala Megyei Közgyűlés elnöke szerdán a megyei vezetők zalaegerszegi évindító sajtótájékoztatóján.
Pál Attila elmondta, a közútfejlesztések sorában szerepel a Murakeresztúr és a horvátországi Kotor (Kotoriba) közötti közúti híd tervezésének megkezdése, valamint az M86-os és az épülő M76-os, vagyis a Körmend és Zalaegerszeg közötti kétszer kétsávos, 28 kilométeres gyorsforgalmi út terveinek előkészítése. A négysávos út projektjét a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt., a Pannonway Építő Kft. és az UNITEF'83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt. készíti elő.
Miután az újabb tervek szerint az M9-es gyorsforgalmi út nem érinti majd Nagykanizsát - a nyomvonal Zalaegerszeg és az M7-es autópálya között a leendő M76-os úttal lesz azonos -, ezért
a zalai megyeszékhely és Nagykanizsa között a 74-es főút kétszer kétsávossá bővítését vették tervbe egy kormányhatározattal.
A jelentősebb zalai fejlesztések közé tartozik, hogy Zalaegerszeg és Rédics között készülnek a vasútvonal felújításának kiviteli tervei. Ezenkívül Lentiben, Nagykanizsán és Hévízen új sportcsarnok épül. Zalaegerszegen ennek tervezése már folyik, Lentiben pedig 2,5 milliárd forintos gyógyfürdő-fejlesztés kezdődik. A Nagykanizsán épülő multifunkcionális sport- és rendezvénycsarnokot a ZÁÉV Zrt. kivitelezi.
Vigh László, Zalaegerszeg térségének országgyűlési képviselője elmondta,
a tervek szerint az év végére elkészül a 45 milliárd forintos beruházással épülő zalaegerszegi járműipari tesztpálya.
Az egész Európában egyedülálló zalai autóipari tesztpálya építkezését 2017-ben kezdték el, az első ütem pedig 2019 májusában készült el. A magasépítési feladatokat a ZÁÉV Zrt. végezte el, az út-, közmű- és földmunkákat pedig a Duna Aszfalt Zrt. és a Szabadics Zrt. kivitelezték.
Az első 6 kilométeres szakasz tavalyi átadása után további 40 kilométer hosszúságban indul a Zalaegerszeg és az M7-es közötti M76-os gyorsforgalmi út építése, ami várhatóan három év alatt fejeződik be. Az M76-os autóút Balatonszentgyörgy és az M7 autópálya közötti szakasza a STRABAG kivitelezésében, a NIF beruházásában és az UVATERV Út- és Vasúttervező Zrt. tervezésében már megvalósult.
Balaicz Zoltán, Zalaegerszeg polgármestere a nagyobb beruházások között ismertette a Lynx-harcijárműveket gyártó üzem építését és a faipari Mould-Tech Kft. telepének bővítését, valamint az északi ipari park területének kiterjesztését.
Épül az új városi uszoda és előrehaladott a Göcseji Múzeum korszerűsítése és bővítése is. A következő hónapokban pedig átadják
Az új tornacsarnok és az új vívóterem építését a Szabadics Zrt. és a B&G Építő Kft. kivitelezi.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.