2024.11.21, Csütörtök
Kétszer kétsávossá válik Zalaegerszeg és Nagykanizsa között a 74-es főút
Illusztráció - Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

Kétszer kétsávossá válik Zalaegerszeg és Nagykanizsa között a 74-es főút

MTI, magyarepitok.hu

2021.01.06. 18:30 - Kalácska-Nagy Nóra

Idén további 40 kilométer hosszúságban folytatódik a Zalaegerszeg és az M7-es közötti M76-os gyorsforgalmi út építése.

Hirdetés

A múlt évhez képest az idén jelentősen emelkedik Zala megyében a fejlesztésekre fordítható források összege a Terület- és Településfejlesztési Operatív Programot (TOP) felváltó Versenyképes Magyarország Operatív Program (VMOP) keretében - közölte Pál Attila, a Zala Megyei Közgyűlés elnöke szerdán a megyei vezetők zalaegerszegi évindító sajtótájékoztatóján.

Pál Attila elmondta, a közútfejlesztések sorában szerepel a Murakeresztúr és a horvátországi Kotor (Kotoriba) közötti közúti híd tervezésének megkezdése, valamint az M86-os és az épülő M76-os, vagyis a Körmend és Zalaegerszeg közötti kétszer kétsávos, 28 kilométeres gyorsforgalmi út terveinek előkészítése. A négysávos út projektjét a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt., a Pannonway Építő Kft. és az UNITEF'83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt. készíti elő.

 

Nagykanizsa, Lenti és Hévíz is fejlődik

Miután az újabb tervek szerint az M9-es gyorsforgalmi út nem érinti majd Nagykanizsát - a nyomvonal Zalaegerszeg és az M7-es autópálya között a leendő M76-os úttal lesz azonos -, ezért

a zalai megyeszékhely és Nagykanizsa között a 74-es főút kétszer kétsávossá bővítését vették tervbe egy kormányhatározattal.

A jelentősebb zalai fejlesztések közé tartozik, hogy Zalaegerszeg és Rédics között készülnek a vasútvonal felújításának kiviteli tervei. Ezenkívül Lentiben, Nagykanizsán és Hévízen új sportcsarnok épül. Zalaegerszegen ennek tervezése már folyik, Lentiben pedig 2,5 milliárd forintos gyógyfürdő-fejlesztés kezdődik. A Nagykanizsán épülő multifunkcionális sport- és rendezvénycsarnokot a ZÁÉV Zrt. kivitelezi.

 

Folytatódik az M76-os gyorsforgalmi út építése

Vigh László, Zalaegerszeg térségének országgyűlési képviselője elmondta,

a tervek szerint az év végére elkészül a 45 milliárd forintos beruházással épülő zalaegerszegi járműipari tesztpálya.  

Az egész Európában egyedülálló zalai autóipari tesztpálya építkezését 2017-ben kezdték el, az első ütem pedig 2019 májusában készült el. A magasépítési feladatokat a ZÁÉV Zrt. végezte el, az út-, közmű- és földmunkákat pedig a Duna Aszfalt Zrt. és a Szabadics Zrt. kivitelezték.

Az első 6 kilométeres szakasz tavalyi átadása után további 40 kilométer hosszúságban indul a Zalaegerszeg és az M7-es közötti M76-os gyorsforgalmi út építése, ami várhatóan három év alatt fejeződik be. Az M76-os autóút Balatonszentgyörgy és az M7 autópálya közötti szakasza a STRABAG kivitelezésében, a NIF beruházásában és az UVATERV Út- és Vasúttervező Zrt. tervezésében már megvalósult.

 

Több sportlétesítmény is finisben

Balaicz Zoltán, Zalaegerszeg polgármestere a nagyobb beruházások között ismertette a Lynx-harcijárműveket gyártó üzem építését és a faipari Mould-Tech Kft. telepének bővítését, valamint az északi ipari park területének kiterjesztését.

Épül az új városi uszoda és előrehaladott a Göcseji Múzeum korszerűsítése és bővítése is. A következő hónapokban pedig átadják

  • a Mindszenty iskola torna- és vívócsarnokát,
  • a Dózsa iskola új sportcsarnokát,
  • az Ostoros Károly kézilabdacsarnokot,
  • illetve a duális szakképző központot.

Az új tornacsarnok és az új vívóterem építését a Szabadics Zrt. és a B&G Építő Kft. kivitelezi.

ÚtépítésútépítésFőmterv Mérnöki Tervező Zrt.Pannonway Kft.Unitef-83 Zrt.Duna Aszfalt Zrt.Szabadics Zrt.StrabagNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)Uvaterv Zrt.B&G Építő Kft.építőipari cégek

Hírlevél

Hirdetés