2024.07.15, Hétfő
Nyáron a csúcsforgalmat elkerülve újítja fel az M7-es rövid szakaszát az MKIF
Az MKIF az M7-esen tavasszal elvégzett munkái

Nyáron a csúcsforgalmat elkerülve újítja fel az M7-es rövid szakaszát az MKIF

magyarepitok.hu, MKIF

2024.06.19. 13:42 - Szabó Ákos

Az aszfaltburkolat átlagéletkora meghaladja a 15 évet, összesen 8 kilométernyi sávhosszon Érd és Székesfehérvár között a biztonság érdekében szükségessé vált a munka. A hétvégéken (és hétfőn), illetve augusztusban nem lesznek terelések és munkát sem végeznek.

Hirdetés

A tavalyi évhez hasonlóan idén is úgy tervezték, hogy a vakáció ideje alatt nem lesznek előre ütemezett munkák Budapest és a Balaton (Balatonvilágos) között az M7-es autópályán. Azonban az útburkolat állagromlása miatt, vagyis az utazóközönség biztonságának érdekében, több helyen is elkerülhetetlenné vált a felújítás – tájékoztatott szerdán az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A magyarországi gyorsforgalmi úthálózat meghatározó részét fenntartó és fejlesztő vállalkozás így nem várhatott őszig, a munkák egy részét a nyári hónapokban el kell végeznie.

Mindezt annak ellenére, hogy tavasszal már számos szakaszt modernizáltak az M7-esen az ország legnagyobb kétszer kétsávos útfelújítási programjában még a nyári szünet előtt, ezért se szántak munkát erre az időszakra. Nemrég publikált cikkünkben részletes térképekkel és galériával is bemutattuk a munkákat és eredményüket.

 

Az MKIF az M7-esen tavasszal elvégzett munkái

 

Így kerülik el a csúcsidőszakokat

Most az infrastruktúrakezelő hangsúlyozta:

hogy a legkevésbé akadályozzák a nyári szezonális forgalmat, a munkák ütemezésekor csak azokon a szakaszokon fognak munkát végezni, ahol már most is három forgalmi sáv áll a közlekedők rendelkezésére, és ezt is a forgalmi szempontból kevésbé terhelt napokon.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy:

  • csak kedd és péntek közötti napokon lesznek terelések és munkavégzés, június és július hónapban – augusztusban nem,
  • csak a Budapest felé tartó oldalon, Székesfehérvár és az M0 autóút közötti szakaszon dolgozunk,
  • és ott is csak úgy, hogy két sávon biztosítani tudják a folyamatos haladást,
  • de lesz, amikor pihenőhelyen, csomóponti ágon végeznek munkát. Ilyenkor ott zárás is lehetséges, azonban erről, mint eddig is, előre és időben tájékoztatást ad az MKIF.

Mindemellett hangsúlyozták: az őszi időszakban elkerülhetetlen lesz, hogy a Balaton felé tartó oldalon is folytassák a feladataik elvégzését.

 

 

Ezért van szükség a munkára

Az M7 autópálya Érd és Székesfehérvár közötti szakaszán az aszfaltburkolat átlagéletkora meghaladja a 15 évet. Az utóbbi időben a pálya ezen szakaszának állapota több helyen is gyorsan romlott. Ezért, mint az MKIF közleményében írja, ezen az 54 km-es autópálya szakaszon a nyári időszakban, legalább 8 km sávhosszban cseréli kell a tönkrement burkolatot (a sávhossz jelentése: ha egy 1 km-es autópályaszakasz mindkét oldalán mindkét sávot /külső és belső/ is megújítják, az 1*4=4km-nek felel meg).

 

 

Magyarország legnagyobb útfelújítási programja zajlik 2023 és 2025 között

Mint fentebb is írtuk, az M7-es nyári felújítása is része Magyarország legnagyobb gyorsforgalmi útfelújításának.

Ennek során a 2023 és 2025 közötti három évben az MKIF Zrt. által üzemeltetésre, felújításra átvett 1237 km-ből 538 km út újul meg, kap a tönkrement burkolat helyett új aszfaltot, ha szükséges több rétegben. 2023-ban a teljes főpálya 19%-a újult meg (3,6 millió négyzetméteren), idén újabb 20% megújítását tervezzik (várhatóan 4 millió négyzetmétert). Csak az M7-en idén közel 1,5 millió négyzetméteren terítünk le új burkolatot.

Galéria

ÚtépítésMKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.M7-es autópályaútfelújításBalatonBalatonvilágosÉrdautópálya

Hírlevél

Hirdetés