Az aszfaltburkolat átlagéletkora meghaladja a 15 évet, összesen 8 kilométernyi sávhosszon Érd és Székesfehérvár között a biztonság érdekében szükségessé vált a munka. A hétvégéken (és hétfőn), illetve augusztusban nem lesznek terelések és munkát sem végeznek.
A tavalyi évhez hasonlóan idén is úgy tervezték, hogy a vakáció ideje alatt nem lesznek előre ütemezett munkák Budapest és a Balaton (Balatonvilágos) között az M7-es autópályán. Azonban az útburkolat állagromlása miatt, vagyis az utazóközönség biztonságának érdekében, több helyen is elkerülhetetlenné vált a felújítás – tájékoztatott szerdán az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A magyarországi gyorsforgalmi úthálózat meghatározó részét fenntartó és fejlesztő vállalkozás így nem várhatott őszig, a munkák egy részét a nyári hónapokban el kell végeznie.
Mindezt annak ellenére, hogy tavasszal már számos szakaszt modernizáltak az M7-esen az ország legnagyobb kétszer kétsávos útfelújítási programjában még a nyári szünet előtt, ezért se szántak munkát erre az időszakra. Nemrég publikált cikkünkben részletes térképekkel és galériával is bemutattuk a munkákat és eredményüket.
Most az infrastruktúrakezelő hangsúlyozta:
hogy a legkevésbé akadályozzák a nyári szezonális forgalmat, a munkák ütemezésekor csak azokon a szakaszokon fognak munkát végezni, ahol már most is három forgalmi sáv áll a közlekedők rendelkezésére, és ezt is a forgalmi szempontból kevésbé terhelt napokon.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy:
Mindemellett hangsúlyozták: az őszi időszakban elkerülhetetlen lesz, hogy a Balaton felé tartó oldalon is folytassák a feladataik elvégzését.
Az M7 autópálya Érd és Székesfehérvár közötti szakaszán az aszfaltburkolat átlagéletkora meghaladja a 15 évet. Az utóbbi időben a pálya ezen szakaszának állapota több helyen is gyorsan romlott. Ezért, mint az MKIF közleményében írja, ezen az 54 km-es autópálya szakaszon a nyári időszakban, legalább 8 km sávhosszban cseréli kell a tönkrement burkolatot (a sávhossz jelentése: ha egy 1 km-es autópályaszakasz mindkét oldalán mindkét sávot /külső és belső/ is megújítják, az 1*4=4km-nek felel meg).
Mint fentebb is írtuk, az M7-es nyári felújítása is része Magyarország legnagyobb gyorsforgalmi útfelújításának.
Ennek során a 2023 és 2025 közötti három évben az MKIF Zrt. által üzemeltetésre, felújításra átvett 1237 km-ből 538 km út újul meg, kap a tönkrement burkolat helyett új aszfaltot, ha szükséges több rétegben. 2023-ban a teljes főpálya 19%-a újult meg (3,6 millió négyzetméteren), idén újabb 20% megújítását tervezzik (várhatóan 4 millió négyzetmétert). Csak az M7-en idén közel 1,5 millió négyzetméteren terítünk le új burkolatot.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.