Két évtized után először készül el az országban új nyomvonalon épülő pályaszakasz.
Rendszeresen írunk a Budapestet Péccsel összekötő vasúti vonal Pest és Fejér megye határán található szakaszáról, ahol több fejlesztés is zajlik a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) megbízásából. A fővárost és Pécset összekötő vasútvonal összesen 27,9 kilométerén dolgozik a Mészáros és Mészáros, valamint a Vasútépítők konzorciuma: jelentős szakaszon gyorsul 160 km/h-ra a vonatok sebessége.
Most az első szakaszról érkeztek hírek: a NIF arról tájékoztat, hogy a beruházás nagyvasúti villamosítási kivitelezési munkái februárban elkészültek. Ezt követően most a megépült felsővezeték-hálózatot március 11-én reggel 8 órától feszültség alá helyezik.
A 12,98 kilométeres szakaszon ezt követően a szakemberek méréseket és vizsgálatokat végeznek a felsővezetéken. A mérés eredményei alapján határozzák majd meg az üzemszerű működés, azaz a végleges feszültség alá helyezés pontos, várhatóan nyári időpontját.
A projekt részeként
A Mészáros-Vasútépítők konzorcium jelenleg a pálya befejező munkáit végzi, a műszaki átadás-átvételi eljárás június végéig lezárulhat.
A közlemény idézi Mosóczi Lászlót, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkárát:
„A Százhalombatta – Ercsi elágazás közötti vasútvonal két évtizede az első új nyomvonalon kiépülő pályaszakasz. Ezt megelőzően legutóbb az ezredfordulón készült el új nyomvonalon vezetett vasúti pálya Zalalövő és Bajánsenye között."
Az államtitkár elmondta még: 2021-ben korábban sosem látott összértékben fejeződnek be kötött pályás fejlesztések Magyarországon, az év végéig mintegy 700 milliárd forintnyi beruházást adnak át az ágazatban.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.
A MÁV 80-as vonalán dolgoznak, december 4-re készül el a modernizálás.