Több mint száz szakember közreműködésével, számos munkagép, vasútüzemi és közúti jármű bevonásával folyik a munka.
Ahogyan korábbi cikkünkben megírtuk, elstartolt a Vecsés-Üllő-Monor vasúti pályaszakasz felújítása. A Mávinform friss közlése szerint pedig már megkezdték az ágyazatrostálási munkálatokat a ceglédi vasútvonal ezen szakaszán. A 20 milliárd forintos kormányzati támogatással megvalósuló felújítás befejezése után ezen a szakaszon is megszűnhetnek a sebességkorlátozások.
A BFK és a beruházó MÁV a Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkársággal együttműködésben valósítja meg a projektet. A kivitelezést a MÁV FKG végzi
több mint száz szakember közreműködésével, számos munkagép, vasútüzemi és közúti jármű bevonásával.
Vecsés és Monor között
Emellett öt közúti átkelőhely is megújul a nyílt vonalon, és az ezekhez csatlakozó utak aszfaltozását szintén elvégzik. Vecsésen a Virág utca és Rudolf köz közötti gyalogos felüljárót felújítják. Vecsés, Üllő és Monor állomásokon
A naponta mintegy hétezer utas által igénybe vett monori állomáson pedig a meglévő pályainfrastruktúrát újítják fel és az útátjárót is átépítik.
A Budapest-Cegléd-Szolnok vasútvonal (100a) a főváros agglomerációjának legnagyobb forgalmú pályája. Kapacitásának, menetrendszerűségének javítását és stabil fenntartását a vasúttársaság kiemelten kezeli.
Tavaly a Nyugati pályaudvar és Városliget elágazás közötti szakasz átépítésével kezdődött a vonal felújítása, ami idén, április 6-tól a VecsésÜllő-Monor szakaszon folytatódott. A projekt a tervek szerint több fázisban az ősz végéig tart.
A Soroksár-Kunszentmiklós-Tass-Kelebia vasút kétvágányúsításán és villamosításán kívül, számos, az állomásokhoz és az utasforgalomhoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztés valósul meg a 150-es vonalon. A Colas egyebek mellett három gyalogos aluljárót épít, ezek közül a legnagyobb, Délegyházán valósul meg.
A magyar szakemberek Svédország északi részén, éjszakai vágányzárban építettek át mintegy 30 kilométernyi vasúti szakaszt. A projekt kihívása volt, hogy minden reggelre készen kellett átadni a forgalomnak az adott etapot; különlegessége pedig, hogy ezen a területen márciustól augusztusig úgynevezett „fehér éjszaka” van, vagyis alkonyati fényekben zajlott a munka.