Több mint száz szakember közreműködésével, számos munkagép, vasútüzemi és közúti jármű bevonásával folyik a munka.
Ahogyan korábbi cikkünkben megírtuk, elstartolt a Vecsés-Üllő-Monor vasúti pályaszakasz felújítása. A Mávinform friss közlése szerint pedig már megkezdték az ágyazatrostálási munkálatokat a ceglédi vasútvonal ezen szakaszán. A 20 milliárd forintos kormányzati támogatással megvalósuló felújítás befejezése után ezen a szakaszon is megszűnhetnek a sebességkorlátozások.
A BFK és a beruházó MÁV a Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkársággal együttműködésben valósítja meg a projektet. A kivitelezést a MÁV FKG végzi
több mint száz szakember közreműködésével, számos munkagép, vasútüzemi és közúti jármű bevonásával.
Vecsés és Monor között
Emellett öt közúti átkelőhely is megújul a nyílt vonalon, és az ezekhez csatlakozó utak aszfaltozását szintén elvégzik. Vecsésen a Virág utca és Rudolf köz közötti gyalogos felüljárót felújítják. Vecsés, Üllő és Monor állomásokon
A naponta mintegy hétezer utas által igénybe vett monori állomáson pedig a meglévő pályainfrastruktúrát újítják fel és az útátjárót is átépítik.
A Budapest-Cegléd-Szolnok vasútvonal (100a) a főváros agglomerációjának legnagyobb forgalmú pályája. Kapacitásának, menetrendszerűségének javítását és stabil fenntartását a vasúttársaság kiemelten kezeli.
Tavaly a Nyugati pályaudvar és Városliget elágazás közötti szakasz átépítésével kezdődött a vonal felújítása, ami idén, április 6-tól a VecsésÜllő-Monor szakaszon folytatódott. A projekt a tervek szerint több fázisban az ősz végéig tart.
A SWIETELSKY Vasúttechnika évekkel ezelőtt azzal a céllal indította útjára ösztöndíjprogramját, hogy lehetőséget kínáljon a fiatal mérnökhallgatóknak, hogy az egyetemen megszerzett elméleti tudást valós projektek során kamatoztathassák. A vállalat az eltelt évek tapasztalataira építve idén ősszel újabb lehetőséget kínál a BME hallgatói számára.
Két vármegyét érintő vasúti korszerűsítés mérnöki és műszaki ellenőri feladataira írt ki közbeszerzést az Építési és Közlekedési Minisztérium. A nyertes ajánlattevő a 140. számú vasútvonal, Kiskunfélegyháza- Szeged-Rendező szakaszának modernizációjában vehet részt.