Megújult a 80a vasútvonal Gödöllő-Hatvan közötti része, a pályaépítést a Swietelsky Vasúttechnika Kft. végezte.
Lezárult a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) egyik legjelentősebb Budapestet érintő fejlesztésének egy szakasza. A 80a vasútvonal Gödöllő és Hatvan közötti részén a Swietelsky Vasúttechnika Kft. mintegy 27 kilométer hosszan korszerűsítette a vasúti pályát.
Videónkban megmutatjuk többek között a projektben elkészült új vasúti infrastruktúrát, a peronokat és a peronaluljárókat, a felüljárókat, valamint az új állomásépületeket, köztük a gödöllői vasútállomás épületegyüttesét is. Ezen felül különleges felvételek láthatók a projekt keretében Gödöllőn megépült Köztársaság úti, kétsávos felüljáróról is, melynek köszönhetően számottevően csökkent a reggeli és délutáni forgalmi csúcsokban a várakozási idő.
A Gödöllő-Hatvan vasúti vonalszakasz megújításának kivitelezési munkái még 2018-ban kezdődtek. 2019-ben egy 10 hónapig tartó teljes kizárásos vágányzár alatt épült át Gödöllő állomás vágányhálózata, Gödöllő és Aszód között mind a két vágány, illetve több fázisban Aszód állomás is. A beruházás során a Swietelsky Vasúttechnika Kft. nagygépei - az SMD-80-as átépítő gép, a SUZ-350-es építő, illetve bontó szerelvények, illetve a PM-1000-es alépítményjavító géplánc - is dolgoztak.
A Soroksár-Kunszentmiklós-Tass-Kelebia vasút kétvágányúsításán és villamosításán kívül, számos, az állomásokhoz és az utasforgalomhoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztés valósul meg a 150-es vonalon. A Colas egyebek mellett három gyalogos aluljárót épít, ezek közül a legnagyobb, Délegyházán valósul meg.
A magyar szakemberek Svédország északi részén, éjszakai vágányzárban építettek át mintegy 30 kilométernyi vasúti szakaszt. A projekt kihívása volt, hogy minden reggelre készen kellett átadni a forgalomnak az adott etapot; különlegessége pedig, hogy ezen a területen márciustól augusztusig úgynevezett „fehér éjszaka” van, vagyis alkonyati fényekben zajlott a munka.