A 16 milliárd forintos projekttel várhatóan 2021 júniusában végeznek. Megújulnak a 2-es villamos egyes elemei és a Clark Ádám tér is.
Szerdán tárgyalhatja meg és hagyhatja jóvá a Fővárosi Közgyűlés a Lánchíd, illetve a Duna pesti oldalán futó 2-es villamos alagútjainak felújításról szóló beadványt – derül ki a budapest.hu weboldalon közzétett információkból. Amennyiben a tervek szerint az idei év szeptemberében elkezdődnek a munkálatok, 2021 június végére várhatóan be is fejezhetik a restaurációt. A projekt költsége mintegy bruttó 16 milliárd forint lesz.
A Fővárosi Önkormányzat az utóbbi időben jelentős figyelmet fordít Budapest hídinfrastruktúrájára: tegnap jelentették be a Csepel és Dél-Buda összekötését szolgáló Új Duna-híd tervpályázatának győztesét.
A több mint 175 éves Lánchíd történelmi igényű restaurációja során a tervek szerint
A híd testén végzett munkálatok mellett a hídfőkön is számos feladatot elvégeznek:
Mivel a Lánchíd pesti oldalánál található aluljáró is felújításra szorul és ezt a feladatot is csak teljes hídzár mellett lehet elvégezni, az erre irányuló projektet is egybevonják a híd restaurációjával. Mint korábban megírtuk, a Lánchíd felújításának második ütemében a budai Clark Ádám tér is megújul, errre azonban egyelőre még nem különítették el a forrásokat.
Rövidesen vízi útjára indul Paks II. történetének első elkészült nagyberendezése, az 5. blokk zónaolvadék-csapdája. A 730 tonnás berendezés a Pakson épülő blokktípus egyik, úgynevezett passzív biztonsági berendezése, ami arra szolgál, hogy ha a szinte lehetetlen is bekövetkezne, meggátolja annak káros környezeti következményeit.
Az Építőipari Nívódíjjal jutalmazott projektben nem csupán a volumen miatt születtek páratlan megoldások a Market generálkivitelezésében és az Óbuda Group lebonyolításában.