A Hídépítő, a Mészáros és Mészáros fővállalkozásával, valamint a Hódút alvállalkozásával kivitelezett új híd munkálatai fontos mérföldkőhöz értek.
Hosszú folyamat ért véget Komáromban kedden, Magyarország leglátványosabb épülő határátkelőjének, az új komáromi hídnak a munkálatain. Miután nemrég legmagasabb pontját érte el a híd pilonja (melyről videót is közzétettünk), most az utolsó hídelem elhelyezésével teljessé vált a kapcsolat a magyarországi és szlovákiai partok között. A munka még folytatódik, de már kirajzolódott az új átkelő teljes vonala: a téli leállás miatt jövő tavasszal végzik el végső munkákat. A beruházásból
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztó Zrt. (NIF) beruházásában épülő híd a Hídépítő Zrt. és a Mészáros és Mészáros Kft. (H-M DUNAHÍD Konzorcium) generálkivitelezésében valósul meg meg, az acélszerkezetek gyártásáért pedig a Hódút Kft. felel.
A híd építése a műszaki átadás-átvételi eljárás lezárásával 2020 május végére fejeződik be. Ezt követően indulhat meg mindkét országban a hatósági forgalomba helyezési – Szlovákiában használatbavételi – eljárás. A híd megnyitása a forgalom számára 2020. június végén várható.
A híd különlegessége a hídpálya Szlovákiához közelebbi oldalán elhelyezkedő ferde pilon, amely a rajta átfűzött kábelek segítségével tartja a híd felső szerkezetét. A pilon összesen 118 méter magas. A szakemberek a pillérek készítése során közel 20 ezer köbméter betont építettek be. Az acélszerkezet súlya több mint 7 ezer tonna, ehhez adódik még a kábelek súlya, amely mintegy 320 tonnányira rúg.
A fejlesztésben egy 600 méteres, egy pilonos, ferdekábeles átkelő épül meg a jelenleg is használt vasúti hídtól 170 méterre nyugatra. A híd projektjéről Orosz Károly, a Hídépítő Zrt. projekt ügyvezetőjeként egy korábbi interjúban számolt be részletesen a magyarepitok.hu olvasóinak.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.