Rendkívül összehangolt kivitelezésre és logisztikára van szükség a Paks II. beruházás most zajló építési projektjében, ahol a Duna Aszfalt mellett több társaság is jelentős gépparkkal dolgozik.
Az autópályák esetében sem szokványos mennyiségű anyagot kell szakszerűen kezelnie a Duna Aszfalt Zrt.-nek a Paks II. beruházás jelenleg is zajló munkálataiban – derült ki a paksi bővítésen alvállalkozóként jelen levő magyar cég lapunkhoz eljuttatott információiból. A hazai mélyépítés piacvezető társasága a 6-os blokk szeptemberben elkezdett földmunkáiról számolt be részletesen.
Az összegzésből kiderült, ebben a munkafázisban a Duna Aszfalt a leendő 6-os blokknál az alapozási munkagödör talajvíz szintig, azaz -5 méteres mélységig történő földkiemelését hajtja végre. „Az ezt megelőző munkafázisban a másik újonnan létesülő blokk, az 5-ös blokk alatti munkagödörnél szintén a talajvíz szintig végeztük el a föld kitermelését, számos előkészítő munka kíséretében” – emlékeztetett a beszámoló.
A munkákhoz szükséges kapacitásra is kitértek, eszerint:
„Jelenleg 27 darab tehergépkocsi szolgálja ki a 15 darab munkagépet, mindezt folyamatosan több mint ötven fős humánerőforrással, műszaki irányítás mellett.” Hozzátették, a szerződés ezen szakaszában 600 ezer köbmétert meghaladó földmennyiség kerül kitermelésre és kezelésre. A földanyagot az erre kijelölt átmeneti lerakóterületen helyezik el ideiglenes jelleggel.
Kérdésre válaszolva a legnagyobb kihívásokat is leírták a projektben, kiemelve az 5-ös blokknál megszerzett tapasztalatok fontosságát. „A szerződésben vállaltak határidőre történő teljesítéséhez elengedhetetlennek tűnik a korábbi kivitelezésen megszerzett tapasztalat, mely során a Duna Aszfalt Zrt. kiváló minőségben, határidő előtt fejezte be a szerződésben vállalt feladatát.”
Az összefoglaló szerint a munka nehézségi fokát jelzi, hogy az autópályáknál sem szokványos volumenű anyagot szükséges megmozdítani és szakszerűen kezelni egy közel 35 hektáros területen.
„A munkánkat bonyolította az is, hogy rendkívül magas szintű, összehangolt és szervezett munkára, illetve logisztikára van szükség, miután egyidőben több kivitelező társaság is dolgozik ezen a munkaterületen, amelyek hasonló nagyságrendű gépparkkal látják el a rájuk bízott feladataikat.” Hozzátették, a területen kiemelt munkavédelmi és biztonsági szabályok vannak érvényben, melyek további megoldandó feladatok elé állítják a kivitelezőket.
A MERKBAU Zrt. példaértékű 35 éves története során először fordul elő, hogy nem egy alapító tulajdonos irányítja a cégcsoportot. Knáb József Igazgatósági Elnökké választása emiatt vízválasztó, ám valójában egy annyira tudatos és szerves folyamat újabb lépcsője, amely önmagában megérdemli a figyelmet. A cégcsoport kulcsembereivel beszélgetve ugyanakkor a 35 év alatt kiforrott alapértékeket is kutattuk, amelyek most a jövő zálogát jelentik.
A SZABADICS Akadémia a jövő mérnökeinek szól és célja, hogy hidat építsen a tapasztalt szakemberek és a fiatalok között.