Rendkívül összehangolt kivitelezésre és logisztikára van szükség a Paks II. beruházás most zajló építési projektjében, ahol a Duna Aszfalt mellett több társaság is jelentős gépparkkal dolgozik.
Az autópályák esetében sem szokványos mennyiségű anyagot kell szakszerűen kezelnie a Duna Aszfalt Zrt.-nek a Paks II. beruházás jelenleg is zajló munkálataiban – derült ki a paksi bővítésen alvállalkozóként jelen levő magyar cég lapunkhoz eljuttatott információiból. A hazai mélyépítés piacvezető társasága a 6-os blokk szeptemberben elkezdett földmunkáiról számolt be részletesen.
Az összegzésből kiderült, ebben a munkafázisban a Duna Aszfalt a leendő 6-os blokknál az alapozási munkagödör talajvíz szintig, azaz -5 méteres mélységig történő földkiemelését hajtja végre. „Az ezt megelőző munkafázisban a másik újonnan létesülő blokk, az 5-ös blokk alatti munkagödörnél szintén a talajvíz szintig végeztük el a föld kitermelését, számos előkészítő munka kíséretében” – emlékeztetett a beszámoló.
A munkákhoz szükséges kapacitásra is kitértek, eszerint:
„Jelenleg 27 darab tehergépkocsi szolgálja ki a 15 darab munkagépet, mindezt folyamatosan több mint ötven fős humánerőforrással, műszaki irányítás mellett.” Hozzátették, a szerződés ezen szakaszában 600 ezer köbmétert meghaladó földmennyiség kerül kitermelésre és kezelésre. A földanyagot az erre kijelölt átmeneti lerakóterületen helyezik el ideiglenes jelleggel.
Kérdésre válaszolva a legnagyobb kihívásokat is leírták a projektben, kiemelve az 5-ös blokknál megszerzett tapasztalatok fontosságát. „A szerződésben vállaltak határidőre történő teljesítéséhez elengedhetetlennek tűnik a korábbi kivitelezésen megszerzett tapasztalat, mely során a Duna Aszfalt Zrt. kiváló minőségben, határidő előtt fejezte be a szerződésben vállalt feladatát.”
Az összefoglaló szerint a munka nehézségi fokát jelzi, hogy az autópályáknál sem szokványos volumenű anyagot szükséges megmozdítani és szakszerűen kezelni egy közel 35 hektáros területen.
„A munkánkat bonyolította az is, hogy rendkívül magas szintű, összehangolt és szervezett munkára, illetve logisztikára van szükség, miután egyidőben több kivitelező társaság is dolgozik ezen a munkaterületen, amelyek hasonló nagyságrendű gépparkkal látják el a rájuk bízott feladataikat.” Hozzátették, a területen kiemelt munkavédelmi és biztonsági szabályok vannak érvényben, melyek további megoldandó feladatok elé állítják a kivitelezőket.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.