Az ütemtervnek megfelelően halad a feladatokkal a SWIETELSKY Építő Kft. a belvárosi metrószakasz három állomásán. Összefoglaljuk, mi minden készült el az elmúlt hetekben, hónapokban az M3-as metrófelújítás projektjének utolsó ütemében.
Rendszeresen beszámolunk az M3-as metró felújításával kapcsolatos legfrissebb hírekről. A BKV Zrt. beruházásában az állomások újjáépítését a belvárosi szakaszon a Lehel tértől a Nagyvárad térig a SWIETELSKY Építő Kft. végzi. Az alagútban a vasúti pályát az azonos konszernhez tartozó, külön irányítású Swietelsky Vasúttechnika Kft. építi ki, mindezt a Főmterv Zrt. és az Uvaterv Zrt. tervei alapján.
Korábban megírtuk, hogy a 9 megújuló állomásból hármat (Semmelweis Klinikák, Corvin-negyed és Kálvin tér) 2022 tavaszán vehet birtokba az utazóközönség. Most áttekintjük, milyen munkálatokkal készült el a SWIETELSKY az elmúlt időszakban.
A Semmelweis Klinikák állomáson elkezdődtek a kisméterű mozaikokkal történő pillérburkolások. A peronszinten a fém-, fal- és mennyezeti burkolatok beépítése zajlik. Az állomáson a lejtakna és a peronszint területén, illetve a vágánytérbe az akusztikai burkolatok is bekerültek. A teljes állomás területén festési és hidegburkolási munkák haladnak. A felszínen elkezdődnek a bádogozási munkák, és a felszíni épület homlokzati kőburkolása tovább zajlik.
Mindhárom mozgólépcső a helyére került, és megkezdődött a ferdelift építése: a fülke tartószerkezetét és az ellensúlyokat beépítették, megtörtént a motor rögzítése.
A ferdepályás felvonók előnyeiről, tervezéséről és beépítéséről korábban részletes fényképes beszámolót közöltünk.
Az ÁDI – vagyis az Állomás Diszpécser Szolgálat – helyiség teljesen elkészült. Ebben a szobában a nap 24 órájában szemmel tartják az állomás életét a monitorokon keresztül, a műszaki ügyeletes pedig az elektromos és a gépészeti rendszereket is figyeli.
Folyamatosan zajlanak a gépészeti üzempróbák: a peronon és a peron alatti szinten üzemelő hűtési rendszert karácsony előtt üzembe helyezték, a feszítő kamrában kiépítették a mozgólépcsőmosókat és a szivattyús blokkokat, a vízköddel oltó gépház nagyrészben elkészült.
Az elektromos munkák során az utaselosztó-csarnokban a világítást elkezdték felkapcsolni: az elosztókat feszültség alá helyezték, elosztó szekrények szerelése zajlik, emellett a vonali főszellőzőben és a vonali átemelőben a nagy keresztmetszetű kábeleket lehúzták. A Swietelsky Vasúttechnika Kft. jól halad a bal vágány kiépítésével.
A Kálvin téri állomás peronszintjén a padklóburkolás hamarosan teljesen elkészül. A vágányterekben és a peronszinten − a lámpák rakásával párhuzamosan − oldalfal- és álmennyezetburkolás folyik. A végleges áramellátás kialakítása is jelenleg zajlik.
Folyamatos a beton ülőpadok és támaszkodók kihelyezése. Az aluljárószinti metrócsarnokban kőpadló burkolását és a fémlemezből készült állmennyezet elhelyezését végzik.
A mozgólépcső lejtaknában az oldalfali üvegburkolatok tartószerkezete elkészült, és hamarosan kezdődik az üvegburkolás. A ferdeliftet már beépítették, a fémlemezből készült liftburkolat kialakítás alatt áll.
A Corvin-negyed állomáson a felszíni lift szerkezetépítése várhatóan cikkünk megjelenésének idejére befejeződik, a mozgólépcsők készre szerelése is ekkor kezdődik.
A ferdelift összeszerelése nagyrészt befejeződött, a vezérlés telepítését a napokban kezdik meg.
A burkolási munkákat illetően: a mennyezeti és oldalfali burkolás folyamatban van, a vágánytéri burkolatok nagyrészt elkészültek, a mennyezetzárás az aluljárószinti utasforgalmi térben néhány napon belül megkezdődik. A peronszinten az új gránitburkolat közel kész állapotban van.
Az üzemi terekben felületképzés, festés és hidegburkolási munkák zajlanak, az utasforgalmi terekben a lámpatestek telepítésével haladnak.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.