A Swietelsky Vasúttechnika speciális szerelőkocsival és több csapattal dolgozik az összetett fejlesztésen: csak vontatási kábelből mintegy 7,6 kilométert építettek be a belvárosi szakaszon.
Rendszeresen írunk az M3-as metró felújításáról, különös tekintettel a pályaépítés munkálataira, melyeket a Swietelsky Vasúttechnika Kft. végez. Miután az északi (Lehel tér - Újpest-Központ állomások által határolt) és a déli (Kőbánya Kispest - Nagyvárad tér állomások által határolt) metróvonal szakaszok rekonstrukciós munkáit is a cég kivitelezte, jelenleg az óriásprojekt utolsó ütemén, a belvárosi, mélyvezetésű szakaszon végzik el ezeket a munkálatokat.
Most az M3-as metrófelújításának középső szakaszát érintő kivitelezés elektromos munkáiról számolunk be, Kovács Norbert, a Vasúttechnika erősáramú referensének tájékoztatása alapján. Elsőként néhány számadat az elvégzett feladatokról: az érintett középső szakaszon január végéig
A szakembertől megtudtuk: a Vasúttechnika párhuzamosan több munkacsapattal, több helyszínen is dolgozik a munka nagysága és komplexitása miatt, illetve a szűkös munkaterületre és a logisztikai kihívásokra válaszul az érintett kivitelezési feladatok java részét speciális, az alagúti munkára kialakított szerelőkocsiról végzik.
Kovács Norbert kifejtette, hogy ahogyan halad a pályaépítés, úgy követi azt az áramellátás kialakítása is – az ideiglenes ellátások kialakítását is megoldva, hiszen a szerelvények felújítás alatt álló szakaszon is közlekednek (a metróvonal északi részére ugyanis csak így tudnak eljutni a Kőér utcai remízből).
A szakembertől megtudtuk azt is, hogy jelentős kihívást jelent a munka során, hogy számos olyan kábel van a kivitelezés helyszínén, melyeket át kell mozgatni, hogy ki tudják építeni az új kábeltartó rendszert (összesen mintegy 24 kilométernyi kábelt mozgattak meg a Lehel tér-Nagyvárad tér közti szakaszon).
Emellett komoly kihívás volt, hogy az acéltübbingek megfúrására, illetve hegesztésére nem volt lehetőség, ezért az alagút falát alkotó acéltübbing-elemekre speciális módon kellett rögzíteni a kábeltartó rendszert.
Mindezek megtervezése számos egyedi megoldást kívánt, melyek kidolgozása a Swietelsky Vasúttechnika szakembereinek a tervezőkkel történő sikeres együttműködésének az eredménye.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.