Videón Budapest legforgalmasabb metróállomásának építészeti koncepciója.
Néhány nap múlva a Budapest legforgalmasabb közlekedési csomópontjának számító Deák Ferenc téren ismét lehetőség nyílik három metróvonal közötti átszállásra. Az állomáson kortárs retró hangulatot hozott létre a kivitelező SWIETELSKY Építő Kft., Csapó Balázs, Germán Tibor, Gurdon Balázs és Hargitai Bence építész tervezők elképzelései alapján. A rekonstrukcióval megújult és újonnan kialakított terekről korábban részletes cikkben számoltunk be.
A beruházó BKV videójában Csapó Balázs és Gurdon Balázs mutatja be az állomás építészeti koncepcióját, amelynek lényeges eleme, hogy színek segítik a tájékozódást. A sárga, kék, türkiz, fehér csőszerű terek a csúszdaparkok világát idézik.
Az aluljáróból nyíló állomás bejáratában üdítő sárga szín fogadja az utasokat, a mozgólépcsőn leérve pedig az átszállószint megkapó, modern csarnokában találjuk magunkat. A melegszürke falburkolat, a szabadon lebegő, különös lámpatestek látványa és a tágas tér szokatlan az M3 metróállomások területén. A hosszú mozgólépcső eredetileg világos burkolatát most élénk, égkék szín határozza meg.
A peronszinten a jól ismert csempefalak továbbra is gazdagítják az állomás megjelenését, amit az oszlopok fehér kismozaik burkolata és a kábeltakaró türkiz árnyalata keretez.
Az M2 és M3 metróvonalakat összekötő folyosó korábban szögletes térszerkezete, futurisztikus formát és türkiz burkolatot kapott. A hetven méter hosszú folyosón naponta annyi ember halad át, mint Eger városának lakossága, a teret a természetes fény beáramlását megidéző világító felületek teszik barátságossá. Az állomás akadálymentesítését nagy kapacitású felvonó biztosítja.
A lifthez egy új alagút vezet, a burkolat fehér színe az újonnan épített szerkezetet jelképezi. Az állomás így már három kijárattal rendelkezik, az Andrássy út tengelyébe illeszkedő üvegburkolatú építmény nappal színváltó jégkockaként, éjszaka rizspapír lámpásként jelöli a metróállomás új bejáratát.
A SWIETELSKY Vasúttechnika számos különleges technológiát alkalmazott a vágányok felújítása, valamint a biztonsági rendszerek kiépítése során is.
Kivételes mennyiségű szaktudás és tapasztalat gyűlt össze az M3-as metróvonal 5 és fél évig tartó rekonstrukciója alatt. A BKV szervezésében, a beruházás lezárásaként egész napos fórumon mutatták be a beruházó, a kivitelező és a résztvevő cégek szakemberei az elmúlt évek kihívásait, sikereit. A Magyar Építők az esemény médiapartnereként volt jelen.