Az ország északnyugati sarkában épülő négysávos autóút Dömper és a Subterra-Raab által épített szakaszán már jelentősen előre haladt a munka.
Rendszeresen beszámolunk az M85-ös fejlesztéséről, mely Csornától Sopronig több mint 57 kilométer hosszan, illetve Soprontól az osztrák határig épül- A két város közötti 57,45 szakasz kivitelezése az alábbi alprojektekben zajlik a Nemzeti Infrastruktúra Fejelsztó Zrt. beruházásában
Ezzel együtt már a projekt a fertőrákosi csomópont és a soproni országhatár közötti szakaszának munkálatai is hakladnak: itt nem csak maga az négysávos M85-ös épül (egy 780 méter hosszú alagúttal), hanem
Sopron északnyugati elkerülője és több más útszakasz is a beruházás része,
melyet a Dömper és a Subterra-Raab itt a Pannon-Dobrastav Kft.-vel közös konzorciumban végez el.
Most a Sopron-kelet csomópont építkezéséről érkeztek új hírek. A kivitelezők tájékoztatása szerint a helyszínen áthaladó 84-es főút új korrekciós szakaszának forgalomba helyezése előtt utolsó lépcsőként csatlakoztatják a 8645-ös, harkai összekötő út új nyomvonalát a Harkára bevezető régi pályához. Az új aszfaltcsík kapcsolódási pontjához azonban olyan közel van a vasúti átjáró, hogy az összekötő utat a biztonságos közlekedés érdekében ideiglenesen le kell zárni.
A munkák ideje alatt Harka és Kópháza között Sopronon keresztül lehet majd közlekedni, a terelőútvonalat sárga alapú táblák jelzik majd.
A lezárt szakasz a 861-es főút – 84-es főút- 86107-es út (más néven Győri út sé Csengeri út) – 8645-ös út (vagyis Kőszegi út, Harkai út) nyomvonalát követve kerülhető el.
Szeptembertől már újra zavartalanul lehet majd használni a 84-es főútat és a harkai összekötő út új nyomvonalát. Az M85-ös Sopron-kelet csomópontja pedig egy biztonságos és gyors átkelési szakasz lesz az új gyorsforgalmi út alatt.
A Dömper Kft. a Csengery útról egy külön sajtóközleményben adott még hírt: itt egy felújítással a cég két héttel gyorsabban haladt a vártnál így ennyivel gyorsabban tudták feloldani a forgalomkorlátozást is. Augusztus második felére már csak kisebb munkák, a burkolatfestés és a végleges jelzőtáblák elhelyezése maradtak. A hónap végig azért még fokozott figyelemmel kell a Csengery út új részén közlekedni, mert helyenként rövid idejű elterelések még előfordulhatnak.
Az MKIF 80 kilométeren fogja fejleszteni az autópályát, már a terepen készítik elő a munkát a gépek és szakemberek.
Az útszakaszok harmadán már kész az új burkolat a Duna Aszfalt kivitelezésében zajló beruházásban.