2020.09.27, Vasárnap

Az ország északnyugati sarkában épülő négysávos autóút Dömper és a Subterra-Raab által épített szakaszán már jelentősen előre haladt a munka.

Hirdetés

Rendszeresen beszámolunk az M85-ös fejlesztéséről, mely Csornától Sopronig több mint 57 kilométer hosszan, illetve Soprontól az osztrák határig épül- A két város közötti 57,45 szakasz kivitelezése az alábbi alprojektekben zajlik a Nemzeti Infrastruktúra Fejelsztó Zrt. beruházásában

  • a Csorna és a Fertőd-Endrédmajor csomópont közötti 20,05 kilométert a Strabag Építő Kft., a Strabag AG és a Belfry PE Kft. konzorciuma kivitelezi (I. szakasz);
  • a Fertőd-Endrédmajor csomópont és Nagylózs közötti 15,6 kilométeren az EuroAszfalt Kft., a SWIETELSKY Magyarország Kft. és a Betonútépítő Zrt. társulása építkezik (II. szakasz);
  • a Nagylózs és Sopron-kelet közötti 15,4 kilométeren (III. szakasz) pedig a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. alakítja ki az új utat, akárcsak a Sopron-kelet és a Fertőrákos csomópont közötti 6,4 kilométeren is (IV. szakasz).

 

 

Közel 800 méteres alagúttal folytatódik az M85-ös

Ezzel együtt már a projekt a fertőrákosi csomópont és a soproni országhatár közötti szakaszának munkálatai is hakladnak: itt nem csak maga az négysávos M85-ös épül (egy 780 méter hosszú alagúttal), hanem

Sopron északnyugati elkerülője és több más útszakasz is a beruházás része,

melyet a Dömper és a Subterra-Raab itt a Pannon-Dobrastav Kft.-vel közös konzorciumban végez el.

 

 

Így lehet most Harka és Kópháza között közlekedni

Most a Sopron-kelet csomópont építkezéséről érkeztek új hírek. A kivitelezők tájékoztatása szerint a helyszínen áthaladó 84-es főút új korrekciós szakaszának forgalomba helyezése előtt utolsó lépcsőként csatlakoztatják a 8645-ös, harkai összekötő út új nyomvonalát a Harkára bevezető régi pályához. Az új aszfaltcsík kapcsolódási pontjához azonban olyan közel van a vasúti átjáró, hogy az összekötő utat a biztonságos közlekedés érdekében ideiglenesen le kell zárni.

A munkák ideje alatt Harka és Kópháza között Sopronon keresztül lehet majd közlekedni, a terelőútvonalat sárga alapú táblák jelzik majd.

A lezárt szakasz a 861-es főút – 84-es főút- 86107-es út (más néven Győri út sé Csengeri út) – 8645-ös út (vagyis Kőszegi út, Harkai út) nyomvonalát követve kerülhető el.

Szeptembertől már újra zavartalanul lehet majd használni a 84-es főútat és a harkai összekötő út új nyomvonalát. Az M85-ös Sopron-kelet csomópontja pedig egy biztonságos és gyors átkelési szakasz lesz az új gyorsforgalmi út alatt.

 

A vártnál két héttel korábban adták át a forgalomnak a Csengery utat

A Dömper Kft. a Csengery útról egy külön sajtóközleményben adott még hírt: itt egy felújítással a cég két héttel gyorsabban haladt a vártnál így ennyivel gyorsabban tudták feloldani a forgalomkorlátozást is. Augusztus második felére már csak kisebb munkák, a burkolatfestés és a végleges jelzőtáblák elhelyezése maradtak. A hónap végig azért még fokozott figyelemmel kell a Csengery út új részén közlekedni, mert helyenként rövid idejű elterelések még előfordulhatnak.

ÚtépítésDömper Kft.Subterra-Raab Kft.M85-ösNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)Pannon-Doprastav Kft.EuroAszfalt Kft.Betonútépítő Zrt.Swietelsky Magyarország Kft.StrabagCsornaSoprongyorsforgalmi utakútépítésalagút

Hirdetés

Hírlevél

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés