Az alagút végleges szerkezetének tervezése befejeződött, az SDD Konzorcium megkapta a hatósági engedélyt.
Legutóbb tavaly év végén cikkezett lapunk az M85-ös autóút építéséről, amikor átadták a Balfi csomópont és Fertőrákos csomópont közötti szakaszt, valamint a hozzá kapcsolódó, Sopron belterületét érintő Pozsonyi út új nyomvonalú szakasza is megnyílt a forgalom előtt. A fejlesztés a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósult meg és a Dömper Kft.-Subterra-Raab Kft. konzorciuma építette.
A kivitelezés itt nem áll meg, tovább folytatódik, és a fejlesztés várhatóan 2024 végére éri el az osztrák határt, amikor elkészül a még hiányzó szakasz az országhatárig.
Az M85-ös út építésének folytatása tehát zajlik, jelenleg a 780 méter hosszú alagutat építi az SDD Konzorcium, vagyis a Dömper és a Subterra-Raab Kft., kiegészülve a Pannon-Doprastav Kft.-vel.
Február első felében – a járványhelyzet következtében a nagy számú megbetegedések miatti kényszerű bal oldali (déli) járathajtás leállásából kifolyólag - a Bécsi-dombi alagút bal oldali járatának elején elkészült a csőernyős szakasz profilozása, ami azt jelenti, hogy a csőernyős biztosítás beépítése miatt kialakult fűrészfogak egyenetlenségeit kiegyenlítették. A február 14-i héten az ismét egészséges csapat rendelkezésre állása alapján pedig nagy erőkkel folytatódott mindkét járat fejtése.
A bal oldali alagútban a főte, a mag és a talp fejtése, illetve biztosítása a tervezett BO2a fejtési osztály egy módosított változatának megfelelően történik, amelynek lényege, hogy a főte-mag-talp 3-2-2 zárásokkal követi egymást. Ennek során előtűző nyársakat és pallókat használnak kiegészítő biztosításnak. Itt a fejtés már a 600 méter alagútszelvényhez közeledik.
A jobb oldali alagútban sikerült túlhaladni az addig nehézséget okozó kőpadon, így ott is az elvárt fejtési sebességgel kezd ismételten folytatódni a fejtés.
A jobb oldali járatban elérték a 281 méteres alagútszelvényt. A szakemberek a tervezett BO2b/BO4b fejtési osztályok közötti folyamatos váltásokkal, a biztonság maximális betartásának megfelelően haladnak, előtűző nyársakat használnak kiegészítő biztosításnak.
Előreláthatóan március közepén megkezdődhet az első vészátjáró kivitelezésének előkészítése, szintén csőernyős biztosítás védelme mellett. A felbővített vészátjáró munkagépek számára történő használatbavétele az organizáció miatt kiemelten fontos, csak és kizárólag ennek igénybevétele mellett lehet a következő munkafázist – ellenbolt előkészítése, szigetelés készítése, zsalukocsis végleges szerkezet beépítése – beindítani, elsőként az alagút bal járatának első harmadában.
Az alagút túloldalán, az M85 országhatár felé vezető szakaszán és az északnyugati elkerülő úton is folyamatosan dolgoznak. Az elkerülő Somfalvi úti korrekcióján elkészült a javító- és fagyvédő réteg építése, valamint a szállító út javítását is elvégezték.
A műtárgyépítési munkák nagy lendületet vettek ezen a részen, egyszerre öt épülő hídnál végeznek cölöpözési és ahhoz kapcsolódó munkálatokat.
Továbbá a közvilágítási védőcsöveket is elhelyezték a Sopron-nyugat csomópont területén. A kivitelezés mellett az alagút végleges szerkezetének tervezése is befejeződött, az SDD Konzorcium megkapta a hatósági engedélyt. Ugyanakkor az alagút belső beépítési tervcsomagjának is zajlik a megrendelői, kezelői, hatósági véleményezése.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.