A tervek szerint végzi a feladatokat a SWIETELSKY a belvárosi metrószakasz két állomásán. Összefoglaljuk, mi minden készült el az elmúlt hetekben, hónapokban.
Lapunk folyamatosan nyomon követi a fővárosi M3-as metró középső (Lehel tér-Nagyvárad tér) állomásainak felújítását, amely a BKV Zrt. beruházásában valósul meg.
Jelen cikkünkben is képgalériával és helyzetjelentéssel számolunk be két megálló, az Arany János utcai és a Nyugati pályaudvarnál található metróállomások aktuális munkálatairól, amelyet a SWIETELSKY Építő Kft. végez.
a Ferenciek terén és az Arany János utcában tavasz óta, a Corvin-negyednél és a Semmelweis Klinikáknál pedig nyár közepe óta dolgoznak teljes erőbedobással a kivitelezők.
Az Arany János utcában az állomás tekintetében jelentős előrehaladásról számolhatunk be. A főszellőzőben elkészült az összes vasbeton szerkezet, majd telepítették magát a főszellőző berendezést, és ugyanitt kiépült a világítás is.
A lejtaknai vasbeton szerkezettel szintén végeztek, ezt követően megépült a térállvány, amiről a mozgólépcsők előtt minden egyéb munkát le tudnak folytatni, mint például a festést, a lakatosszerkezeti munkákat és az akusztikai szigetelést.
A peronszint rendkívül látványos külsőt kapott, hiszen elkészült az utastér matt fekete színű festése. A géptér szinten a hidegburkolási munkák kezdődtek el, ezenkívül több helyütt végeztek a világítással és a gépészeti szerelésekkel. (Nemrég animációs videót osztottunk meg többek között arról, hány kilométernyi világítótestet szerelnek fel a felújítás során. A szemléltető anyag itt megtekinthető.)
Az Arany János utcában várhatóan egy hónap múlva megkezdődik a mozgólépcsők telepítése is.
A Nyugati pályaudvar állomáson a déli lejtakna térállványozása elkészült, segítve a szakági munkákat, a majdani álmennyezet háttérszerkezet szerelése pedig folyamatban van.
Az északi lejtaknában két mozgólépcső beszállítása és telepítése megtörtént, a 3. mozgólépcsőt november folyamán telepítik, ezután megkezdődhet felöltöztetésük és levédésük.
Jelenleg nagy kapacitással folyik az elektromos erősáramú berendezések telepítése, úgy, mint trafók és elosztószekrények, valamint a kábelezéseket is elkezdik a november 22-i héten.
A főszellőzőben szerkezetépítési munkát végeznek. Az injektálási munkákkal a főszellőzőben és a vágányzónákban csaknem teljesen elkészültek a szakemberek, előbbi 90%-on, utóbbi 80%-on áll. A lakatos szerkezetek felújítása és az új szerkezetek gyártása pedig folyamatban van.
A Nyugati téri Skála Metró épülete előtt akadálymentesítés céljából egy kis liftet építenek, ennek szerkezetépítése folyamatosan zajlik. Az acélszerkezet szerelése várhatóan két hét múlva kezdődik el.
A gépészeti szerelésekkel szintén haladnak, 4-ből 3 légkezelő berendezést már telepítettek, a nyomvonal építése pedig folyamatos. A déli lejtakna szerkezetépítési munkái (a mozgólépcső és a ferdelift tartószerkezet) a november 22-i héten indulnak.
A lejtakna érdekessége az akadálymentes közlekedés kialakítása a tér hatékonyabb használatával. Ennek érdekében a mozgólépcsők közvetlen szomszédságában a magyar metróállomásokon eddig nem látott, ferdepályás felvonókat építenek. A korábban tervezett 7 darab mozgólépcső helyett egy 1400 x 1130 x 2100 mm fülkeméretű ferdepályás felvonót, 4 darab, 900 mm lépcsőkocsi szélességű mozgólépcsőt és 3 darab, 1000 mm lépcsőkocsi szélességű mozgólépcsőt építenek be.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.