Összesen több mint nyolc kilométeren halad végig a SPENO köszörűje, miután a kivitelező Swietelsky Vasúttechnika Kft. elvégezte a vágányrekonstrukciós feladatok utolsó ütemét.
Befejezte az M3-as metró rekonstrukciójával kapcsolatos pályaépítési munkálatokat a Swietelsky Vasúttechnika Kft. Az utolsó, Deák tér és a Dózsa György út közötti szakaszon is minden vágányépítési munka befejeződött, így az alagút ezen részein már a sínköszörülést végzik a szakemberek.
Az alagútban a Deák tér állomás és Dózsa György állomás között a jobb és bal vágányon, összesen mintegy 5400 vágányméteren és négy csoport kitérőn dolgoznak a szakemberek. A BKV Zrt. Kőér utcai járműtelepén pedig 2900 vágányméter hosszúságban a VIII., a IX. vágányon, a próbavágányon, valamint 12 csoport kitérőn halad végig a sínköszörű.
A folyamat során az esetleges gyártási pontatlanságokat szüntetik meg. Bár ezek mindössze tizedmilliméteres eltéréseket jelentenek, a metrókocsik közlekedése szempontjából nagyon is fontos a korrigálásuk. A megelőző (preventív) sínköszörüléssel a sín használati élettartama nagymértékben növelhető.
Az 5 egységből álló, 30 m hosszú SPENO SRR 16M-5 típusú gép egy ütemben mintegy 400-500 vágánymétert köszörül. Általában 4-5 menetben, íves szakaszokon akár 7-9 menetben (oda-vissza) végzi el a sínfej köszörülését. A menetek számát a gép folyamatos, lézeres és örvényáramos méréseinek eredményei határozzák meg. A munkák alatt a jelentős szikraképződés miatt kiemelt figyelmet kell fordítani a meglévő szerkezetek védelmére, a porképződés és egy esetleges tűz kialakulásának megakadályozására.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.