A MÁV meghosszabbítja a Piliscsaba-Angyalföld járatot, amit korábban már ideiglenes jelleggel kipróbáltak. Újpalotán a döntés kapcsán fejlesztés indult: már dolgoznak egy megállón, hosszútávon pedig több is épülhet.
Hosszú ideje várt fejlesztés valósul meg. A MÁV bejelentette: megállóhelyet alakítanak ki Újpalotán, a 7-es buszcsalád Molnár Viktor utcai megállója közelében. Az új állomás a budapesti bal parti körvasút vonalán épül meg.
A MÁV körvasútja a fővárosi pályaudvarokat és az ott találkozó vasútvonalakat összekötő vágányok gyűjtőneve, a Duna mindkét oldalán 1892-ben kezdték el kialakítani. A folyásirány miatt hívják a budai részeket a jobbpartinak, a pestieket pedig a balpartinak. Két híd is összekapcsolja a két oldalt: az Újpesti vasúti híd és a Déli összekötő vasúti híd.
Az állami vasúttársaság korábban már két hétig ideiglenesen működtetett járatot egy vágányzár idején balparti körvasúton, a Budapest–Hatvan vasútvonalról Újpesten át Piliscsabára. A társaság akkori mérései szerint gazdaságos a járat működtetése, így úgy döntöttek, állandóvá teszik.
A tervek szerint idén tavasztól a Piliscsaba és Angyalföld között félóránként közlekedő vonatok munkanapokon a balparti körvasúton át tovább haladnának Rákosig. Emellett Újpalotán megállóhelyet létesít a MÁV:
A peronok építkezése jelenleg folyik, a felsővezetéket érintő munkákat pedig már be is fejezték.
Mindemellett a MÁV hosszú távú fejlesztési tervei szerint (melyekre a mandiner.hu hivatkozik) a balparti körvasúton három új megállóhely van tervbe véve, ezeknek már az engedélyezési tervei is elkészültek. A vasúttársaság közleményét azzal zárja: a működtetés tapasztalatai alapján döntenek a további fejlesztésekről.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.
A MÁV 80-as vonalán dolgoznak, december 4-re készül el a modernizálás.