Eldőlt, hogyan készülnek el a fővárosi metrószakasz fejlesztésének tervei.
Folyamatosan bővül Budapest metróhálózata, az M3-as vonal jelenlegi is zajló felújításán kívül az utóbbi időben több új beruházást is tervbe vett a főváros és az állam. Nemrég arról számoltunk be, hogy az M3-as a modernizáción túl északon 4 új állomással bővülhet tovább, korábban áprilisban pedig az derült ki, hogy a Millenniumi Földalatti meghosszabbítására is tervpályázatot írtak ki. Az M1-es vonal beruházásának megvalósíthatósági tanulmánya már korábban elkészült.
Most újabb részletek derültek ki az M1-es metróvonalként is ismert földalatti bővítésének projektjéről. A nagyszabású fejlesztésben várhatóan mindkét irányban meghosszabbítják a vonalat, illetve a meglevő szakaszon is több új állomást alakítanak ki, melyekkel a BKK többi járatához fog organikusan kapcsolódni az M1-es.
Az uniós közbeszerzési adatok alapján a délnyugaton a Dunáig, északkeleten pedig a XV. kerületi Marchieggi-hídig építhetik ki három ütemben a metróvonalat. Az engedélyezési és a kivitelezési terveket a FŐMTERV Zrt. készíti el mintegy 2,5 milliárd forintból.
A nagyszabású beruházás első fázisában összesen 4,8 kilométeren végeznek munkákat. Többek között új végállomást alakítanak ki a Vigadó téren, ahol a 2-es villamossal kötik össze a földalattit, illetve a Hungária körútnál is új megállót építenek a jelenlegi vonalon, ahol az 1-es villamosra lehet majd átszállni, valamint a Kassai térnél is ideiglenes új végállomást kap a földalatti.
Emellett alkalmassá teszik az állomásokat új, hosszabb szerelvények fogadására és átépítenek, illetve akadálymentessé tesznek több fontos megállót is:
A második fázisban az M1-est északon a Kassai térig hosszabbítják meg 800 méter hosszan, a harmadik szakaszban pedig újabb 2,2 kilométeres bővítésre kerülhet sor, melynek során a Marchieggi-hídig viszik el a földalattit, ahol intermodális csomópontot is építenek majd. Ezen a szakaszon a korábbi megvalósítási tanulmány szerint várhatóan négy további állomást alakítanak ki.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.