2024.04.28, Vasárnap

Hirdetés

Napra pontosan három éve kezdődött a magyar építőipar egyik példaértékű története

Napra pontosan három éve kezdődött a magyar építőipar egyik példaértékű története

magyarepitok.hu

2023.07.17. 18:33 - Hegedűs Gergely

Ilyen rövid idő alatt megduplázni a kapacitást, a betongyártásban túllépni 60 ezer köbméternyi kibocsátását, tökéletesen megfelelve a Market Csoport és a piac elvárásainak, elismerést érdemlő teljesítmény. Főleg úgy, hogy mindezt a nyugat-európai mércével is kiemelkedő szinten érte el a PREbeton.

Hirdetés

Megalakulása harmadik évfordulóját ünnepelte a Market Csoport tagjaként PREbeton Zrt., amelyről 2020. július 17-én írtunk elsőként: éppen három évvel ezelőtt adta át ugyanis a cég a Heves vármegyei Erdőtelken épített új vasbeton-szerkezet előregyártó üzemét. A PREbeton tevékenysége új fejezetet nyitott a cégcsoport életében, hiszen a termékei által hatékonyabbá, gyorsabbá és környezetbarátabbá tudnak válni a Market érdekeltségébe tartozó projektek, amire azóta számos konkrét példát mutattunk az olvasóinknak.


Minden számadat a dinamikus fejlődésről árulkodik

Az eredményes működés ugyanakkor a konkrét számok terén is megmutatkozott, a társaság árbevétele három év alatt a háromszorosára nőtt: kezdeti 5 után legutóbb 15 milliárd forintra rúgott. Az első három évben 65 ezer köbméter betonelemet öntöttek ki az üzemben, és 11 ezer tonna betonacélt munkáltak meg.

A sikeres projektek mellett a folyamatos fejlődést az is mutatta, hogy 2022 júliusában megindult a termelés a PREbeton másodikként megépített üzemében, amely által 20 ezer négyzetméterre nőtt az addig 10 ezer négyzetméteres gyártási területük.

Mindezek mellett az is egy fontos adat, hogy az induláskor összességében nem érték el a 100 fős létszámot, mára viszont 132 saját munkavállalói és közel ugyanennyi alvállalkozói létszámmal dolgoznak.

Hogy ez a lendület a változó piaci környezetben sem látszik lankadni, azt az mutatja, hogy jelenleg már egy újabb betongyártó üzemet építenek, és hamarosan megduplázzák a napelem-kapacitásukat.


Alapvetően csak látszóbetonnal foglalkoznak

Jól jellemezte a PREbeton által megcélzott minőséget, hogy a nagy mennyiségű – 95 %-ban nyugatról beszállított – technológiáját 120 kamionnal szállította be, és zömében Magyarországon újnak számító eljárásokat honosított meg az üzemében. Többek közt ezekről beszélgettünk Csukás Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettessel – az üzemet is bejárva – másfél hónappal a gyáravató után, és az elhangzottakat összegezve teljes joggal adhattuk azt a címet az interjúnak, hogy ez az építőipari gyártó utolérte a nyugati szintet.

A nyugat-európai színvonal egyik fő elemeként Csukás Zoltán az akkor beszélgetésben azt is elmondta, hogy a PREbetonnál már alapvetően csak látszóbetonnal foglalkoznak, olyan felületi minőséget biztosítva, amelynek a tapintása közel márványos érzetet ad. „Az új technológiákkal, sablonokkal és az új betonminőség által sokkal jobb felületi megjelenést tudunk biztosítani” – hangsúlyozta a vezető.


A sikeres projektek mellett az innováció terén is letették a névjegyüket

Már akkor világos volt, hogy a piac egyre jobban igényli az előregyártás különböző hozadékait, ezzel együtt izgalmas kérdés volt, hogy az újonnan kialakuló vállalat milyen hatékonysággal tudja a Market projektjeit kiszolgálni, eközben a piacra is kilépve, illetve milyen tapasztalatokat szerez, és ezek alapján milyen fejlesztési döntéseket hoz. A választ a lapunk által is bemutatott számos sikeres projekt adta meg, amelyben a PREbeton részvétele kulcsfontosságú volt: többek közt a BudaPart beruházásban, a JYSK ecseri logisztikai központjának vagy a MOL budapesti székházának építésénél is jelentősen érintettek voltak.  Utóbbinál külön említést érdemel, hogy a cég által legyártott termékek egyikeként egy lépcsőkar a legmagasabb hazai épületként megszülető MOL-torony lépcsőházának fontos elemévé vált.

A sikeres piacra lépés mellett az innováció és a tudományos kutatás területén is viszonylag hamar zászlóshajó szerepbe került a vállalat: lapunk a háromdimenziós betonnyomtató projektje, a Lean-módszer cégszintű alkalmazása és egy értékes kutatási projekt kapcsán is a PREbeton szakembereinek az eredményeiről számolhatott be.


Egyszerre sikerült megfelelni a minőség és a növekedés kihívásainak

A fenti sikerekről legutóbb májusban beszélgethettünk Csukás Zoltánnal, aki a fentieken túl egy további beszédes eredményről számolt be. Eszerint egy átlagos, 50 ezer négyzetméteres logisztikai csarnok esetében a kehely kiszállításától a tartószerkezet elkészüléséig tartó munkafolyamatot a PREBeton két hónappal gyorsabban tudja elvégezni, mint ami a piacra lépése előtt átlagosan jellemző volt. Utóbbi még 5-6 hónapot jelentett.

„Összességében elmondhatjuk, hogy három év alatt az előre gyártó piac egyik vezető vállalatává tudtunk válni” – adott összegzést a műszaki vezérigazgató-helyettes.

„Komoly eredménynek tartom, hogy ennyi idő alatt egy olyan vállalatot építettünk fel, amely képes volt megduplázni a kapacitását, és immár több mint 60 ezer köbméternyi beton kibocsátását könyvelhette el; eközben tökéletesen meg tudott feleleni a Market Csoport igényeinek és a piaci elvárásoknak.”

AktuálisMarket Építő Zrt.PreBeton Zrt.előregyártás

Hírlevél

Hirdetés