2024.12.03, Kedd
M3-as metró: a Deák tér új gyalogos alagútján látványosan halad a munka
Fotók: Bernát Benjámin/magyarepitok.hu

M3-as metró: a Deák tér új gyalogos alagútján látványosan halad a munka

magyarepitok.hu

2021.07.26. 07:55 - Szabó Ákos

Kilenc állomás felújításán dolgozik az M3-as metró projektjének utolsó, belvárosi ütemében a SWIETELSKY Építő Kft., most a Deák tér mellett a Ferenciek tere állomásról is részletes információkat kaptunk arról, hogy halad a munka.

Hirdetés

Az M3-as metró felújítása és modernizálása a főváros kiemelkedő léptékű és fontosságú infrastrukturális fejlesztési projektje, mely a Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság (BKV Zrt.) beruházásában valósul meg. A magyarepitok.hu rendszeresen jelentkezik képriportokkal és részletes cikkekkel az építkezés jelenleg is zajló belvárosi szakaszáról. Itt az állomások újjászületése a Lehel tértől a Nagyvárad térig a SWIETELSKY Építő Kft. kivitelezésében valósul meg. A vasúti sínrendszert pedig az azonos konszernhez tartozó, külön irányítású Swietelsky Vasúttechnika Kft. építi ki, mindezt a Főmterv Zrt. és az Uvaterv Zrt. tervei alapján.

Mint legutóbb megírtuk, a munkák kifejezetten fontos szakaszhoz értek: elkezdték beépíteni az új mozgólépcsőket, miután korábban a régi szerkezeteket (legnagyobbrészt) eltávolították.

 

Fotók: Bernát Benjámin/magyarepitok.hu

 

Ferenciek tere

Lapunkat a kivitelező SWIETELSKY Építő Kft. tájékoztatta két belvárosi állomás munkafolyamatairól. Ez alapján a Ferenciek tere állomáson

az új mozgólépcsők első elemein már zajlik a munka.

 

 

Emellett a lépcsőknek helyet adó lejtakna álmennyezeti tartószerkezetét elbontották, és a korábban kialakított ideiglenes lépcsőt is áthelyezték megfelelő helyére. Az állomási diszpécserhelyiségek új falai, illetve gépészeti és elektromos bekötése is elkészült, valamint új szerelvényszobát is kapott a részleg.

 

 

Az elektromos helyiségeken is sokat dolgoztak az elmúlt időszakban: az építészeti munkákat elvégezték és a gépészeti nyomvonalakat is kiépítették. A peronszinten is látványos az előre haladás: a gránit burkolat bontásával elkészültek, és az utastér álmennyezeti tartószerkezeteit is eltávolították.

Az állomáson mindemellett készülnek az egyedi ferdeliftek beépítésére is.

 

 

Deák Ferenc tér

A Deák Ferenc tér kiemelten fontos állomás az M3-as metró vonalán, a csomópont a fővárosi közösségi közlekedés meghatározó része, ahol három metróvonal is találkozik. Itt nem ferdelifttel teszik lehetővé az akadálymentes közlekedést, hanem a Belvárosban egyedülálló módon függőleges liftaknát alakítottak ki. Ezt a korábban tervezett Nemzeti Színház alépítményeinek felhasználásával valósították meg.

A felvonóakna Erzsébet téren található lejáratához ezen felül új, több mint 20 méter hosszú új alagutat fúrtak az állomás peronszintjétől (ennek célba éréséről videót is készítettünk).

Ennek a liftaknának és alagútnak a belső héjszerkezetét már kiépítették.

 

A bontási folyamatokról ebben a hónapban kerül át a hangsúly az építési feladatokra a Deák Ferenc téren. Továbbá ezen az állomáson is dolgoznak az új mozgólépcsőkön: a tartószerkezetük jelentős részben el is készült.

 

 

Lapunkat kivitelező még arról is tájékoztatta, hogy a gépész, közműves, elektromos munkák is jól haladnak. Az elektromos kapcsolótérben pedig a kábel falátvezetésekben azbeszt tartalmú tömítéseket találtak: ezeket a biztonsági előírások figyelembevételével, egy negatív nyomás alatt tartott légszigetelt sátorban bontják el, így az azbeszt nem juthat ki a környezetbe.

 

 

Galéria

M3-as metróSwietelsky Magyarország Kft.M3-as metróBKVFerenciek tereDeák Ferenc térmetrófelújításmetrófejlesztésBudapest

Hírlevél

Hirdetés