Feladatai végéhez közeledik a vasútépítő cég a metróvonal felújításában.
A SWIETELSKY Vasútechnika Kft. – mint arról korábban részletes cikkben is beszámoltunk – tavaly decemberben fejezte be a vágányépítést az M3-as metró vonalán. Ennek köszönhetően, az Arany János utca és Nyugati pályaudvar állomás együttes átadása (március 20.) után nyílt meg a lehetőség, hogy a szerelvények a két végpont - Újpest-Központ és Kőbánya-Kispest - között megszakítás nélkül közlekedjenek. Májusig azonban nem lehet még le- és felszállni a Nagyvárad tér és Lehel tér megállónál, azokat ugyanis tervezetten májusban vehetik birtokba az utasok. Az állomások a SWIETELSKY Építő Kft. munkájával újulnak meg.
A Vasúttechnika a vonalon nemcsak a vágányhálózat átépítéséért, hanem a gyengeáramú rendszerek kiépítésért is felelt. Felújították a régi, megmaradó vasúti biztosítóberendezést, valamint a legmodernebb technológiával egy teljesen új tűzjelző hálózatot építettek ki. Az Arany János utca és Nyugati pályaudvar átadóján készült videónkban bemutatjuk azokat a rendszereket (utastájékoztatók, vizuális és hangos segélykérők, tűzcsapok, kamerák, füstérzékelők), technológiai eszközöket, amelyek az utasok biztonságát és tájékoztatását szolgálják.
A kivitelező cég a metrófelújításhoz kapcsolódóan a BKV Kőér utcai járműtelepén, valamint a Szabó Ervin téri Diszpécserházban is végez munkákat, ezek jelenleg is folyamatban vannak.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.