2024.12.20
A HE-DO és a Colas generálkivitelezésében egy 4,5 kilométeres elkerülő jött létre a 2406-os Szurdokpüspöki-Gyöngyös összekötő út és a 3-as főút között kapcsolatot teremtve.
2024.12.16
A KM Építő Kft. kivitelezésében 2025 első negyedévében elkezdődhet a Szentendrei utat és az Árpád hidat összekötő szerkezet korszerűsítése.
2024.12.14
Az M85-ös alagútjának kiemelkedő szakmai kihívásokkal járó építését folyamatosan követtük, így az átadón egy rövid visszatekintéssel is jelentkezünk.
2024.12.10
A közel 5 kilométeres új út a térség kavicsbányáiból érkező forgalmat vezeti majd rá az 51-es főútra.
2024.12.05
Megindult a tervezés: a Tokaji borvidék fontos útjának következő szakaszán kezdődik meg felújítás.
2024.12.02
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.
2024.11.28
Összetett projekttel fejlesztették a Fejér vármegyei Kisapostagot, a kivitelezést a STRABAG végezte el. Ennek során szabályozták egy településrészen a csapadékvíz-elvezetést, járdán megközelíthetővé tették a 6-os főút mentén lévő buszmegállókat valamint a közbenső szakaszon lévő buszmegállókat, utak újultak meg, gyalogos átkelőhelyek és két park is épült.
2024.11.21
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
2024.11.13
Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.
2024.11.09
A Hollóháza és Pálháza térségét fejlesztő beruházás kiemelt részét képezi két híd felújítása és egy híd átépítése, továbbá a közvilágítási hálózat fejlesztése.
2024.11.08
Az útszakaszok harmadán már kész az új burkolat a Duna Aszfalt kivitelezésében zajló beruházásban.
2024.10.30
A SOLTÚT dolgozik a dunántúli város közlekedésének kényelmesebbé tételén.
2024.10.28
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.
2024.10.26
Több vasúti és közúti híd is épül majd a jövőbeli projektekben; 24 kilométeren négysávosodik a 32-es főút.
2024.10.24
Heteken belül végez a KM Építő Kft. az 510-es főút kerékpáros fejlesztés miatt szükséges szélesítési munkálatokkal Dunaharaszti és Taksony között.
2024.12.18
A tavalyi mennyiséget is túlszárnyalva idén több mint 5 millió négyzetméternyi felület újult meg; a munkák közel fele az M3-ason zajlott.
2024.12.16
A 8,8 kilométeres pályát a SOLTÚT kivitelezte.
2024.12.11
Az MKIF az új sávok helyéről eltávolítja a cserjéket, de miután a projekt elkészül, többet ültetnek majd a pálya mellett.
2024.12.06
Vecsésen dolgozott a hazai útépítő, a projektben a KM Építő Kft. is részt vett.
2024.12.02
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
2024.11.30
Szintrehozási munkálatainak második évét zárja decemberben az MKIF Zrt. az általa üzemeltetett gyorsforgalmi úthálózaton, ám arról eddig kevés szó esett, hogy mi történik a mart aszfalttal. Mára elvárás az utakból eltávolított anyagok újrafelhasználása, ám ebben még sokat léphetünk előre. E tekintetben a hazai gyorsforgalmi utak 60%-t üzemeltető MKIF Zrt. hazai léptékkel nézve óriási vállalást tett, melynek részleteit Koch Domonkos, a Társaság innovációs mérnöke osztotta meg lapunkkal.
2024.11.26
Somogy és Baranya útjai rég várt felújítást kapnak, cikkünkben most több projektről is beszámolunk.
2024.11.15
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.
2024.11.10
Újabb öt műtárgy próbaterhelését végezte el a Hódút az M44-es gyorsforgalmi út új szakaszán.
2024.11.08
Az MKIF 80 kilométeren fogja fejleszteni az autópályát, már a terepen készítik elő a munkát a gépek és szakemberek.
2024.11.07
A mintegy 420 milliárd forintos fejlesztést egy egri munkaértekezlet után jelentette be az építésügyi miniszter.
2024.10.30
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
2024.10.28
Most ősszel elindulnak az előkészítési munkálatok, legkésőbb 2025. szeptember elsején pedig a tényleges bővítést is elkezdi az MKIF Zrt. az M1-es autópályán. Az M0-tól Győr felé 80 km-en bővül 2x3 sávosra a sztráda 2029-re, ezen felül oldalanként 1-1 intelligens leállósáv (ún. ITS) is lesz, amit forgalmi helyzettől függően, baleset, csúcsforgalom vagy munkavégzések esetén nyitnak meg. A fejlesztés részleteiről Németh Tamás, az MKIF Zrt. vezérigazgatója adott interjút lapunknak.
2024.10.24
A KM Építő kivitelezheti Óbuda meghatározó csomópontjának felújítását, a munka várhatóan 2025 első negyedévében kezdődhet.
2024.10.23
A több, mint 37 kilométernyi útvonalon két új Körös-híd is épülhet. Kiválasztották a nyertes tervezőirodákat.