Hirdetés


Az Elba völgyében végzett vasútépítési munkákat az A-HÍD
magyarepitok.hu

Az Elba völgyében végzett vasútépítési munkákat az A-HÍD

magyarepitok.hu

2016.12.07. 12:16

Egy cseh céggel közösen építették át az Ústi nad Labem és Děčin közti pálya felépítményét, valamint elvégezték a vasúti szakasz műtárgyainak rekonstrukcióját is.

Az A-HÍD Zrt. és a cseh KLEMENT cég konzorciuma 2015 augusztusában nyerte el a nyugat-csehországi Ústi nad Labem (Střekov) és Děčin (Kelet) közötti 503B vasúti vonalszakasz rekonstrukciójára kiírt pályázatot.

A teljes vonal 24 km hosszú, kétvágányú, villamosított, számos kisebb hídon és egy alagúton vezet át. A vonalszakasz az Elba folyó partján fekszik, és bár a domborzat változatos, magán a vasútvonalon nincsenek komolyabb emelkedések.

A képre kattintva galéria nyílik (fotók: A-Híd)


A projekt keretében 4 fő vágányzári ütem alatt elvégezték:

  • a vasúti pálya felépítményének átépítését 2×8 kilométer, illetve 2×1 kilométer hosszon,
  • egy csoport kitérő cseréjét,
  • 5 vasúti híd, 3 pár szélső peron és 7 útátjáró átépítését.

Ezen kívül a feladat részét képezte az energetikai és elektromos rendszer, valamint a biztosítóberendezési és a távközlési technika felújítása is a teljes, 24 kilométeres vonalszakaszon.

A cégek számára jelentős organizációs kihívást jelentett a 2 x 8 kilométer hosszúságú vágányszakasz 2 x 60 vágányzári nap alatt történő átépítése úgy, hogy a szomszédos vágányon eközben jelentős forgalom zajlott, és ebben az időszakban a műtárgyak felszerkezet-cseréje is elkészült. Először a részleges alépítmény cserét végezték el összesen mintegy 350 méteren, majd a pálya ideiglenes helyreállítása után megtörtént a vasúti felépítmény cseréje a SUM 1000 CS típusú átépítő géplánccal.

SUM 1000-CS átépítő gép (fotó: magyarepitok.hu) - A képre kattintva galéria nyílik!

Utolsó lépésként hajtották végre a híd műtárgyak rekonstrukcióját és az utasperonok átépítését, a vágánymezők részleges elbontásával, majd visszaépítésével. A szerződés aláírása után rögtön megkezdett munkálatok 2016 év végén fejeződtek be.

Az A-Híd vezérigazgatójával, Sal Lászóval nemrég készített interjúnkból kiderült, a magyar cég külföldi szerepvállalása az árbevételt tekintve nem lépi túl a 10 százalékos értéket, ezt nem is tervezik bővíteni, ezzel együtt fontos része a portfóliónak.

Galéria

külföldA-Híd Zrt.vasútfejlesztés