2021.01.15
A fővárosi és agglomerációs közlekedésnek nagy előrelépést jelentő projektet a BFK és a NIF közösen valósítja meg. Most nem csupán a látványterveket tették közzé, hanem a tervezőket is megnevezték.
2021.01.07
A Rákóczi híd mellett futó összekötő vasúti híd kivitelezője, a Duna Aszfalt Zrt. közösségi oldalán publikálta Budapest egyik legnagyobb projektjének meghatározó eseményét.
2021.01.04
Cél, hogy a felgyorsított buszokra a most még gépkocsival járók minél nagyobb része váltson át.
2020.12.29
A projekt a metró felől a vonatok akadálymentes és lépcsőzés nélküli elérését is szolgálja majd.
2020.12.22
Legfőképpen jobb közlekedést és kisebb belvárosi forgalmat várnak a fővárosiak az Új Duna-hídtól.
2020.12.04
A győztesek között szerepel számos nagynevű hazai építőipari vállalat munkája is.
2020.11.27
A BFK által vizionált alagút egy teljesen új vasúti stratégia része lehet, mellyel évtizedes távlatban teszik egy nagyságrenddel hatékonyabbá a főváros és Magyarország közösségi közlekedését.
2020.11.13
November 30-ig lehet kitölteni a Déli Körvasút környezetével kapcsolatos kérdőívet. A fejlesztésnek köszönhetően a Budaörsi úttól a Kopaszi-gátig tartó zöldfolyosó jöhet létre.
2020.11.06
Megjelent a kormányhatározat Budakeszi és térsége buszközlekedése fejlesztéséről. Az előzetes elképzelések szerint már a város beépített területének külső széléről, az ott létesített P+R parkolók mellől fognak indulni a budakeszi buszok a főváros felé. Budakeszi Fő útján, majd Budapesten a Budakeszi úton – a távolabbi településekről érkező helyközi buszokkal együtt – buszsávokon előzik majd a dugóba szorult kocsisort, a kereszteződésekben pedig intelligens forgalomirányító lámpák engedik majd őket előre. A tervezésre a kormány 586 millió forintot biztosított a központi költségvetésből.
2020.10.23
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető, csaknem 80 éve épült gyorsforgalmi út az elmúlt évtizedekben kinőtte az igényeket. Állapota leromlott, balesetveszélyessé vált, összességében lehangoló képet mutatott Budapestből a rajta közlekedők számára. A középen elválasztott, 2x1 sávos „csatorna” és a két szélén szervizútszerűen futó Gyömrői út már régóta nem felel meg a forgalmi elvárásoknak.
2020.10.16
Összesen 3000 P+R parkoló és 2000 B+R biciklitároló tervezését kezdi meg a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) a nemrég megjelent kormányhatározat értelmében a fővárosi agglomerációban.
2020.10.02
Október 20-ig van lehetőség arra, hogy Ön is véleményt alkosson Budapest új körútjával kapcsolatban. A Budapest Fejlesztési Központ először az Új Duna-híd első, a Fehérvári úttól a Gubacsi útig tartó szakasza kapcsán kérte a budapestiek és az elővárosokban élők véleményét, nemrég pedig a második, Üllői útig tartó szakasz nyomvonalváltozatainak társadalmi egyeztetése is elkezdődött. A hat lehetséges nyomvonalváltozattal kapcsolatban a www.budapestujkorutja.hu oldalon lehet véleményt mondani.
2020.09.21
Helyére kerül a Duna Aszfalt kivitelezésében megújuló Déli összekötő híd első eleme. A rendkívüli körülmények miatt a hídelemeket alulról emelik be egy speciális emelőművel.
2020.09.11
Magyarország Kormánya felújítja a HÉV-hálózatot és új HÉV-kocsik is érkeznek. A csepeli és a ráckevei HÉV-eket bevezetik a belvárosba és teljesen megújul a szentendrei vonal is.
2020.09.04
Fontos állomásához érkezett az új Duna-híd közlekedési kapcsolatainak tervezése: a közbeszerzési hirdetménnyel megindult a hídon átvezető villamosvonal tervezése. Közvetlen villamosösszeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között a Rákóczi hídtól délre, a budai Galvani utca és pesti Illatos út vonalában tervezett új Duna-hídon át, amely naponta több mint 50 ezer gépkocsival fogja tehermentesíti a Budapest belvárosát. Az új híd és a hídon átvezető leendő villamosvonal hozzájárul az új egyensúly megteremtéséhez Budapest közlekedésében – hangsúlyozta Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár. Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója hozzátette: az érintett dél-budai és dél-pesti térség Budapest dinamikusan fejlődő területei, melyek megújulásának az új Duna-híd és a rajta keresztül megvalósuló villamosvonal fontos, nélkülözhetetlen láncszeme lesz.
2021.01.08
Már keresi a Budapest Fejlesztési Központ a tervezőt a Liget autómentesítéséhez szükséges beruházásokhoz. A 3-as villamost pedig a Béke térig hosszabbítanák meg.
2021.01.06
Magyarország legmodernebb kórháza 1,2 millió ember számára nyújt majd egészségügyi szolgáltatást.
2020.12.31
20 milliárd forintot különített el az állam a fontos elővárosi szakasz beruházására.
2020.12.28
A fonódó villamosról át lehet majd szállni az 1-es villamosra, a Budafoki úti buszokra és a Déli Körvasút új Nádorkert megállójában az elővárosi vonatokra.
2020.12.18
A nemzeti stadion olyan létesítményekkel versenyzett, mint a londoni Tottenham Hotspur Stadion, a moszkvai VTB Aréna vagy a dubaji al-Maktúm Stadion.
2020.11.27
A Kőbánya felső – Rákos – Rákosliget vonal fejlesztése naponta 42 ezer ember életét teszi könnyebbé, hamarosan elindulhat a tervezés.
2020.11.20
November 30-ig lehet kitölteni a Déli Körvasút környezetének fejlesztésével kapcsolatos kérdőívet. A fejlesztésnek köszönhetően a Budaörsi úttól a Kopaszi-gátig tartó kerékpáros-gyalogos zöldfolyosó jöhet létre, és az új biciklis tengellyel kapcsolatban az érintettek véleményét is megkérdezik.
2020.11.10
A Déli összekötő vasúti híd építkezéséről ismét látványos videót tett közzé a Duna Aszfalt.
2020.10.30
A most megjelent kivitelezési közbeszerzéssel az utóbbi száz év legjelentősebb fővárosi vasúti fejlesztése, a Déli Körvasút bővítése startol el. A beruházásnak köszönhetően Kelenföld és Ferencváros állomások között elkezdődhet a harmadik – egyes szakaszokon pedig a negyedik – vágány, valamint a Közvágóhídnál és Nádorkertnél új megállóhelyek építése.
2020.10.19
A nagyszabású egészségügyi fejlesztést hasonlóan jelentős mértékű útépítésekkel kapcsolják majd be a fővárosi közlekedési hálózatba a BFK felügyeletével. A közösségi közlekedési kapcsolatot szintén előkészítik.
2020.10.09
Az Új Duna-híd megépítésének célja a belváros forgalomcsillapítása, valamint a nagy kiterjedésű dél-budapesti rozsdaövezetek fejlesztésének elősegítése.
2020.09.25
Elkezdődik a Kelenföld és Budaörs közötti vágánybővítésének tervezése, amely lehetővé teszi az elővárosi vonatok sűrítését, a jövőben pedig a Budapest és Pozsony-Prága/Varsó közötti nagysebességű vasút fővárosi bevezetését is. A tervezést a Budapest Fejlesztési Központ és a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. irányítja majd.
2020.09.14
Társadalmi párbeszédet indítva véleményeket, javaslatokat vár az Új Duna-híd úthálózatának első szakaszával kapcsolatban a tervezést irányító Budapest Fejlesztési Központ. Az új déli körútnak a Fehérvári úttól a Gubacsi út-Illatos út csomópontig tartó első üteméről szóló terveket és kérdőívet az Új Duna-híd projektet bemutató, most induló honlapról lehet elérni. A híd és úthálózata egy fasorokkal és zöldterületekkel szegélyezett városias körút jellegét ölti majd, széles gyalogosjárdákkal, kerékpárúttal. A Budapest Fejlesztési Központ egyebek között szeretné megismerni a budapestiek és a környező településen élők véleményét a Dél-Pestet, Csepelt és Dél-Budát összekötő új úthálózatról. A www.ujdunahid.hu oldalról elérhető kérdőívet szeptember 29-éig lehet kitölteni.
2020.09.09
A főváros közlekedésében minőségi váltást hozó beruházásokról tartottak sajtótájékoztatót a Budapest Fejlesztési Központ szervezésében. Három új megállót építenek a déli HÉV-vonalakon, teljesen megújulhat a szentendrei HÉV, és a kettő összeköttetésének terve is készül egy Duna alatt futó alagúttal az ötös metró távlati projektjében.
2020.09.02
A Magyar Építő és a ZÁÉV generálkivitelezésében tavaly ősszel átadott nemzeti stadiont a belső tájékoztatási rendszere miatt díjazták.