2023.11.29
Szulovszky András két különleges – és látszólag egymástól távol álló területen is otthon érzi magát. A Paks II. Zrt. vezető létesítési szakértője a mélyépítés területén dolgozik. Napi munkája végeztével azonban a magasba tör: az amatőr csillagászat és az asztrofotózás köti le az érdeklődését.
2023.11.21
A vezető fogja koordinálni a blokkok építését, az építkezéshez szükséges anyagbeszerzéseket, valamint a dokumentációval kapcsolatos feladatokat is.
2023.11.20
A Duna Aszfalt fővállalkozásával készülő projektben egy kéthetes, komplex munka eredményeként fog összeérni a mederhíd kalocsai parti ága; a paksi parti ág pedig várhatóan az év végére éri el ezt a munkafázist. A projekt összetett, még ezután is lesz egy utolsó illesztés a hídon a 2024-es év elején, ezt követően lehet majd a teljes átkelőn száraz lábbal átsétálni.
2023.11.06
Akár egy robbanás vagy egy repülőgép lezuhanása esetén is ellenállnak a készülő létesítmények.
2023.10.29
A kalocsai oldalon, a mederhídon és a jobb parton is nagyon közel járnak a végkifejlethez a munkálatok a Duna Aszfalt generálkivitelezésében zajló projektben.
2023.10.19
Sosem lesz ennyire hatékony, rugalmas és nem utolsó sorban olcsó az építőipar, mint amikor nincs feladat a piacon!
2023.10.06
A Paks II Zrt. elnök-vezérigazgatója a beruházásban való részvételre ösztönzi magyar építőipari cégeket, melyek előtt így megnyílnak a lehetőségek a nemzetközi atomerőmű-építési piacon is.
2023.09.25
Részletes adatok érkeztek a résfalazásról, a földmunkákról és arról is, hogy mikor rajtol el a talajszilárdítás.
2023.09.21
Rendkívül összehangolt kivitelezésre és logisztikára van szükség a Paks II. beruházás most zajló építési projektjében, ahol a Duna Aszfalt mellett több társaság is jelentős gépparkkal dolgozik.
2023.09.06
A hatos blokk földmunkáinál 30-40 teherautó dolgozik folyamatosan.
2023.08.21
A Roszatom közleménye szerint a 6-os blokk kialakítása során 1 millió köbméternyi földet kell elszállítani ősz végéig, a Duna Aszfalt már dolgozik a projekten.
2023.08.09
A kormányzat keresletkiegyenlítő hatását hiányolja, és az új építésügyi törvény elfogadását sürgeti a szövetség, amely 30 százalékos csökkenést mutatott ki a rendelésállományokban. Azt is összegezték, hogy mely programokban várnak előrelépést az ágazat szereplői.
2023.07.31
Magyarország jelenlegi legnagyobb hídépítési projektje ütemterv szerint halad előre, az utolsó mederhíd zömöt 2023 végén emelik be.
2023.07.24
Az új szabályozás összecseng azzal a követendő nyugat-európai mintával, amelynek során egy kevésbé magas, de a kapacitásokhoz igazított, és évről évre egyenletes volumenben ütemezi be az állam a nagyértékű építési beruházásait.
2023.06.16
A generálkivitelező és acélszerkezetgyártó vállalat folyamatosan fejleszti technológiáját és növeli kapacitását, melynek köszönhetően már acélszerkezetű hidak gyártását is végzi.
2023.11.23
A miniszter köszönettel indította az ágazat éves konferenciáját: mind a GDP növekedéséhez, mind a foglalkoztatás bővüléséhez jelentős mértékben járult hozzá a magyar építőipar, amely mára 400 ezer munkavállalót foglalkoztat.
2023.11.21
Jól haladnak a terület-előkészítési munkák a Paks II. Atomerőmű területén annak érdekében, hogy megkezdődhessen a két új blokk alapozása. A körültekintően végzett, a hatóság által felügyelt munkálatoknak három szakasza van: a talaj kiemelése, a résfal megépítése és a talajszilárdítás. Mindhárom tevékenység folyamatosan zajlik, a résfalazás a befejezéséhez közelít.
2023.11.14
A 1,5 millió köbméter földanyag kitermelése közel 27 kilométernyi átlagos szerkezetű autópálya földmunkájának felel meg.
2023.10.30
Tari Gábor a Mátravidéki Erőmű lakótelepén nőtt fel, amely valamikor Európa egyik legkorszerűbb erőműve volt. Egyenes vonalban felívelő pályáján azóta a magyar villamosenergetikai rendszer egyik legelismertebb szakemberévé vált. Műszaki egyetemi tanulmányai után egyszerű hálózattervező mérnökként kezdte a munkáját, majd eljutott a MAVIR vezérigazgatói székéig is. Jelenlegi munkahelye, a Paks II. beruházás Magyarország gazdasági fejlődésének egyik alappillére, ahol az 1969 és 1987 között felépült magyar atomerőmű négy 500 MW-os blokkja közvetlen szomszédságában további két 1200 MW-os blokk épül meg a közeli jövőben.
2023.10.21
A mederhíd kalocsai ága már közel jár a záráshoz.
2023.10.18
A meglévő hidegvíz-csatornát mélyítik, szélesítik és egy új csúcshűtőkkel is ellátott melegvíz-csatornát építenek, ezek segítségével biztosítják az új atomerőmű működéséhez szükséges hűtővizet Pakson. A rendszer tervezésénél nagy körültekintéssel jártak el, figyelembe vették a Duna vizének az évszázad végéig várható hőmérséklet-emelkedését és vízhozamváltozását is.
2023.10.02
A projekt fővállalkozója megrendelte a hosszú gyártási idejű berendezéseket, többek közt a reaktorpalást előállítása is megkezdődött Oroszországban.
2023.09.23
Már szerkezetkész a betonvas-szerkezeteket összeszerelő üzem; jövőre 2000-en dolgoznak majd a paksi beruházáson.
2023.09.08
Tavaly év végére elkészültek a tervek, hamarosan pedig az építkezés is megindulhat, miután kiírták a kivitelezői közbeszerzést. Az 51-es főút és az M6-os autópálya nagyjából 28 km-es összekötése a sugárirányú autópályák összekötésének kiemelt állomása, amelynek során végre felépülhet a Mohácsi Duna-híd is.
2023.09.05
Miután a leendő ötös blokk alatt már kivitelezték ezt a feladatot, most a hatos blokk alatt zajlik a talajkitermelés.
2023.08.18
Az előkészítési szakasz lezárult.
2023.08.03
A Duna Aszfalt kivitelezésében megvalósuló projektben a Hídépítő is részt vesz, mint alvállalkozó.
2023.07.25
A beruházás során egy helyileg védett épületet újított fel a Grabarics, ugyanakkor egy új szárnyat is kialakított.
2023.07.05
Augusztusban megindul a hatos blokk alatti föld kitermelése, emellett folyamatban van a kiviteli tervek véglegesítése.
2023.06.14
Digitalizáció terepen, gyakorlatban, kézzelfogható módon - többek közt ez a gondolat jelöli ki a negyedik Duna Group Szabadegyetem fókuszát, amelyre hamarosan indul a regisztráció. A központi téma idén is a hightech gépek és technológiák által zajló infrastruktúra fejlesztés lesz.