2016.05.12
Az Utiber, a Főmterv és az Unitef tervezi az M85-ös 63 kilométeres szakaszát, ami által a korábban Csornáig megépült gyorsforgalmi út eléri Sopront és az országhatárt.
2016.05.09
Jövőre 75 százalékkal több pénz, összesen 280 milliárd forint jut közúti fejlesztésekre a költségvetésben. A közeljövőben Sopron, Szombathely, Szolnok, Vác és Békéscsaba is bekapcsolódik a gyorsforgalmi hálózatba.
2016.04.26
Miért fontos a gőzölgő aszfalt egy mérnökhallgató életében? Erre is választ kaptunk a közútkezelő és a BME együttműködési megállapodásának aláírásakor, aminek köszönhetően a cég ösztöndíjjal és gyakorlati képzéssel támogatja a Műegyetemet.
2016.04.17
Csorna teljesen tehermentesül a 86-os és a 85-ös forgalma alól, ami napi húszezer járművet jelent.
2016.03.31
A Debrecen-Mátészalka útvonal 31 kilométeres szakaszának jelentősen nő a teherbírása, legforgalmasabb részét négysávosítják, és további fejlesztéseknek köszönhetően is biztonságosabbá válik. A kiemelt közúti beruházásokra márciusban kötött 667 milliós szerződést a NIF, ennek első projektje indult el Nyíradonyban.
2016.03.16
Az előző uniós ciklusbeli 16%-ról 60%-ra akarja növelni a közvetlenül gazdaságfejlesztésre fordítandó támogatások arányát a magyar kormány. A miniszterelnök az önkormányzatok értésére adta, hogy ha nem lesznek valóban gazdaságfejlesztő projektjeik, akkor a kormány a településfejlesztésre szánt forrásokat (TOP) átcsoportosítja gazdaságtámogatásra (GINOP) – adta hírül a portfolio.hu.
2016.03.02
Újabb megállapodás született a magyar úthálózat fejlesztésének finanszírozásához, az NFM minisztere 667 milliárd forint összértékű támogatási szerződést írt alá. A kormány a következő évek egyik alapalapfeladatának a gyorsforgalmi összeköttetések megteremtését nevezte meg.
2016.02.27
Két újabb német autóipari beruházás kezdődik Kecskeméten, összesen 10 milliárd forint értékben. A kormány emellett jelentős energetikai és úthálózati fejlesztéseket indít Kecskeméten és térségében a Mercedes energiaellátásának és elérhetőségének javítására. Az útépítési program több milliárd forint, az energetikai fejlesztés több százmillió forint nagyságrendű.
2016.02.19
Egy év alatt nem lehet csodát tenni egy 32 ezer kilométeres, sok helyen elavult úthálózattal, 2020-ig viszont látványos javulást vár a Magyar Közút Zrt. vezérigazgatója a kormány által megteremtett fejlesztési háttérre alapozva. Nemes-Nagy Tiborral az öt évre szóló, 401 milliárd forintos szerződés aláírása után beszélgettünk a hazai közútfejlesztés irányvonalairól.
2016.02.15
A technológia évek óta adott hozzá, a Duna Aszfalt már 2009-ben behozta az országba a LEA (Low Energy Asphalt) licencét, és két keverőtelepén is képes az előállítására. Tavalyelőtt a megfelelő jogi háttér is megszületett az energiafelhasználást és a széndioxid kibocsájtást is felére csökkentő, jobban szállítható és az egészséget is kímélő aszfalthoz. Hogy miért nem épülnek ilyen magyar utak, arról Lehel Zoltánnal, a Duna Aszfalt innovációs főmérnökével beszélgettünk.
2016.02.12
A Duna Aszfalt már 2012 óta képes az úgynevezett alacsony energiatartalmú aszfalt előállítására, a környezetbarát megoldás magyarországi elterjedése azonban még várat magára. A LEA (Low Energy Asphalts) technológiájáról a cég innovációs főmérnöke, Lehel Zoltán írt részletes tanulmányt, amiből – azon túl, hogy az aszfaltozás alapjaiba is belelátunk - kiderül: az eljárással 50 százalékkal csökken az aszfaltgyártás energiafelhasználása, legalább ennyivel a szénmonoxid-kibocsájtás, ugyanakkor nő a szállításra, megmunkálásra fordítható idő.
2016.01.28
Megfelelő ütemben halad a 2017-es budapesti vb fő helyszíne, a Dagály Úszóaréna építése, ennek megfelelően a vizes sportokat tömörítő nemzetközi szövetség (FINA) vezetői elégedettek voltak az aréna bejárásakor. A hatemeletesre tervezett komplexumhoz tartozó védőgát elkészült, a vasbetonszerkezetnél és a hatalmas tetőszerkezetnél is közel jár a befejezéshez a Market Építő Zrt.
2016.01.11
A hagyományosnál jóval tartósabb a gumibitumen felhasználásával készült a zalaegerszegi tehermentesítő út legújabb szakasza. A használt gumiabroncsok újrahasznosítását magyar fejlesztés teszi lehetővé, az elmúlt években 50 ezer gumiabroncsból összesen 25 kilométernyi útszakasz épült meg.
2015.12.03
A kormány döntött a Modern városok program keretében az uniós pénzből nem finanszírozható főutak fejlesztéséről - az erről szóló kormányhatározat a szerdai Magyar Közlönyben jelent meg.
2015.10.11
- kezdte ezzel a köszöntőjét Lázár János a Miniszterelnökséget vezető miniszter a térség parlamenti képviselője 2015. október 10-én szombaton a Sóshali olvasókörnél rendezett avatási ünnepséget, amit a 47-es út Hódmezővásárhely-Orosháza közötti szakaszának az átadása alkalmából rendeztek.
2016.05.11
A várossal kötött együttműködési megállapodás alapján kerékpárutak is épülnek, 8 ezresre bővül a sportcsarnok, megújul a színház, egyesül a vasútállomás és a buszpályaudvar.
2016.05.05
Mit tehet egy 600 főt alkalmazó cégcsoport, amikor egyik évről a másikra százmilliárdos nagyságrendről tízmilliárdos nagyságrendre zsugorodik az árbevétele? Az építőipartól nem szokatlan az idei év elején látott zuhanás, így a hazai mélyépítésben piacvezető Duna Aszfaltnak van rutinja a helyzet kezeléséhez. A céget a hétfőn közzé tett tájékoztatója kapcsán kereste meg a magyarepitok.hu.
2016.04.19
Bár több termékvonalának csökkent a forgalma, az építőipari segédanyaggyártó idén eddig 1,7 milliárdos árbevételig jutott. Az ügyvezetője júniustól az útépítések, szeptembertől az ingatlanépítések beindulásától vár élénkülést az építőiparban.
2016.04.15
A Híd-csoport a régióban egyedülálló gépeket szerzett be, melyekkel a vágányok építése és fenntartása is hatékonyabbá válik.
2016.03.17
Évi 400 ezer négyzetméterrel több térkövet gyárt a Barabás Téglakő Kft. egy 600 milliós beruházásnak köszönhetően. A cég két magyar fejlesztésű találmányt is gyárt: a Barabás Téglakő nevű termékük piacvezető az antikolt köveknél, míg a gránitkő iránt jelentős a nemzetközi érdeklődés.
2016.03.09
Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének elnökségi ülésén Koji László elnök terjesztette elő „Az építési ágazat 2016. évi súlyponti problémái, javaslatok ezek megoldásához” című anyagot, melyet a szövetség elfogadott.
2016.03.01
A várpalotai elkerülő úthoz három felüljáró és két vasúti híd épül, utóbbiak egyikére most helyezték fel a gerendákat. A nehéz terepen épülő közel 6 km-es szakaszt a tervek szerint jövőre adják át, a 8-as út Székesfehérvár és Veszprém közötti 28,8 km-es szakasza 2018 végére válik kétszer két sávos gyorsforgalmi úttá.
2016.02.25
Mintegy 250 millió forinttal olcsóbban építi meg a Duna Aszfalt Kft. az M0-as déli szektorának zajárnyékoló falait, miután elnyerte a NIF által kiírt közbeszerzést. A projekt az első lépése a 8,5 km-es szakasz burkolatcseréjének, az aszfaltot nagyobb teherbírású és tartósabb beton váltja. A nyugati országokban népszerű megoldást évtizedekre száműzték a magyar utakról, most újra terjedőben van.
2016.02.15
A nemzetközi forgalom által túlterhelt 86-os út idén megint előrébb lép, őszre elkészül a tervek szerint a Zalalövőt elkerülő szakasz. Az útépítés télen szünetel, az elkerülőhöz szükséges völgyhíd viszont január óta épül.
2016.02.12
A december 2,3 százalékos, a 2015-ös év 3 százalékos növekedést hozott az iparágnak. Az új szerződések volumene tovább erősödött, ám a szerződésállomány így sem érte utol az egy évvel korábbit. Az épületekre vonatkozó szerződéseknél emelkedő a trend, a mutatót az egyéb építmények visszaesése rontotta le a magas bázishoz képest kevesebb út- és vasútépítés miatt.
2016.02.03
A 2x2 sávos, osztott pályás autóút a Kecskemétet Békéscsabával összekötő M44-es részeként épül, a 18 km-es szakaszt 785 millió forintért tervezik meg.
2016.01.15
Az építőipari termelés tavaly novemberig 2,8 százalékkal bővült 2014 azonos időszakához képest. Az új szerződések száma 14,7 százalékkal nőtt novemberben, ám a három hónapja tartó növekedése ellenére a szerződésállomány jelentősen elmarad az egy évvel korábbitól. Az építőipari szektorban 275 ezren dolgoznak, tavaly 11 hónap alatt 11 ezerrel bővült a foglalkoztatottság. Az épületek építése ágazat és speciális szaképítésé egyaránt bővült, az egyéb építményeké visszaesett, az ÉVOSZ elnöke ezzel egybecsengően trendfordulóról beszélt.
2015.12.08
Magyarország már csaknem teljes egészében felhasználta az előző hétéves uniós költségvetési ciklusban rendelkezésére álló több mint 9 ezer milliárd forintos keretet.
2015.11.13
Vannak országok, ahol már törvény írja elő a gumiabroncsok újrahasznosításával előállított aszfalt használatát az útburkoláshoz. A gumimodifikált aszfaltot Magyarországon először a Duna Aszfalt Kft alkalmazta egy 8 km-es útszakasz megépítésekor, a tapasztalatok komoly előnyöket mutatnak a hagyományos eljáráshoz képest: magasabb ellenállás a deformációval és a repedésekkel szemben, tartósság, alacsonyabb zajszint és jobb vízelvezetés. A gumibitumenben rejlő lehetőségekről és a bevezetéséhez szükséges háttérről Lehel Zoltán, a Duna Aszfalt innovációs főmérnöke készített elemzést.
2015.09.28
Az UV Újpesti Vagyonkezelő Zrt. által a Szent István téri vásárcsarnok és rendezvényközpont tervezésére és felépítésére meghívott vállalkozók közül a Hídépítő-Soletanche Bachy Mélyalapozó Kft. és a Kalotherm Építőipari Zrt. lett a nyertes - az eredmény a hétfői Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.