2022.12.12
A HE-DO és a KM Építő kivitelezésében nagyszabású projekt ért célba: a hídépítők átgurították a hordót is az átkelőn.
2022.11.22
A Szigetköz és a Csallóköz között létrejövő átjáróhoz a magyar fél a jobb parti ártéri hidat és a megközelítő utat építi meg, szorosan együttműködve a szlovák szakemberekkel.
2022.11.11
Cikkünkben bemutatjuk a hidak újrahasznosításának lehetőségeit a SPECIÁLTERV Kft. hazai tapasztalatai alapján.
2022.10.28
A HE-DO Kft. és a KM Építő Kft. kivitelezésében zajló beruházásban az ütemterveknek megfelelően haladnak a turbókörforgalom, a Vörösmarty út és az Y-híd kivitelezési munkálatai.
2022.10.27
Az eredeti kőoroszlánok LEGO kockákból épített teljes méretű mása november végéig tekinthető meg a Clark Ádám téren.
2022.10.21
A több mint két évtizede árvíz által elsodort ipolydamásdi hidat a Colas munkájával kapják vissza a folyó két partjának magyar közösségei.
2022.10.16
Nagyszabású, PPP-konstrukció keretében elkészülő fejlesztés megvalósulásán dolgoznak magyar szakemberek Afrikában. Zambiában és a Kongói Demokratikus Köztársaságban a Duna Aszfalt Zrt. és a cég többségi tulajdonában álló GED Africa Ltd. vezetésével épül majd meg egy közel 200 kilométeres út és egy új határhíd: ezek jelentősen lerövidítik a környék réz-, kobalt- és koltánbányái és az Indiai-óceán partján fekvő Dar es Salaam kikötője közötti utat.
2022.10.10
A körforgalmaknál a térkövezés zajlik, az út mentén pedig a földárkok kialakítása az STR Mély- és Magasépítő kivitelezésében.
2022.10.05
A korábbi 47 Ipoly-hídból Trianon után mindössze négy maradt fenn, ugyanakkor a Colas munkájával újjáépülő ipolydamásdi híd kivételesen nem a háború miatt veszett el.
2022.09.29
Zambia után Kinshasába érkezett a piacvezető magyar útépítő, a Duna Aszfalt tulajdonosa, Szíjj László által vezetett üzleti delegáció – a helyi sajtó jelentős haladásról számol be a projektben, mind pénzügyi mind kivitelezési szempontból.
2022.09.26
A Magyar-Afrika Hét első gazdasági napján került sor az esemény zászlóshajó-projektjének bemutatására: a Duna Aszfalt szakmai befektetésével a Kongói Demokratikus Köztársaság és Zambia területén építenek meg egy több mint 184 kilométer hosszú utat és egy 345 méteres folyami határhidat.
2022.09.14
Egyedi tervezésű PERI zsaluzókocsikkal épül a hídpálya.
2022.09.09
Tavaly több nagy kiterjedésű hídroncsot találtak; a pénteki munkák során a régi korlát egy darabját emelték ki a szakemberek.
2022.09.05
Októberben már várhatóan be is költözik új telephelyére az út- és hídépítésben is fontos projekteket kivitelező cég.
2022.08.19
A Strabag Általános Építő Kft. a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában dolgozik a 67-es zenélő út új északi szakaszán. A mintegy 10 kilométeres látrányi elkerülő a már elkészült pályát köti össze a Balaton mentén futó M7-essel. A Strabag nemrég Facebook-oldalán tett közzé videót a projektben az épülő utat keresztező híd munkálatairól, melyből kiderül: a cég új STR hídgerenda termékcsaládját alkalmazták az építkezéskor. A videóban bemutatják a gerendák beemelését, illetve elmagyarázzák annak hátterét is, hogyan fejlesztették ki az előregyártott elemeket.
2022.11.25
A FŐMTERV jövő márciusban nyújtja be az engedélyezési tervdokumentációt bírálatra, augusztusig kell megszerezniük az építési engedélyt, ezt követően készíthetik el a kiviteli terveket.
2022.11.21
A híd acélszerkezetű, acél a pilon, a merevítőtartó és a ferdekábelek is.
2022.11.02
A FŐMTERV Zrt. készítette el az Ipoly folyó feletti Ipoly-híd és a csatlakozó magyar oldali út kiviteli terveit, amelyet árvízszint alatt kialakított útpályaszinttel építenek meg, és árvíz idején víz alá kerül.
2022.10.27
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar hallgatói segítségével próbálták ki, mennyit bír a híd.
2022.10.25
Négy zsaluzókocsi dolgozik majd azon a Kalocsa-Paks Duna-hídnál, hogy a két part közötti teljes összeköttetés létrejöjjön 2023 év végére.
2022.10.18
A tavaly augusztusban elszállított szobrok megtisztítva és kijavítva érkeztek vissza, végleges rögzítésük több hétig eltart.
2022.10.11
Az egyedi kialakítású és több paraméterében is egyedülálló gyalogos híd tervezését a Speciálterv Kft. végezte.
2022.10.07
A híd a Colas kivitelezésében készül el, az engedélyezési dokumentációt pedig a Speciálterv késztette el.
2022.09.29
A Kalocsa-Paks Duna-híd kivitelezéséhez szükséges acélszerkezetnek már több mint a fele elkészült a Duna Aszfalt lengyelországi gyárában.
2022.09.28
Hakainde Hichilemával, az ország államfőjével rendezett találkozón egyeztetett Zambiában Szíjj László, a Duna Aszfalt tulajdonosa és a magyar cég érdekeltségében álló GED Africa vezetősége. Hakainde Hichilema támogatásáról biztosította a Duna Aszfalt szakmai befektetésével épülő út és határhíd projektjét és annak pozitív gazdasági hatásairól adott ki közleményt. Az elnök emellett a kivitelezés minél hamarabb történő megvalósulását sürgette és az erre való tárgyalási hajlandóságáról tett tanúbizonyságot. Szíjj László szintén kifejezte a konzorcium teljes elkötelezettségét a projekt megvalósítása mellett.
2022.09.26
Az új Ipoly-híd magyar oldali fejlesztését a Colas Közlekedésépítő Zrt., és a Colas Út Zrt. végzi el.
2022.09.10
Az Y-alakú híd befejezéséhez már csak az aszfalt kopóréteg terítése, a szalag- és gyalogos korlátok kihelyezése, valamint a forgalomtechnika felfestése hiányzik.
2022.09.09
A STRABAG Építő Kft. és Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma kivitelezi az M6-os autópálya zárószakaszát: Bóly és Ivándárda között 20 kilométernyi új sztráda épül. A Villány-Mohács vasútvonal átvezetésére különleges megoldásokkal jött létre egy vasúti ívhíd, amelynek felépítését videósaink is követték. A 73 méter hosszú úgynevezett Langer-híd kivitelezése közben a vasúti forgalmat – egy-egy rövid vágányzárt leszámítva - végig biztosítani kellett, az autópálya építéséhez szükséges bevágást pedig a híd elkészültét követően alakítják ki.
2022.08.22
A Vörösmarty utcán elbontott épületek helyén parkot alakít ki a HEDO Kft.
2022.08.01
Első alkalommal készítettük a Hónap Mérnöke interjút egy beruházó vállalat képviselőjével: Varga Lászlóval, a NIF Zrt. debreceni projektiroda-vezetőjével beszélgettünk. A debreceni születésű építőmérnök pályája során mindvégig az ország keleti felén maradt, és dolgozott a Hortobágyi Kilenclyukú Híd felújításán, a Vásárosnaményi II. Rákóczi Ferenc Tisza-híd újjáépítésén, valamint 2012-től ő felügyelte Debrecen és térségének az elmúlt időszakban igencsak jelentős mértékben fejlődő gyorsforgalmi úthálózatának fejlesztését is.