2016.02.19
Egy év alatt nem lehet csodát tenni egy 32 ezer kilométeres, sok helyen elavult úthálózattal, 2020-ig viszont látványos javulást vár a Magyar Közút Zrt. vezérigazgatója a kormány által megteremtett fejlesztési háttérre alapozva. Nemes-Nagy Tiborral az öt évre szóló, 401 milliárd forintos szerződés aláírása után beszélgettünk a hazai közútfejlesztés irányvonalairól.
2016.02.15
A nemzetközi forgalom által túlterhelt 86-os út idén megint előrébb lép, őszre elkészül a tervek szerint a Zalalövőt elkerülő szakasz. Az útépítés télen szünetel, az elkerülőhöz szükséges völgyhíd viszont január óta épül.
2016.02.14
2018-ig megnyitják a második gyorsforgalmi összeköttetést Magyarország és Románia között Debrecen és Nagyvárad térségében. A román és a magyar fél emellett ütemtervet készít azon tíz, a határon áthaladó, európai uniós finanszírozásból megépült új út megnyitásáról, amelyeket Románia schengeni csatlakozásának késése miatt egyelőre nem lehet használni.
2016.02.10
A támogatás a 8-as út Székesfehérvár és Veszprém közötti munkálatait segíti. A beruházással torlódások szűnnek meg, javul a közlekedésbiztonság, valamint csökken a zaj- és légszennyezés.
2016.02.03
A 2x2 sávos, osztott pályás autóút a Kecskemétet Békéscsabával összekötő M44-es részeként épül, a 18 km-es szakaszt 785 millió forintért tervezik meg.
2016.01.28
A korábban bejelentett ötéves 400 milliárdos közútfejlesztés hazai forrásokra támaszkodva igyekszik megállítani a vagyonvesztést. A burkolat mellett a vízelvezetés, a burkolati jelek és a buszmegállók is megújulnak, ugyanakkor 400 km új utat is tervez a kormány az elkövetkező 3,5-4 évre.
2016.01.20
A hazai közúthálózatot 51,2 százalékban rossz és 11,8 százalékban nem megfelelő burkolatállapot jellemzi, ezen egy átfogó programmal akar változtatni a kormány. Ezért decemberben egy ötéves, 401 milliárd forintos programról döntött, amivel az EU által elvárt 11,5 tonnás tengelyterhelésre is alkalmassá kell tenni a sok helyen elavulttá vált utakat.
2015.12.29
Uniós és hazai forrásokból 2007 óta 853 kilométernyi új út épült, további 2800 km újult meg. Az idén 63 kilométernyi új gyorsforgalmi szakaszt adtak át, jövőre közúton mintegy 300 kilométeren, vasúton 370 kilométeren indul fejlesztés.
2015.12.04
A nemzetközi közúti elérhetőség javítása című felhívás 315 milliárdos, a nemzetközi vasúti és vízi elérhetőség javítása 459 milliárd forintot tesz ki. A további két felhívásban a Közép-magyarországi régióban 211 milliárd forint, a kevésbé fejlett régiókban 119 milliárd forint fordítható fejlesztésre. A más operatív programokba betervezett támogatásokat is ideértve Magyarország a következő években összesen 2600-2800 milliárd forintot fordíthat közlekedésfejlesztési célokra. A kormány terve szerint 2020-ig az összes megyei jogú várost bekapcsolják a gyorsforgalmi úthálózatba, illetve gyorsforgalmi utakon elérhetővé teszik az országhatárokat.
2015.08.26
Hétfőn adják át a forgalomnak a kecskeméti északi elkerülőt.
2016.02.18
Megszületett a Magyar Közút és az NFM ötéves, 401 milliárdos szerződése, emellett a kormány egy 69 milliárdos útfelújítási programról is döntött. Idén összesen 76 milliárd jut útfelújításokra, a tavasszal induló munkákban 535 kilométernyi utat javítanak.
2016.02.15
A technológia évek óta adott hozzá, a Duna Aszfalt már 2009-ben behozta az országba a LEA (Low Energy Asphalt) licencét, és két keverőtelepén is képes az előállítására. Tavalyelőtt a megfelelő jogi háttér is megszületett az energiafelhasználást és a széndioxid kibocsájtást is felére csökkentő, jobban szállítható és az egészséget is kímélő aszfalthoz. Hogy miért nem épülnek ilyen magyar utak, arról Lehel Zoltánnal, a Duna Aszfalt innovációs főmérnökével beszélgettünk.
2016.02.12
A Duna Aszfalt már 2012 óta képes az úgynevezett alacsony energiatartalmú aszfalt előállítására, a környezetbarát megoldás magyarországi elterjedése azonban még várat magára. A LEA (Low Energy Asphalts) technológiájáról a cég innovációs főmérnöke, Lehel Zoltán írt részletes tanulmányt, amiből – azon túl, hogy az aszfaltozás alapjaiba is belelátunk - kiderül: az eljárással 50 százalékkal csökken az aszfaltgyártás energiafelhasználása, legalább ennyivel a szénmonoxid-kibocsájtás, ugyanakkor nő a szállításra, megmunkálásra fordítható idő.
2016.02.08
A társaság 199 új eszközt szerzett be az országos úthálózat karbantartására és fejlesztésére a KÖZOP által biztosított 2 milliárd forintból.
2016.02.01
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. által útjavításokra kiírt meghívásos közbeszerzést 13 cég nyerte, összesen nettó 51,9 milliárd forint értékű beruházásokat hajthatnak végre Magyarország hat régiójában.
2016.01.26
Az elmúlt évben országszerte 17 szakaszon több mint 80 kilométeren újultak meg mellékutak a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában.
2016.01.20
A 2014-2020-as fejlesztési ciklusban Dunakilitinél, Balassagyarmatnál, Drégelypalánknál, Őrhalomnál, Ipolydamásdnál, és Hugyagnál is híd épül a magyar és a szlovák oldal között a Dunán, illetve az Ipolyon. A Nyírábrány-Érmihályfalva átkelőt a nagyhatárrá fejlesztik, emellett számos híd, mellékút, főút és kerékpárút újul meg a szomszéd országokba vezető határátkelőknél – derül ki a hétfői Közlönyből.
2015.12.16
Befejeződött az 5-ös út szegedi bevezető szakaszának felújítása, a nettó 550 millió forintból megvalósult beruházást szerdán adták át. Idén 62 kilométernyi gyorsforgalmi út épült, 305 kilométeren fejeződött be a főutak burkolatának megerősítése, 86 kilométer elkerülő út, illetve négysávúra bővített szakasz készült el Magyarországon.
2015.09.03
A 8. sz. főút fejlesztése több ütemben történik. Pétfürdő-Hajmáskér között 6,5 km hosszan újult meg a főút.