2016.05.31
A 12,7 kilométeres szakaszra kiírták a közbeszerzést, a tervek szerint 2018 tavaszától elkerüli a várost a 47-es forgalma.
2016.05.19
Az uniós pénzekből 465, a hazai költségvetésből 750 milliárd jut útfejlesztésre 2020-ig. Az uniós ciklus végéig minden autópályát meg akarnak hosszabbítani az országhatárig.
2016.05.09
Jövőre 75 százalékkal több pénz, összesen 280 milliárd forint jut közúti fejlesztésekre a költségvetésben. A közeljövőben Sopron, Szombathely, Szolnok, Vác és Békéscsaba is bekapcsolódik a gyorsforgalmi hálózatba.
2016.04.22
Az Euroaszfalt építheti meg az M30-as Tornyosnémeti és a szlovák határ közötti 1,7 kilométeres szakaszát, melyet jövőre adnak át.
2016.03.25
Közlekedési csomópontok létesítéséről döntött a kormány: Kaposváron, Miskolcon, Nyíregyházán, Székesfehérváron, Tatabányán és Bicskén indulnak beruházások.
2016.03.08
A 3300 kilométeres Via Carpatia északon a Balti-, délen az Égei- és a Fekete-tengerhez biztosítana autópályás, illetve gyorsforgalmi kapcsolatot. A 340 kilométeres magyar szakasz a Kassa-Miskolc-Debrecen-Nagyvárad útvonalat követné, a résztvevő nyolc ország 2026-ig szeretné befejezni az összesen 3300 kilométert érintő projektet.
2016.03.04
Folytatódik a Győrt keletről elkerülő 813-as főút építése: a tavaly átadott 4,4 kilométeres szakasz után idén 3,8 kilométer készül el 4,4 milliárdos beruházással.
2016.03.01
A várpalotai elkerülő úthoz három felüljáró és két vasúti híd épül, utóbbiak egyikére most helyezték fel a gerendákat. A nehéz terepen épülő közel 6 km-es szakaszt a tervek szerint jövőre adják át, a 8-as út Székesfehérvár és Veszprém közötti 28,8 km-es szakasza 2018 végére válik kétszer két sávos gyorsforgalmi úttá.
2016.02.20
Újabb huszonhat közlekedésfejlesztési beruházással pályázik Magyarország az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) második pályázati felhívásában. A 2014-2020-as ciklusban hazánk a CEF-en belül 337 milliárd forintot igényelhet, ebből az első felhívásban 86 milliárdot sikerült elnyerni 16 fejlesztéshez.
2016.02.18
Megszületett a Magyar Közút és az NFM ötéves, 401 milliárdos szerződése, emellett a kormány egy 69 milliárdos útfelújítási programról is döntött. Idén összesen 76 milliárd jut útfelújításokra, a tavasszal induló munkákban 535 kilométernyi utat javítanak.
2016.02.15
A technológia évek óta adott hozzá, a Duna Aszfalt már 2009-ben behozta az országba a LEA (Low Energy Asphalt) licencét, és két keverőtelepén is képes az előállítására. Tavalyelőtt a megfelelő jogi háttér is megszületett az energiafelhasználást és a széndioxid kibocsájtást is felére csökkentő, jobban szállítható és az egészséget is kímélő aszfalthoz. Hogy miért nem épülnek ilyen magyar utak, arról Lehel Zoltánnal, a Duna Aszfalt innovációs főmérnökével beszélgettünk.
2016.02.12
A Duna Aszfalt már 2012 óta képes az úgynevezett alacsony energiatartalmú aszfalt előállítására, a környezetbarát megoldás magyarországi elterjedése azonban még várat magára. A LEA (Low Energy Asphalts) technológiájáról a cég innovációs főmérnöke, Lehel Zoltán írt részletes tanulmányt, amiből – azon túl, hogy az aszfaltozás alapjaiba is belelátunk - kiderül: az eljárással 50 százalékkal csökken az aszfaltgyártás energiafelhasználása, legalább ennyivel a szénmonoxid-kibocsájtás, ugyanakkor nő a szállításra, megmunkálásra fordítható idő.
2016.02.08
A társaság 199 új eszközt szerzett be az országos úthálózat karbantartására és fejlesztésére a KÖZOP által biztosított 2 milliárd forintból.
2016.02.01
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. által útjavításokra kiírt meghívásos közbeszerzést 13 cég nyerte, összesen nettó 51,9 milliárd forint értékű beruházásokat hajthatnak végre Magyarország hat régiójában.
2016.01.26
Az elmúlt évben országszerte 17 szakaszon több mint 80 kilométeren újultak meg mellékutak a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában.
2016.05.26
Csorna és Beled között már kész az aszfalt az épülő M86-oson. A gyorsforgalmi út még hiányzó szakaszát Hegyfalu és Csorna között október közepén adják át.
2016.05.13
A főút javítása mellett már elindult a több mint 50 debreceni utcát érintő fejlesztés. A hajdú-bihari térségben öt jelentősebb közúti és vasúti építkezés indul, összesen 318 milliárdos értékben.
2016.05.04
Kisbér központjában körforgalom épül a 81-es útra. A Vértesaszfalt kivitelezésében új burkolat, közvilágítási és vízhálózat létesül, továbbá parkolók épülnek.
2016.04.11
A mintegy 29 km-es útszakasz valamint a Tisza-híd megépítését a győztes ajánlatot tevő Utiber Kft. készíti elő. A tervek szerint év végén írják ki a kivitelezési közbeszerzést.
2016.03.12
Őszre Győr irányából elérhetővé válik gyorsforgalmi úton Szombathely, miután kiépül a Hegyfalu és Pásztori közötti szakasz az M86-ason.
2016.03.07
A kedvezményes hitel segítségével többek között olyan beruházások valósulhatnak meg, mint az M8 és az M44 gyorsforgalmi út szakaszai, továbbá az M85 autóút Csorna–Sopron, országhatár szakasza, illetve a 23-as és 25-ös főutak Bátonyterenye–Ózd közötti szakaszainak gyorsforgalmi fejlesztése.
2016.03.02
Újabb megállapodás született a magyar úthálózat fejlesztésének finanszírozásához, az NFM minisztere 667 milliárd forint összértékű támogatási szerződést írt alá. A kormány a következő évek egyik alapalapfeladatának a gyorsforgalmi összeköttetések megteremtését nevezte meg.
2016.02.25
Mintegy 250 millió forinttal olcsóbban építi meg a Duna Aszfalt Kft. az M0-as déli szektorának zajárnyékoló falait, miután elnyerte a NIF által kiírt közbeszerzést. A projekt az első lépése a 8,5 km-es szakasz burkolatcseréjének, az aszfaltot nagyobb teherbírású és tartósabb beton váltja. A nyugati országokban népszerű megoldást évtizedekre száműzték a magyar utakról, most újra terjedőben van.
2016.02.19
Egy év alatt nem lehet csodát tenni egy 32 ezer kilométeres, sok helyen elavult úthálózattal, 2020-ig viszont látványos javulást vár a Magyar Közút Zrt. vezérigazgatója a kormány által megteremtett fejlesztési háttérre alapozva. Nemes-Nagy Tiborral az öt évre szóló, 401 milliárd forintos szerződés aláírása után beszélgettünk a hazai közútfejlesztés irányvonalairól.
2016.02.15
A nemzetközi forgalom által túlterhelt 86-os út idén megint előrébb lép, őszre elkészül a tervek szerint a Zalalövőt elkerülő szakasz. Az útépítés télen szünetel, az elkerülőhöz szükséges völgyhíd viszont január óta épül.
2016.02.14
2018-ig megnyitják a második gyorsforgalmi összeköttetést Magyarország és Románia között Debrecen és Nagyvárad térségében. A román és a magyar fél emellett ütemtervet készít azon tíz, a határon áthaladó, európai uniós finanszírozásból megépült új út megnyitásáról, amelyeket Románia schengeni csatlakozásának késése miatt egyelőre nem lehet használni.
2016.02.10
A támogatás a 8-as út Székesfehérvár és Veszprém közötti munkálatait segíti. A beruházással torlódások szűnnek meg, javul a közlekedésbiztonság, valamint csökken a zaj- és légszennyezés.
2016.02.03
A 2x2 sávos, osztott pályás autóút a Kecskemétet Békéscsabával összekötő M44-es részeként épül, a 18 km-es szakaszt 785 millió forintért tervezik meg.
2016.01.28
A korábban bejelentett ötéves 400 milliárdos közútfejlesztés hazai forrásokra támaszkodva igyekszik megállítani a vagyonvesztést. A burkolat mellett a vízelvezetés, a burkolati jelek és a buszmegállók is megújulnak, ugyanakkor 400 km új utat is tervez a kormány az elkövetkező 3,5-4 évre.
2016.01.20
A hazai közúthálózatot 51,2 százalékban rossz és 11,8 százalékban nem megfelelő burkolatállapot jellemzi, ezen egy átfogó programmal akar változtatni a kormány. Ezért decemberben egy ötéves, 401 milliárd forintos programról döntött, amivel az EU által elvárt 11,5 tonnás tengelyterhelésre is alkalmassá kell tenni a sok helyen elavulttá vált utakat.