2024.04.27, Szombat

útépítés

Közel ezer kilométer új út épül öt év alatt

2016.05.19

Útépítés

Az uniós pénzekből 465, a hazai költségvetésből 750 milliárd jut útfejlesztésre 2020-ig. Az uniós ciklus végéig minden autópályát meg akarnak hosszabbítani az országhatárig.

Bepörög a gyorsforgalmi utak építése

2016.05.09

Aktuális

Jövőre 75 százalékkal több pénz, összesen 280 milliárd forint jut közúti fejlesztésekre a költségvetésben. A közeljövőben Sopron, Szombathely, Szolnok, Vác és Békéscsaba is bekapcsolódik a gyorsforgalmi hálózatba.

Indul a Borsodot Kassa felé bekötő gyorsforgalmi út építése

2016.04.22

Útépítés

Az Euroaszfalt építheti meg az M30-as Tornyosnémeti és a szlovák határ közötti 1,7 kilométeres szakaszát, melyet jövőre adnak át.

42 milliárdból épülnek intermodális csomópontok vidéki nagyvárosokban

2016.03.25

Iparági hírek

Közlekedési csomópontok létesítéséről döntött a kormány: Kaposváron, Miskolcon, Nyíregyházán, Székesfehérváron, Tatabányán és Bicskén indulnak beruházások.

Három tengerrel kötné össze Magyarországot egy közlekedési folyosó

2016.03.08

Útépítés

A 3300 kilométeres Via Carpatia északon a Balti-, délen az Égei- és a Fekete-tengerhez biztosítana autópályás, illetve gyorsforgalmi kapcsolatot. A 340 kilométeres magyar szakasz a Kassa-Miskolc-Debrecen-Nagyvárad útvonalat követné, a résztvevő nyolc ország 2026-ig szeretné befejezni az összesen 3300 kilométert érintő projektet.

Év végére eléri az 1-es főutat a győri elkerülő

2016.03.04

Útépítés

Folytatódik a Győrt keletről elkerülő 813-as főút építése: a tavaly átadott 4,4 kilométeres szakasz után idén 3,8 kilométer készül el 4,4 milliárdos beruházással.

Fontos állomáshoz érkezett a 8-as főút fejlesztése

2016.03.01

Útépítés

A várpalotai elkerülő úthoz három felüljáró és két vasúti híd épül, utóbbiak egyikére most helyezték fel a gerendákat. A nehéz terepen épülő közel 6 km-es szakaszt a tervek szerint jövőre adják át, a 8-as út Székesfehérvár és Veszprém közötti 28,8 km-es szakasza 2018 végére válik kétszer két sávos gyorsforgalmi úttá.

Uniós pénzből négysávosodhat két autóút, kötött pályát kaphat Ferihegy

2016.02.20

Pályázatok

Újabb huszonhat közlekedésfejlesztési beruházással pályázik Magyarország az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) második pályázati felhívásában. A 2014-2020-as ciklusban hazánk a CEF-en belül 337 milliárd forintot igényelhet, ebből az első felhívásban 86 milliárdot sikerült elnyerni 16 fejlesztéshez.

Idén 535 km út újul meg, hatmilliárd jut a kátyúzásra

2016.02.18

Útépítés

Megszületett a Magyar Közút és az NFM ötéves, 401 milliárdos szerződése, emellett a kormány egy 69 milliárdos útfelújítási programról is döntött. Idén összesen 76 milliárd jut útfelújításokra, a tavasszal induló munkákban 535 kilométernyi utat javítanak.

Meddig kell várnunk a környezetkímélő aszfaltozásra? – interjú Lehel Zoltánnal

2016.02.15

Aktuális

A technológia évek óta adott hozzá, a Duna Aszfalt már 2009-ben behozta az országba a LEA (Low Energy Asphalt) licencét, és két keverőtelepén is képes az előállítására. Tavalyelőtt a megfelelő jogi háttér is megszületett az energiafelhasználást és a széndioxid kibocsájtást is felére csökkentő, jobban szállítható és az egészséget is kímélő aszfalthoz. Hogy miért nem épülnek ilyen magyar utak, arról Lehel Zoltánnal, a Duna Aszfalt innovációs főmérnökével beszélgettünk.

Alacsony hőmérséklet, magas szintű környezetvédelem – így működik a zöld aszfalt

2016.02.12

Technológia

A Duna Aszfalt már 2012 óta képes az úgynevezett alacsony energiatartalmú aszfalt előállítására, a környezetbarát megoldás magyarországi elterjedése azonban még várat magára. A LEA (Low Energy Asphalts) technológiájáról a cég innovációs főmérnöke, Lehel Zoltán írt részletes tanulmányt, amiből – azon túl, hogy az aszfaltozás alapjaiba is belelátunk - kiderül: az eljárással 50 százalékkal csökken az aszfaltgyártás energiafelhasználása, legalább ennyivel a szénmonoxid-kibocsájtás, ugyanakkor nő a szállításra, megmunkálásra fordítható idő.

Megújult gépparkkal vág neki a Magyar Közút az útfejlesztésnek

2016.02.08

Útépítés

A társaság 199 új eszközt szerzett be az országos úthálózat karbantartására és fejlesztésére a KÖZOP által biztosított 2 milliárd forintból.

Ez a 13 cég végzi az 51 milliárdos felújítást a magyar utakon

2016.02.01

Útépítés

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. által útjavításokra kiírt meghívásos közbeszerzést 13 cég nyerte, összesen nettó 51,9 milliárd forint értékű beruházásokat hajthatnak végre Magyarország hat régiójában.

Tavaly hétmilliárd forintot költöttek a legrosszabb magyar utakra

2016.01.26

Útépítés

Az elmúlt évben országszerte 17 szakaszon több mint 80 kilométeren újultak meg mellékutak a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában.

Új hidak épülnek a Dunán és az Ipolyon, 46 határátkelőt fejlesztenek

2016.01.20

Aktuális

A 2014-2020-as fejlesztési ciklusban Dunakilitinél, Balassagyarmatnál, Drégelypalánknál, Őrhalomnál, Ipolydamásdnál, és Hugyagnál is híd épül a magyar és a szlovák oldal között a Dunán, illetve az Ipolyon. A Nyírábrány-Érmihályfalva átkelőt a nagyhatárrá fejlesztik, emellett számos híd, mellékút, főút és kerékpárút újul meg a szomszéd országokba vezető határátkelőknél – derül ki a hétfői Közlönyből.

11 kilométeren újul meg a 4-es debreceni szakasza

2016.05.13

Útépítés

A főút javítása mellett már elindult a több mint 50 debreceni utcát érintő fejlesztés. A hajdú-bihari térségben öt jelentősebb közúti és vasúti építkezés indul, összesen 318 milliárdos értékben.

2,5 milliárdból épülnek körforgalmak országszerte

2016.05.04

Útépítés

Kisbér központjában körforgalom épül a 81-es útra. A Vértesaszfalt kivitelezésében új burkolat, közvilágítási és vízhálózat létesül, továbbá parkolók épülnek.

Jövőre indulhat újra a Szolnokot elkerülő M4-es építése

2016.04.11

Útépítés

A mintegy 29 km-es útszakasz valamint a Tisza-híd megépítését a győztes ajánlatot tevő Utiber Kft. készíti elő. A tervek szerint év végén írják ki a kivitelezési közbeszerzést.

Indulnak a munkák, idén eléri Csornát az M86-os

2016.03.12

Útépítés

Őszre Győr irányából elérhetővé válik gyorsforgalmi úton Szombathely, miután kiépül a Hegyfalu és Pásztori közötti szakasz az M86-ason.

Félmilliárd eurós hitelt ad az EIB a kiemelt közúti beruházásokra

2016.03.07

Útépítés

A kedvezményes hitel segítségével többek között olyan beruházások valósulhatnak meg, mint az M8 és az M44 gyorsforgalmi út szakaszai, továbbá az M85 autóút Csorna–Sopron, országhatár szakasza, illetve a 23-as és 25-ös főutak Bátonyterenye–Ózd közötti szakaszainak gyorsforgalmi fejlesztése.

Aláírt szerződés: 667 milliárd az EU által nem támogatott útépítésre

2016.03.02

Útépítés

Újabb megállapodás született a magyar úthálózat fejlesztésének finanszírozásához, az NFM minisztere 667 milliárd forint összértékű támogatási szerződést írt alá. A kormány a következő évek egyik alapalapfeladatának a gyorsforgalmi összeköttetések megteremtését nevezte meg.

Beton váltja az aszfaltot az M0-áson: a Duna Aszfalt építi a zajárnyékolót

2016.02.25

Útépítés

Mintegy 250 millió forinttal olcsóbban építi meg a Duna Aszfalt Kft. az M0-as déli szektorának zajárnyékoló falait, miután elnyerte a NIF által kiírt közbeszerzést. A projekt az első lépése a 8,5 km-es szakasz burkolatcseréjének, az aszfaltot nagyobb teherbírású és tartósabb beton váltja. A nyugati országokban népszerű megoldást évtizedekre száműzték a magyar utakról, most újra terjedőben van.

Nemes-Nagy Tibor: Az osztrák szintet célozta be a Magyar Közút

2016.02.19

Aktuális

Egy év alatt nem lehet csodát tenni egy 32 ezer kilométeres, sok helyen elavult úthálózattal, 2020-ig viszont látványos javulást vár a Magyar Közút Zrt. vezérigazgatója a kormány által megteremtett fejlesztési háttérre alapozva. Nemes-Nagy Tiborral az öt évre szóló, 401 milliárd forintos szerződés aláírása után beszélgettünk a hazai közútfejlesztés irányvonalairól.

Beindult a zalai völgyhíd építése

2016.02.15

Útépítés

A nemzetközi forgalom által túlterhelt 86-os út idén megint előrébb lép, őszre elkészül a tervek szerint a Zalalövőt elkerülő szakasz. Az útépítés télen szünetel, az elkerülőhöz szükséges völgyhíd viszont január óta épül.

Nyitott az új kormány, duplázódik román-magyar határátkelők száma

2016.02.14

Gazdaság

2018-ig megnyitják a második gyorsforgalmi összeköttetést Magyarország és Románia között Debrecen és Nagyvárad térségében. A román és a magyar fél emellett ütemtervet készít azon tíz, a határon áthaladó, európai uniós finanszírozásból megépült új út megnyitásáról, amelyeket Románia schengeni csatlakozásának késése miatt egyelőre nem lehet használni.

Közel 30 milliárdot szán a balatoni régió útfejlesztésére az Európai Bizottság

2016.02.10

Útépítés

A támogatás a 8-as út Székesfehérvár és Veszprém közötti munkálatait segíti. A beruházással torlódások szűnnek meg, javul a közlekedésbiztonság, valamint csökken a zaj- és légszennyezés.

Indulhat az M44-es tervezése Kondoros és Békéscsaba között

2016.02.03

Útépítés

A 2x2 sávos, osztott pályás autóút a Kecskemétet Békéscsabával összekötő M44-es részeként épül, a 18 km-es szakaszt 785 millió forintért tervezik meg.

Évi 1200 kilométer útfelújítással érhetjük utol magunkat

2016.01.28

Útépítés

A korábban bejelentett ötéves 400 milliárdos közútfejlesztés hazai forrásokra támaszkodva igyekszik megállítani a vagyonvesztést. A burkolat mellett a vízelvezetés, a burkolati jelek és a buszmegállók is megújulnak, ugyanakkor 400 km új utat is tervez a kormány az elkövetkező 3,5-4 évre.

Ötéves 401 milliárdos program indul a közutak rendbe tételére

2016.01.20

Aktuális

A hazai közúthálózatot 51,2 százalékban rossz és 11,8 százalékban nem megfelelő burkolatállapot jellemzi, ezen egy átfogó programmal akar változtatni a kormány. Ezért decemberben egy ötéves, 401 milliárd forintos programról döntött, amivel az EU által elvárt 11,5 tonnás tengelyterhelésre is alkalmassá kell tenni a sok helyen elavulttá vált utakat.

A közutakat 520 milliárd, a vasutat 600 milliárd forintból fejlesztik 2016-ban

2015.12.29

Aktuális

Uniós és hazai forrásokból 2007 óta 853 kilométernyi új út épült, további 2800 km újult meg. Az idén 63 kilométernyi új gyorsforgalmi szakaszt adtak át, jövőre közúton mintegy 300 kilométeren, vasúton 370 kilométeren indul fejlesztés.