2016.07.20
Merész állításnak tűnhet, hogy egy lényegében társadalmi munkában működtetett szervezetnek komoly hatása lehet az ország gazdasági teljesítményére. A Magyar Út- és Vasútügyi Társaság vezetőjével beszélgetve mégis eljutottunk eddig a következtetésig. Nem mindegy tehát, hogy a májusban megválasztott új elnöknek, Nyiri Szabolcsnak hogyan sikerül véghezvinnie a kulcsfontosságú újításokat a MAÚT-nál.
2016.07.19
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő honlapjának tanúsága szerint már előkészítési fázisban van az M7-es autópálya háromsávosra bővítése a Balaton és a főváros között.
2016.07.09
Sikerült az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz már elérhető közlekedésfejlesztési támogatásának teljes lekötése, a 300 milliárd forintot meghaladó összegből többek között a Százhalombatta-Pusztaszabolcs vasútvonal és az M15 és M70 autóutak négysávosítása is megvalósul.
2016.07.01
A fővárost a Balatonnal és Béccsel is bicikliúttal szeretnék összekötni, véglegesedik a 2100 milliárdos útfejlesztési program, szerdán eldőlhet a Nyugati, a Déli és kelenföldi pályaudvar sorsa – ezeket a híreket hoztuk az eheti kormányinfóról.
2016.06.10
2016.06.03
Az 51 milliárdos fejlesztés mellett Szombathely és Bécs gyorsforgalmi összekötése is megkezdődik, az osztrák határhoz vezető M87-es által.
2016.06.01
A Debrecentől a román határ felé bővülő autópálya újabb 20 kilométeres szakasza 46,9 milliárd forintos beruházással készül el.
2016.05.31
A 12,7 kilométeres szakaszra kiírták a közbeszerzést, a tervek szerint 2018 tavaszától elkerüli a várost a 47-es forgalma.
2016.05.19
Az uniós pénzekből 465, a hazai költségvetésből 750 milliárd jut útfejlesztésre 2020-ig. Az uniós ciklus végéig minden autópályát meg akarnak hosszabbítani az országhatárig.
2016.05.09
Jövőre 75 százalékkal több pénz, összesen 280 milliárd forint jut közúti fejlesztésekre a költségvetésben. A közeljövőben Sopron, Szombathely, Szolnok, Vác és Békéscsaba is bekapcsolódik a gyorsforgalmi hálózatba.
2016.04.22
Az Euroaszfalt építheti meg az M30-as Tornyosnémeti és a szlovák határ közötti 1,7 kilométeres szakaszát, melyet jövőre adnak át.
2016.03.25
Közlekedési csomópontok létesítéséről döntött a kormány: Kaposváron, Miskolcon, Nyíregyházán, Székesfehérváron, Tatabányán és Bicskén indulnak beruházások.
2016.03.08
A 3300 kilométeres Via Carpatia északon a Balti-, délen az Égei- és a Fekete-tengerhez biztosítana autópályás, illetve gyorsforgalmi kapcsolatot. A 340 kilométeres magyar szakasz a Kassa-Miskolc-Debrecen-Nagyvárad útvonalat követné, a résztvevő nyolc ország 2026-ig szeretné befejezni az összesen 3300 kilométert érintő projektet.
2016.03.04
Folytatódik a Győrt keletről elkerülő 813-as főút építése: a tavaly átadott 4,4 kilométeres szakasz után idén 3,8 kilométer készül el 4,4 milliárdos beruházással.
2016.03.01
A várpalotai elkerülő úthoz három felüljáró és két vasúti híd épül, utóbbiak egyikére most helyezték fel a gerendákat. A nehéz terepen épülő közel 6 km-es szakaszt a tervek szerint jövőre adják át, a 8-as út Székesfehérvár és Veszprém közötti 28,8 km-es szakasza 2018 végére válik kétszer két sávos gyorsforgalmi úttá.
2016.07.19
A kormányhatározat 81 projektet nevesített, többek közt három Duna-híd épül, gyorsforgalmi elérhetőséget kap több nagyváros és határátkelő.
2016.07.18
Az Euroaszfalt és a Swietelsky által kivitelezett 15 milliárdos beruházással a 8-as és az M7-es közötti forgalom a városon kívülre terelődik.
2016.07.04
A 3,3 km-es utat nettó 614 millió forintból kivitelezi a hevesi gyökerű építőipari cég.
2016.06.14
Az Országgyűlés hétfőn elfogadta Magyarország jövő évi költségvetését, melyben több mint 420 milliárd forintot csoportosított át. Ebből mintegy 130 milliárd forint jut az építőiparra, többek között a Modern városok program, a CSOK bővítése és az úthálózat felújítása is támogatott.
2016.06.08
Letették a Salgótarjánt az M3-assal összekötő 21-es út négysávosodó szakaszainak alapkövét. Idén 22 milliárd forintból 14,8 km épül meg, a fennmaradó 11,3 km építése év végén kezdődhet.
2016.06.02
Már lehet pályázni az M4-es Berettyóújfalu és a határ közötti kivitelezésére, a romániai oldalon azonban továbbra sem épül az autópálya.
2016.05.31
Év végén indulhat a 4-es főutat négysávosító beruházás. 29 km-en új nyomvonal létesül Üllő, Gyömrő, Péteri, Gomba, Monor, Monorierdő, Pilis és Albertirsa elkerülése érdekében.
2016.05.26
Csorna és Beled között már kész az aszfalt az épülő M86-oson. A gyorsforgalmi út még hiányzó szakaszát Hegyfalu és Csorna között október közepén adják át.
2016.05.13
A főút javítása mellett már elindult a több mint 50 debreceni utcát érintő fejlesztés. A hajdú-bihari térségben öt jelentősebb közúti és vasúti építkezés indul, összesen 318 milliárdos értékben.
2016.05.04
Kisbér központjában körforgalom épül a 81-es útra. A Vértesaszfalt kivitelezésében új burkolat, közvilágítási és vízhálózat létesül, továbbá parkolók épülnek.
2016.04.11
A mintegy 29 km-es útszakasz valamint a Tisza-híd megépítését a győztes ajánlatot tevő Utiber Kft. készíti elő. A tervek szerint év végén írják ki a kivitelezési közbeszerzést.
2016.03.12
Őszre Győr irányából elérhetővé válik gyorsforgalmi úton Szombathely, miután kiépül a Hegyfalu és Pásztori közötti szakasz az M86-ason.
2016.03.07
A kedvezményes hitel segítségével többek között olyan beruházások valósulhatnak meg, mint az M8 és az M44 gyorsforgalmi út szakaszai, továbbá az M85 autóút Csorna–Sopron, országhatár szakasza, illetve a 23-as és 25-ös főutak Bátonyterenye–Ózd közötti szakaszainak gyorsforgalmi fejlesztése.
2016.03.02
Újabb megállapodás született a magyar úthálózat fejlesztésének finanszírozásához, az NFM minisztere 667 milliárd forint összértékű támogatási szerződést írt alá. A kormány a következő évek egyik alapalapfeladatának a gyorsforgalmi összeköttetések megteremtését nevezte meg.
2016.02.25
Mintegy 250 millió forinttal olcsóbban építi meg a Duna Aszfalt Kft. az M0-as déli szektorának zajárnyékoló falait, miután elnyerte a NIF által kiírt közbeszerzést. A projekt az első lépése a 8,5 km-es szakasz burkolatcseréjének, az aszfaltot nagyobb teherbírású és tartósabb beton váltja. A nyugati országokban népszerű megoldást évtizedekre száműzték a magyar utakról, most újra terjedőben van.