2023.02.25
Több mint 150 projekt fűződik a nevéhez, a katonai szolgálata terelte a metróépítés réselési munkáihoz, bejárta az országot, és részt vett számos külföldi kivitelezésben. A statisztikák helyett az eredményesség mutatójaként mégis a munkavégzés emberi oldalát tartja fontosnak a februári Hónap Mérnöke.
2023.02.24
Az akusztikus burkolatot 21-es főút Heves és Nógrád megyei szakaszainak továbbfejlesztése projekt keretében építik ki.
2023.02.23
A fővárosi agglomerációban, Monoron készült el az a beruházás a 2x2 sávos gyorsforgalmi út mellett, melynek során a HÉP Csoport – Horváth Építőmester Zrt. végezte el a generálkivitelezői munkákat.
2023.02.22
A Budakalász és az észak-budai térség számára kulcsfontosságú fejlesztésben a Barát-patak és a Duna extra vízhullámait is kezelő műtárgy épül, többek közt a CLC-Construct és a MEVA szerepvállalásával.
2023.02.21
A fejlesztések fő színtere továbbra is Budapest, a második legnagyobb arány az Észak-Alföldhöz kapcsolódott.
2023.02.20
Összesen több mint 10 kilométeren jön létre új bicikliút, a projektben egy vasúti hidat is emelnek.
2023.02.17
A DDG Group megbízható partnere lehet a magyar cégeknek az energetikai, infrastrukturális, építőipari és turisztikai beruházások megvalósításában.
2023.02.16
Amikor megérkeznek a szerkezetépítők a munkaterületre még szinte nyoma sincs a leendő építménynek, azonban amikor átadják azt a következő szakágnak, már kész az épület teljes váza. A januári hónap kitüntetett mérnökének, Kiss Gábornak rendkívüli látni és megélni ezt az alkotói folyamatot, és végig kísérni egy teljesen új épület születését. A KÉSZ Csoport generálkivitelező tagvállalata, a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. monolit szerkezetépítési főmérnökével a debreceni BMW gyár építkezésén beszélgettünk többek között a szakma kihívásairól és eredményeiről, valamint arról, hogy mit jelent kivitelezőnek lenni az építőiparban. Mindemellett kitértünk arra is, hogy mit javasol az ágazat iránt érdeklődő pályaválasztóknak.
2023.02.13
A Hódút Kft. munkájával megvalósuló hídépítésnél hidraulikus fékezést is alkalmaztak, miután híd tolása lejtőben történt.
2023.02.06
Többek közt 16 kilométernyi új közutat is meg kell tervezni a Főmterv és az A Stúdió 90 konzorciumának. Egyebek mellett csapadékvíztározó, kerékpárút, ivóvíz- és szennyvízhálózat is épül majd a projektben.
2023.02.03
A VEMÉV-SZER és az Incorso munkájával látványos szakaszához érkezett az összesen 3 hektáron megújuló vadaspark bővítése, ahol a KÉSZ szakemberei immáron megkezdték a projekt egyik legnagyobb kihívásának számító, kifutókat lefedő hálók és azok tartószerkezetének helyszíni kivitelezését is.
2023.02.01
A budapesti vasúti szűk keresztmetszetek felszámolása összeurópai érdek is.
2023.01.31
A téli leállásig az alapréteg aszfaltozása 100 százalékban elkészült a Duna Aszfalt és a Soltút generálkivitelezésével zajló beruházásban, amelyben az útépítés szünetelése ellenére sem álltak le teljesen a munkálatok.
2023.01.27
A decemberi hidegben megtorpant, de januárban új lendületet vett az építkezés. Az iroda- és porta épületekben, valamint a javítócsarnokban is már a szakipari munkákat végzi a KE-VÍZ 21 Zrt.
2023.01.26
A kivitelező V-Híd Zrt. és a régész csapat gördülékeny együttműködésének köszönhetően számos tárgyat sikerült feltárni és megmenteni.
2023.02.24
Az ipari-innovációs területek közműhálózata a Mészáros és Mészáros, valamint az Euroaszfalt kivitelezésében léphet előre.
2023.02.24
A feladat során elvégzik a szükséges közműkiváltásokat, fejlesztik a közvilágítást és új kerékpáros hidakat is építenek.
2023.02.22
KÖTIVIÉP és a NOX által kivitelezett projekt fő célja a folyómeder vízszállító képességének javítása volt.
2023.02.21
A csarnoképítés mellett a projekthez kapcsolódó jelentős útépítési beruházás is megkezdődött.
2023.02.20
A projekt hozzájárul az elővárosi közlekedés fejlesztéséhez, célja, hogy több vonat közlekedjen az agglomeráció és Budapest között, a vasút, mint fenntartható közlekedési eszköz versenyképes alternatívája legyen a személyautós közlekedésnek, és nagyobb szerephez jusson Budapest közlekedésében. Új megállókkal és átszállási kapcsolatokkal bővülne a főváros, melynek önkormányzata csatlakozott a beruházást bíróságon megtámadó civilekhez és az Újbudai Önkormányzathoz.
2023.02.20
A beruházás nem csak a városi belterületek megóvásához járul hozzá, hanem jelentősen javítja a helyben élő lakosság életkörülményeit, és lényegesen jobbak lesznek az üzemeltetési feltételek is.
2023.02.16
A több évtizedes, kiemelkedően magas színvonalú tevékenységének elismeréseként, Nyíregyháza Megyei Jogú Város közgyűlése Nyíregyháza Város Nívódíja kitüntetését adományozta a KE-VÍZ 21 Zrt.-nek.
2023.02.14
A 40 tonna teherbírású küszöbelem várhatóan 40 százalékkal csökkenti az ipari kapuknál keletkező hőhíd által kialakult hőveszteséget.
2023.02.07
A Strabag és a Geiger kivitelezésében az utolsó hiányzó szakaszt kivitelezik a Maros mentén az A3-as észak-erdélyi autópályán. Ha átadják, akkor közel 120 kilométeres összefüggő autópálya jön létre Gyalu és Marosvásárhely között.
2023.02.03
A Hídépítő Zrt. szakemberei az Ipoly-híd acél főtartóit két-két darabban szállították a helyszínre, majd az összehegesztést követően oldalanként egyben emelték azokat a helyükre egy 500 tonnás daru segítségével.
2023.02.01
A több jelenleg is zajló, a hazai ágazat szempontjából meghatározó hídépítésen is alvállalkozó cég apostagi telephelyén 2023 negyedik negyedéve végén fejeződik be a fejlesztés.
2023.01.31
Kulcsfontosságú gáztározók karbantartását végzi immár évek óta, és jelentős nemzetközi projektekben kap szerepet, mégis csak kevésbé ismert a VABEKO Kft. neve. Bemutatjuk a siófoki központú magyar vállalat történetét, alapértékeit és jövőbeli terveit.
2023.01.30
Továbbra az eredeti tervek szerint halad a Lánchíd felújításával az A-Híd: a szakemberek már festik az átkelő járdáira a következő hónapokban visszakerülő korlátokat és műemléki elemeket.
2023.01.26
A fővárosi régió és az országos vasúti törzshálózat programszintű hálózati fejlesztésének elmaradása, a sűrűbb elővárosi vonatközlekedés meghiúsulása, az országrészek közötti több közvetlen távolsági vonat ellehetetlenítése, három forgalmas fővárosi csomópontban új vasúti megállók elmaradása, a klímavédelmi célok elérésének nehezítettsége, a jogszabályi határértékeket túllépő zajterhelés fennmaradása, európai uniós forrásvesztés, és még tucatnyi jelentős kár...− megvizsgáltuk milyen hatással járhat a Déli Körvasút projekt csúszása vagy meg nem valósulása hazai vasúti közlekedés mindennapjaira.
2023.01.25
Humoros, de egyértelmű videóban mutatja be a Magyar Közút Nonprofit Zrt. a kátyúk keletkezését. Kiderül, hogy télen nem is olyan egyszerű javítani ezeket, de nem lehetetlen.